راکت بزرگ فالکون ایلان ماسک در راه است

0

راکت بزرگ فالکون ایلان ماسک در راه است

به نظر می رسد شرکت ایلان ماسک برروی سفینه فضایی مریخ نورد SpaceX مشغول کار است و در آینده نزدیک نیز این سفینه رونمایی خواهد داشت. ایلان ماسک روی پروژه های بلندپروازانه مختلفی مشغول کار است که سفینه SpaceX تنها یکی از آنها می باشد. به نظر می رسد این چهره مطرح فناوری برنامه بزرگی برای بشریت داشته و نمی خواهد تنها به فناوری های روز اکتفا کند.

آنچه که به نظر می رسد ایلان ماسک بیشتر روی وسایل حمل و نقل تمرکز داشته و فناوری های دیگری را نمی توان در محدوده کاری آن مشاهده کرد. در روز یکشنبه ۸ آوریل ایلان ماسک تصمیم گرفت تصویری از نمونه اولیه سفینه فضایی SpaceX را منتشر کند که به نظر می رسد در آینده نزدیک باید شاهد معرفی آن باشیم. ماسک می خواهد در آینده سکونت را در مریخ ممکن سازد.

این شرکت یعنی SpaceX روی سفینه فضایی مشغول کار است تا حمل و نقل انسان را به سیاره سرخ و سایر سیارات منظومه شمسی ممکن سازد. البته اگرچه این پروژه بسیار بلندپروازانه بوده و تاکنون پروژه های مختلفی در این زمینه کلید زده شد که با مشکلاتی رو به رو گشته است، اما ایلان ماسک به طور جدی این برنامه را دنبال می کند.

این سفینه از کامپوزیت کربن بزرگ بوده و به عنوان محصول دیگر ماسک در کنار اتومبیل های الکتریکی تسلا است. مشخص نیست چه زمانی شاهد رونمایی سفینه بزرگ شرکت SpaceX خواهیم بود. تاکنون ماسک سعی کرده تصاویر متعددی از پروژه های مختلف خود در اینستاگرام منتشر کند و حال نوبت به راکت بزرگ فالکون رسیده است.

طول راکت ۱۵۷ فوت و عرض آن ۳۰ فوتی است و ابعاد بسیار بزرگی دارد. SpaceX اعلام کرده که قصد داشته از BFR در ساخت شهر چندین میلیون دلاری مریخ خود بهره گیرد. انتظار می رود تا نیم قرن یا همان ۵۰ سال آینده این شهر توسط SpaceX در مریخ ایجاد شود. به گفته ماسک اولین ماموریت خدمه این راکت در سال ۲۰۲۰ انجام خواهد گرفت.

مطالب مرتبط
چگونه می توان با نظرات وحشتناک آنلاین، به صورت علمی مواجه شد

در عکس تازه انتشاریافته توسط ماسک می توان پیشرفت بزرگ ساخت BFR یا همان راکت بزرگ فالکون را به وضوح مشاهده کرد. در ماه گذشته طی کنفرانس SXSW آستین این میلیاردر کارآفرین بیان داشت که اولین نمونه سفینه فضایی BFR تحت تست قرار دارد. او بیان داشت اولین پرواز کوتاه این سفینه اوایل سال ۲۰۱۹ انجام خواهد گرفت.

طبق اسناد منتشر شده در وب سایت کمسیون وزارت خارجه در لس آنجلس SpaceX قصد داشته تا BFR را در تاسیسات لانگ بیج تولید خواهد شد. BFR یا همان Big Falcon Rocket، قرار است با سیستم پراوز انعطاف پذیری همراه شود تا کنترل بهتری روی آن صورت گیرد. این راکت برای حمل و نقل به مریخ در نظر گرفته خواهد شد و می توان آن را به کار گرفت.

ماسک می خواهد پروژه های بزرگی در نظر گیرد که Big Falcon Rocket تنها بخش کوچکی از برنامه های کمپانی محسوب می شود. هر سال شاهد نوآوری جدیدی توسط ماسک هستیم و شرکت تسلا موتورز به عنوان کمپانی تولید کننده خودروهای الکتریکی در نظر داشته تا خودروهای جدید را روانه بازار کند.

به هر حال جزئیات کافی درباره محصول جدید Big Falcon Rocket در دست نیست و باید تا پایان دهه منتظر ماند و مشخص شود ماسک و SpaceX چه برنامه‌ای را می خواهد به کار گیرد.

اختصاصی وردنگار – هرگونه کپی برداری با نام و لینکدهی مستقیم مجاز است

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.