رژیم غذایی دانمارکی | فواید + برنامه غذایی هفتگی

0

رژیم غذایی دانمارکی یک روش عالی برای کاهش وزن و سم زدایی بدن است. این بسیار موثر است و اغلب منجر به از دست دادن وزن نسبتا قابل توجهی در فقط ۱۳ روز می شود. با توجه به کاهش سریع وزن، استفاده از آن به ۱۳ روز محدود می شود. این توسط پزشکان دانمارکی در یک بیمارستان طراحی شده است و اغلب به عنوان رژیم غذایی دانمارکی نامیده می شود . اثراتی که در بیمارستان به دست آمد کاهش حدود ۱۵ پوند در فقط ۱۳ روز بود. کاهش وزن سریع می تواند برای سلامتی شما خطرناک باشد! به همین دلیل، این رژیم غذایی فقط باید تحت نظارت دقیق پزشک استفاده شود.

چگونه رژیم غذایی دانمارکی کار می کند؟

خیلی ساده است. در طول این رژیم، انرژی ورودی بدن تنها ۶۰۰ کالری در روز است که باعث ایجاد کسری کالری شدید می شود که منجر به کاهش سریع وزن می گردد. اگر شما نیازهای انرژی روزانه خود را محاسبه کنید، به طور متوسط، نیازهای روزانه برای مردان و زنان بالغ که از لحاظ جسمی فعال نیستند، حدود ۱۵۰۰ تا ۲۵۰۰ کالری در روز است. با مصرف فقط ۶۰۰ کالری در روز، بدن شما به حالت کمبود کالری وارد می شود و از ذخایر چربی برای انرژی مورد نیاز شما در طول روز استفاده می کند . بنابراین، این رژیم غذایی مناسب افرادی است که چاقی شکمی دارند (یا مقدار زیادی چربی شکم دارند). به این ترتیب، وزن مورد نظرتان را از دست خواهید داد.
رژیم دانمارکی یکی از رژیم های محدود کننده است و به شما اجازه نمی دهد قوانین را از بین ببرید، زیرا پس از آن باید فورا این رژیم را متوقف کنید . اگر مثلا یک قطعه آب نبات یا آدامس را مصرف کنید بهتر است فورا این رژیم را متوقف کنید و پس از شش ماه دوباره سعی کنید. باور کنید یا نه، اگر فقط یک قانون را بشکنید، می تواند کارآیی رژیم را کاهش دهد و تلاش های شما بیهوده باشد.
بنابراین اگر این رژیم غذایی را انتخاب کنید، پایدار باشید و قوانین را زیر پا نگذارید.  این رژیم معمولا برای ۱۳ روز طول می کشد، اما شما لازم نیست آن را به مدت طولانی رعایت کنید، اگر تهوع، سرگیجه یا سایر علائم غیرمنتظره را تجربه می کنید، باید از این رژیم استفاده نکنید و با پزشک خود مشورت کنید.

مطالب مرتبط
پکیج کامل 35 رژیم غذایی کاهش وزن تهیه شده توسط کارشناسان سلامت وبسایت وردنگار

قوانین رژیم دانمارکی

رژیم دانمارکی شامل قوانین خاصی است که باعث افزایش کارایی رژیم غذایی خواهد شد. این قوانین عبارتند از:

بدون تنقلات! فقط غذاهای اصلی (صبحانه، ناهار و شام) مجاز می باشد. بین وعده های غذایی ندارید.

هنگامی که شما گرسنه هستید، آب بنوشید، زیرا به کاهش گرسنگی کمک می کند. پس، بسیار مهم است که در طول روز به اندازه کافی آب بنوشید.

وعده های غذایی باید بطور دقیق تنظیم شود. صبحانه باید در ساعت ۸ صبح، ناهار بین ۱:۰۰ و ۲ بعد از ظهر و شام بین ۵ تا ۶ بعد از ظهر باشد. بعد از ساعت ۶ بعد از ظهر غذا نخورید.

غذایی که در رژیم دانمارکی مشخص نشده است، نخورید.

