فواید پنهان رابطه جنسی که شما نمی دانید

0

رابطه جنسی یک راه ارتباطی عاطفی و جسمی میان زوجین می باشد که موجب ایجاد صمیمیت و راحتی میان آن ها می شود و باعث رشد و تکامل آن ها درکنار یکدیگر می شود. اما ممکن است در مورد سایر مزایای رابطه جنسی که در این مقاله ذکر می شود، متعجب شوید.

در اینجا به  برخی از فواید رابطه جنسی که هرگز نمی دانید، اشاره می کنیم.

۱. کاهش  استرس با برقراری رابطه جنسی

افرادی که حداقل دو بار در هفته رابطه جنسی دارند، بیشتر  قادر به کنترل استرس خود هستند.  به این دلیل است که در طی رابطه جنسی، هورمون آندورفین و اکسیتوسین آزاد می شود و این هورمون ها موجب ایجاد حس نشاط و رضایت در انسان می شوند و مراکز لذت را در مغز فعال می کنند و موجب ایجاد احساس صمیمیت و آرامش می شوند و به کنترل اضطراب و و پیشگیری و بهبود افسردگی کمک می کنند.

۲. کمک به داشتن خواب خوب و عمیق

همه ما می دانیم که خواب برای سلامتی کلی ضروری است، اما بعضی اوقات می تواند  از ما گریزان باشد.

با برقراری رابطه جنسی هورمون های آندروفین آزاد شده موجب آرامش و کاهش سطح کورتیزول بدن می شوند و موجب کاهش تنش و کمک به خواب عمیق می شوند.

از سوی دیگر در مردان به دلیل ترشح  پرولاکتین، که یکی از عوامل تنظیم کننده خواب است، موجب ایجاد خواب راحت و عمیق می شود.

۳. کاهش میزان درد

هورمون های آزاد شده پس از ارگاسم و رابطه جنسی می تواند به کاهش درد و ناراحتی های مزمن کمک کند زیرا اندورفین هایی که در طول یک ارگاسم در بدن ترشح می شوند، بسیار شبیه به مورفین ها ( ضد درد قوی) هستند و به طور موثر درد را از بین می برند.

مطالب مرتبط
پنج راه برای حس صمیمت بیشتر بعد از رابطه جنسی

یک سری مطالعات نشان داده اند  که نیمی از  زنان مبتلا به میگرن زن ، با داشتن رابطه جنسی منظم و ارگاسم، بهبود یافته اند.

۴. کاهش میزان ابتلا به سرماخوردگی و آنفولانزا

آنتی بادی ها مسئول کمک به بدن برای مبارزه با همه بیماری ها از سرماخوردگی تا باکتری های عفونی هستند. در مطالعات علمی، افرادی که از نظر جنسی فعال هستند، سطوح بالاتری از آنتی بادی ها را نسبت به سایر افراد دارد و سیستم ایمنی آن ها قوی تر است.

بر طبق یک مطالعه، افرادی که دارای رابطه جنسی بودند، سطح بالاتری از آنتی بادی به نام ایمونوگلوبولین (IgA) یافت شد. این آنتی بادی به مبارزه با بیماری ها کمک می کند و بدن را از سرماخوردگی و آنفولانزا محافظت می کند.

۵. جوانسازی و نشاط و شادابی بدن

داشتن زندگی جنسی سالم  می تواند شما را جوان تر و شاداب تر کند و هورمون های آزاد شده پس از ارگاسم، از جمله تستوسترون و استروژن، که می تواند بدن را جوان نگه دارد. استروژن آزاد شده در خانم ها موجب شفافیت و درخشش پوست و سلامت موها می شود.

۶. کاهش درد عادت ماهیانه در خانم ها

هورمون های آزاد شده پس ارز ارگاسم در خانم ها، موجب کاهش درد های مربوط به قاعدگی می شود و همچنین با افزایش تعداد انقباضات رحم با برقراری رابطه جنسی، می تواند به خروج سریع و راحت بافت های خونی و کاهش طول دوره قاعدگی کمک کند.

مطالعات نشان داده اند که برقراری رابطه جنسی در طول قاعدگی به کاهش خطر ابتلا به اندومتریوز (  یک بیماری که در آن غددی در خارج از اندومتر و عضله رحم رشد می کند) کمک می کند.

۷. کاهش خطر ابتلا به  بیماری های قلبی عروقی و کالری سوزی

بسته به طول مدت زمان رابطه جنسی، هر فرد می تواند از ۸۵ تا ۲۵۰ کالری را مصرف کند، به همین دلیل متخصصین قلب و عروق، فعالیت جنسی را با دویدن بر روی تردمیل مقایسه می کنند و به همان اندازه باعث کالری سوزی می شود.

مطالب مرتبط
درمان ایدز یا اچ آی وی با خوردن یک قرص یک بار در هفته

همچنین مطالعات نشان داده اند که افرادی که به طور منظم رابطه جنسی دارند، کمتر از سایرین به بیماری های قلب و عروقی و سکته مغزی و سرطان دچار می شوند.

هرگونه کپی برداری با نام وردنگار و لینک دهی مستقیم مجاز می باشد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.