ربات کوچک جیبو

0

ربات کوچک جیبو

با امسال سه سال است که ربات کوچک ۱۱ اینچی جیبو رونمایی شده و تا کنون توانسته توجهات زیادی را به خود جلب کند. گویا هم اکنون تولید کنندگان این ربات جالب، بر این باورند که دیگر وقت آن رسیده تا ان را به بازار عرضه کنند اما این کار برای آن ها هزینه زیادی را به وجود خواهد آورد و لذا باعث می شود قیمت هر ربات چیزی در حدود ۶۹۰ پوند برابر با ۱۱۷۰ دلار باشد که برای بسیاری از خانوارها گران خواهد بود.

خصوصیات این ربات کوچک

البته تیم جیبو در نظر دارد که به مرور زمان ویژگی های بیشتری را بدان بیفزایند و تا جایی که می تواند قیمت آن را کاهش دهد. در مورد خصوصیات این ربات کوچک می توان گفت که هم بدنه و هم سر این ربات به صورت ۳۸۰ درجه می چرخد گویی که به چهار دور خانه نگاه می کند. چهره با مزه این ربات هم مانند یک انیمیشن ساده است که یک صفحه نمایش ۵ اینچی در وسط آن به چشم می خورد.جیبو به دو دوربین در جلوی صورت خود مجهز است که از طریق آنها می تواند ۱۶ نفر را شناسایی کند. وقتی که این ربات صدای صحبت کردن کسی را بشنود سرش را به سوی او بر می گرداند تا ببیند کدامیک از افراد خانواده در حال صحبت کردن است.

این ربات جالب و بامزه به لمس شدن نیز واکنش نشان می دهد و اگر دست خود را روی سرش بگذارید به حالت سکوت فرو می رود. مانند سایر دستیارهای معمولی، قبل از اینکه از جیبو سوالی بپرسید باید عبارتی مثل هی جیبو را بگویید تا توجه او را جلب کنید. علاوه بر این می توانید از آن در پارتیهای خانوادگیتان برای گرفتن عکس های به یادماندنی استفاده کنید و یا به او بگویید تا آخرین اخبار را برای شما بخواند. از دیگر ویژگی های جیبو این است که می تواند به شما وضعیت آب و هوا، را اطلاع داده و یا بر روی الارم خاصی تنظیم شود و یا به سوالات عجیب و غریب کودک شما پاسخ دهد. این ربات کوچک و بامزه در اواخر امسال در دسترس متقاضیان خواهد بود و اگر هزینه آن برایتان مهم نباشد میتوانید یکی از نها را در خانه داشته باشید.

مطالب مرتبط
بررسی کامل مک لارن 2018 720S ، مزایا، معایب و قیمت

منبع : cnet

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.