اجتناب از مصرف انواع غذاهای میان وعده (چیپس، پاپ کورن و آب نبات)

رژیم دانمارکی – برنامه غذایی

توجه داشته باشید: صبحانه همیشه یکسان است: یک فنجان بابونه یا چای نعنا یا یک تکه نان

ناهار شام
روز اول دو تخم مرغ پخته شده (شما می توانید آن را با نمک ریز کنید) و ۵۰ گرم کلوچه پخته شده ۱ فنجان (۱۵۰ گرم) سالاد دانمارکی (ساخته شده با هویج، فلفل قرمز، فلفل سبز، پیاز و کلم) و ۱۰۰ گرم سالامی
روز دوم ۵ اونس (حدود ۱۵۰ گرم) ژامبون و ۱ فنجان (۲۵۰ گرم) ماست ۷ اونس (۲۰۰ گرم) سالاد دانمارکی و ۱۰۰ گرم ماهی قزل آلا
روز سوم ۳ اونس (۱۰۰ گرم) مرغ پخته شده و ۱/۲ فنجان (۷۵ گرم) سالاد دانمارکی یک کرفس آب پز و یک گوجه فرنگی. پس از شام می توانید دو عدد سیب بخورید
روز چهارم ۱ فنجان ماست و آب پرتقال تازه ۶ اونس (۱۷۵ گرم) سبزیجات پخته شده (هویج، کلم بروکلی و لوبیا سبز)
روز پنجم ۵ اونس (۱۵۰ گرم) گوشت بوقلمون سفید کبابی با ۲ اونس سالاد دانمارکی سالاد میوه (یک پرتقال، یک کیوی، یک سیب، یک موز و یک اونس توت فرنگی)
روز ششم ۳.۵ اونس (۱۰۰ گرم) گوشت فلفل و نصف فنجان کاهو ۳.۵ اونس (۱۰۰ گرم) گوشت بره و ۱۰۰ گرم کلم و کاهو
روز هفتم سه عدد کراکر شور و نصف فنجان ماست ۵ اونس (۱۵۰ گرم) قزل آلای کبابی
روز هشتم ۲ اونس (حدود ۶۰ گرم) ژامبون و نصف فنجان کرفس سه ​​هویج پخته شده با ۲ اونس گل کلم.  پس از غذا می توانید نصف  فنجان توت فرنگی بخورید.
روز نهم ۷ اونس (۲۰۰ گرم) سالاد دانمارکی ۶ اونس (۱۸۰ گرم) استیک کبابی، یک گوجه فرنگی و یک خیار
مطالب مرتبط
5 گیاهی که در حالت پخته نسبت به حالت خام سالم تر هستند
روز دهم یک قطعه کوچک از پیتزا سبزیجات ۴ اونس کدو سبز کبابی، گوجه فرنگی و فلفل قرمز
روز یازدهم ۷ اونس (۲۰۰ گرم) گوشت سفید مرغ با نصف فنجان (۱۰۰ گرم) سالاد دانمارکی ۲۵ گرم پنیر توفو کم چرب و دو عدد تخم مرغ پخته شده
روز دوازدهم دو عدد سیب زمینی پخته شده و ۲ اونس (۱۰۰ گرم) سالاد کلم ۵ اونس (۱۵۰ گرم) هیک کبابی
روز سیزدهم ۷ اونس (۲۰۰ گرم) گوشت بره آماده شده و ۵ اونس سالاد دانمارکی دو تست کوچک با پنیر خامه ای و ۳.۵ اونس سالاد دانمارک

احتیاط

این رژیم هرگز نباید بیش از ۱۳ روز استفاده شود زیرا شما می توانید خستگی، حالت تهوع، سرگیجه و از دست دادن هوشیاری را احساس کنید!

خلاصه

برخی معتقدند که اثرات رژیم دانمارکی بعد از دو سال از بین می رود، اما این از اساس بی معنی است. تا زمانیکه بعد از اتمام این رژیم غذایی، تغذیه مناسب را رعایت کنید، تأثیرات رژیم غذایی طول خواهد کشید . اگر شما به تغذیه ای که قبل از این رژیم داشته اید بازگردید، به سرعت کیلو های از دست رفته بازمی گردند.  هنگامی که با این رژیم غذایی وزن از دست می دهید، سعی کنید مقادیر متوسط ​​و کمتری مصرف کنید.

 سعی کنید غذای خود را چند لقمه قبل از احساس سیری به پایان برسانید. اگر بعد از این رژیم به سرعت کیلو های از دست داده شما بازگردند، توصیه ما این است که به متخصص تغذیه حرفه ای مراجعه کنید که وضعیت تغذیه شما را بررسی می کند و به شما یک رژیم غذایی دقیق را می دهد که باید دنبال کنید.

اختصاصی وردنگار – هرگونه کپی برداری با نام و لینکدهی مستقیم مجاز است

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.