رازهای نهفته و عجیب برخی حیوانات

0

رازهای نهفته و عجیب برخی حیوانات

 

پیشرفت بشر در علم و دانش در چند سال اخیر خیره کننده بوده است. کشفیات علمی به گونه ایست که گاهی وقتی پرده از آنها برداشته می شود دنیا را متعجب می سازد.

 

دنیای حیوانات نیز یکی از عجیب ترین و در عین حال زیبا ترین جنبه های هستی را به ما نشان می دهد.

 

در ادامه می خواهیم با بیان واقعیاتی جالب و خیره کننده در مورد گونه های جانوری مختلف  ، بدون شک بیشتر با قدرت خداوند در جهان هستی آسنا می شویم.

بزها هم مانند انسان لهجه دارند

 

مطالعات نشان داده است که در حیوانات نیز مانند انسان ها و با توجه به شرایط و محیط و همچنین مدت زمانی که در کنار همنوعان خود می گذرانند صدای آن ها نیز تغییر می کند.

 

 گرگ ها تنها یک بار ازدواج می کنند

هر گله ی گرگ معمولا از یک گرگ نر و ماده ی اصلی که رهبری گله را بر عهده دارند و فرزندان آن ها در نسل های مختلف تشکیل شده است. توله های بالغ تر نیز از برادران و خواهران کوچک تر خود مواظبت می کنند.

 
نوعی عروس دریایی وجود دارد که هرگز نمی میرد

این جانور دریایی می تواند با استفاده از سلول های بنیادی بدن خود اعضای از بین رفته یا نقص شده ی خود را ترمیم کند به نحوی که انگار عضو تازه به وجود آمده است.

پنگوئن ها از یکدیگر خواستگاری می کنند

 

پنگوئن ها نیز تنها یک بار ازدواج می کنند و وقتی پنگوئن نر یک همنوع ماده را برای ازدواج انتخاب می کند با دادن یک سنگریزه از او خواستگاری خواهد کرد.

 فیل ها عادات اجتماعی جالبی دارند

 

فیل ها می توانند بخندند یا گریه کنند. همچنین آن ها برای عضوی از خانواده که مدتی از جمع خانوادگی دور بوده است جشن استقبال تشکیل می دهند و برای فیل های درگذشته نیز مراسم سوگواری برگزار می کنند.

 گاوها نیز با هم دوست می شوند

 

مطالب مرتبط
مسن ترین موجودات زنده

 

مطالعات نشان داده است که گاوها بسیار اجتماعی هستند و حتی می توانند دوستی عمیق تری با یکی از گاوهای گله داشته باشند. اگر آن ها به هر دلیلی از بهترین دوستشان جدا شوند دچار استرس و افسردگی خواهند شد.

 گاوهای دریایی الهام بخش افسانه های مربوط به پری دریایی بوده اند

 

وقتی که گاوهای دریایی د رکف اقیانوس مشغول تغذیه هستند ممکن است گیاهان دریایی دور سر آن ها پیچیده شود که به موی بلند شباهت خواهد داشت. ترکیب این منظره با نمای دم این حیوان باعث شده که برخی ملوانان فکر کنند پری دریایی دیده اند.

 آهنگ های وال ها نیز مانند انسان ها منتشر می شوند

 


هنگامی که چند وال با هم در یک مکان حضور دارند همه با هم یک آهنگ مشترک را خواهند خواند بدین ترتیب ممکن است آهنگ دنباله دار شود . نکته ی جالب این که اگر آهنگ اجرا شده به اندازه ی کافی جالب و گیرا باشد به دیگر مناطق نیز سرایت کرده و وال های دیگر نیز آن را یاد گرفته و از آن لذت خواهند برد.

 

 

 صدف ها می توانند تغییر جنسیت دهند

 

صدف ها بسته به این که در فصل جفتگیری حاضر کدام جنس مفیدتر خواهد بود جنسیت خود را تغییر می دهند.

 شیرهای ماده در تمام طول زندگی در کنار دیگر شیرهای ماده گروه خواهند ماند

 

شیرهای ماده خواهر تمام طول زندگی را در کنار هم خواهند ماند. همچنین شیرهای ماده در صورت بچه دار شدن نیز در کنار مادران و خاله های خود خواهند ماند در صورتی که شیرهای نر جوان برای رسیدن به رویاهای خود گله را ترک می کنند.

 اسب های دریایی نر مسئول به دنیا آوردن بچه ها هستند

 

اسب های دریایی زندگی تک همسری دارند. وقتی که زمان جفتگیری فرا می رسد اسب آبی نر تخم های بارور شده را در یک کیسه در بدن خود نگهداری خواهد کرد تا زمانی که نوزادان به دنیا بیایند. همچنین اسب های دریای نر و ماده در هنگام شنا دم های یکدیگر را می گیرند درست مانند انسان ها که دست در دست هم قدم می زنند.

 

مطالب مرتبط
آغاز تولید چیپ های GDDR6 توسط سامسونگ

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.