راه های افزایش کیفیت اسپرم در مردان نابارور

0

راه های افزایش کیفیت اسپرم در مردان نابارور

برخی از روش های اثبات شده علمی برای بهبود کیفیت اسپرم وجود دارد. لیست زیر به هیچ وجه جامع نیست، اما برخی از اقدامات ساده (و علمی) را پشتیبانی می کند که می تواند مورد استفاده قرار گیرد تا بتواند اسپرم با بهترین کیفیت را برای باورکردن تخم فراهم آورد:

تغذیه مناسب

 به طور خلاصه، غذاهای گوشتی را کم کنید و بیشتر سبزیجات را جایگزین آن کنید. درک دقیق اثرات غذای مصرفی دشوار است، اما به نظر می رسد که یک رژیم غذایی شامل سبزیجات، حبوبات و دانه ها سبب تحرک اسپرم شود.

 

حفظ وزن مناسب

 بین اضافه وزن و ناباروری مردانه رابطه ای قوی وجود دارد.

 

کاهش استرس

نه، من شوخی نمی کنم، حتی اگر به نظر می رسد یک شوخی است. استرس بر ناباروری شما تأثیر می گذارد که به نوبه خود، ممکن است ناباروری را بدتر کند. و متاسفانه، شواهد نشان می دهد که این احتمالا درست است.

 

فعال باشید

اگر چه ارتباط بین آمادگی جسمانی و کیفیت اسپرم تا حد زیادی اثبات نشده است، فعالیت جسمی باعث جلوگیری از چاقی می شود که قطعا با ناباروری مرتبط است.

ورزش همچنین به کاهش استرس کمک می کند، بنابراین آنرا ارزشمند می کند. بر طبق یک مطالعه، دوچرخه سواری فقط ۵ ساعت در هفته می تواند در بارور شدن شما تأثیرگذار باشد.

شایان ذکر است که تعدادی از شرکت هایی که قرص های جادویی و مکمل ها را برای تقویت اسپرم ارائه می کنند، وجود دارد، اما، مطمئنا، شواهدی برای این نوع از محصولات وجود ندارد.

 

عوامل موثر بر کاهش کیفیت اسپرم

سیگار کشیدن

 زیرا میزان اسپرم را کاهش می دهد و خطر اسپرم های آسیب دیده را افزایش می دهد.

 

مطالب مرتبط
طرز تهیه سالاد انار با مرکبات مناسب برای شب یلدا

الکل

تولید تستوسترون را کاهش می دهد.

 

استفاده نکردن از روان کننده

از روان کننده ها در طول رابطه جنسی استفاده نکنید، بعضی ممکن است اسپرم را مختل کند.

 

خنک نگه داشتن بیضه ها

برخی از مطالعات نشان داده اند که بیضه های داغ، می تواند در تولید اسپرم کمتر تاثیرگذار باشد. بنابراین از حمام داغ، لباس تنگ و سونا جلوگیری کنید.

 

دقت در داروهای مصرفی

با دکتر درباره داروهایی که می توانند با تولید اسپرم، مانند مسدود کننده های کانال کلسیم، داروهای ضد افسردگی سه حلقه ای و استروئیدهای آنابولیک دخالت کنند، صحبت کنید.

 

همچنین بخوانید:

راه های کنار آمدن با ناباروری در مردان از نظر روحی و روانی

مردان، تجربه ناباروری و علل ناباروری در مردان

آخرین حرف

ناباروری افراد را در طیف وسیعی از راه های مختلف  چه فیزیکی و احساسی مورد تاثیر قرار می دهد. با این حال شما با باید با این مسئله برخورد کنید، مهم است که به یاد داشته باشید که شما تنها نیستید و کمک از جانب متخصصان در دسترس شماست. فعال باشید، صحبت کنید، و ذهن و بدن خود را خوب درمان کنید.

 

اختصاصی وبسایت وردنگار: کپی تنها با ذکر منبع مجاز است.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.