رژیم غذایی کتوژنیک چیست؟ + اطلاعات کامل در این زمینه

رژیم غذایی کتوژنیک

0

رژیم غذایی کتوژنیک چیست؟ این رژیم به جای اینکه بر روی شمارش کربوهیدرات مصرفی، کوچک کردن وعده های غذایی، تمرینات شدید ورزشی و اراده زیاد حتی در مواجهه با سطوح پایین انرژی، تکیه داشته باشد، بر روی یک رژیم کم کربوهیدرات برای کاهش وزن و افزایش سلامتی، کار می کند و باعث می شود که خیلی از منابع سوختی که مسئول تامین انرژی هستند را تغییر دهد.

به عنوان مثال سوختن گلوکز (یا قند) تا چربی، و انجام دستور العمل های رژیم غذایی کتوژنیک از جمله مصرف مواد غذایی پر چرب و کم کربوهیدراتبا این حال، این مشکل، در لیست غذاهایی که در رژیم غذایی کتوژنیک استفاده می شود، وجود ندارد.

رژیم غذایی کتوژنیک

هدف رژیم غذایی کتوژنیک محدودیت شدید مصرف تمام یا بیشتر غذاهایی میباشد که حاوی قند و نشاسته (کربوهیدرات) هستند. زمانی که این غذاها را می خوریم، آنها باعث تجزیه قند (انسولین و گلوکز) در خون میشوند و اگر این سطوح بیش از حد افزایش پیدا کنند، کالری اضافی خیلی راحت به چربی تبدیل شده و باعث افزایش وزن ناخواسته می شود. با این حال، وقتی سطح گلوکز به دلیل رژیم کم کربوهیدرات کاهش می یابد، بدن شروع به سوختن چربی و تولید کتون هایی می کند که می توانند در خون اندازه گیری شوند.

می توان گفت بنابراین، هنگامی که از رژیم غذایی کتوژنیک پیروی میکنید، بدن به جای کربوهیدرات ، چربی میسوزاند، بنابراین در این فرآیند، اکثر افراد به سرعت وزن کم کرده و چربی های اضافه را از بدن خارج میکنند، حتی هنگامی که مقدار زیادی چربی و کالری را از غذاها به دست می آورند.

آیا اصلاح رژیم تغذیه ای کتو می تواند راهی برای ورود شما به رژیم کتو باشد ؟

اگر چه رژیم استاندارد کتوژنیک از نظر مصرف کربوهیدرات، محدودیت دارد، اما رژیم متوسط کتو، گزینه دیگری است که به احتمال زیاد می تواند نتایج قابل توجهی از نظر کاهش وزن و بهبود سایر علائم را فراهم کند. مصرف مقدار کمی بیشتر کربوهیدرات برای تقویت، انعطاف پذیری بیشتر، مصرف فیبر بیشتر، و به طور کلی برای تحمل طولانی مدت از لحاظ اجتماعی و فیزیولوژیکی مفید میباشد.

مطالب مرتبط
کتوز چیست و چگونه می توانیم به رژیم کتوز دست پیدا کنید؟

به منظور انتقال و باقی ماندن در رژیم غذایی کتوژنیک ، معمولا مقدار توصیه شده برای شروع مصرف کربوهیدرات ها ، حدود ۳۰تا ۵۰گرم کربوهیدرات خالص، میباشد. این یک رویکرد نسبتا متوسط یا انعطاف پذیر است، اما ممکن است برای شروع مقدار خیلی خوبی باشد.

هنگامی که به این روش غذایی، بیشتر عادت کنید، می توانیدکربوهیدرات ها را حتی کمتر از حد مجاز، مثلا حدود ۲۰ گرم در روز مصرف کنید. این مقدار استاندارد است، اما برای بسیاری از افرادی که این رژیم غذایی کتوژنیک را دارند و میخواهند بهترین نتایج را داشته باشند، سخت است اما به یاد داشته باشید که هر کسی، کمی با دیگران متفاوت میباشد.

مصرف روزانه حتی ۳۰ تا ۵۰ گرم کربوهیدرات خالص به طور چشمگیری کمتر از آن مقداری است که افراد در رژیم استاندارد غربی، مصرف میکنند، اما بسیاری از افراد هنوز برای کاهش وزن، کربوهیدرات کمی مصرف می کنند.

شما کربوهیدرات ها را به میزان ۱۵ تا ۲۵ درصد از کل کالری مصرفی خود میتوانید کم کنید، در حالیکه چربی و پروتئین را به ترتیب میتوانید در حدود ۴۰ تا ۶۰ درصد و در حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش دهید تا فرد به نتیجه دلخواه خود برسد.

چگونه میتوان بر آنفولانزای کتو غلبه کرد؟

مراحل غلبه بر علائم آنفلوآنزای کتو عبارتند از:

مهمتر از همه، انجام یک رژیم قلیایی برای مقابله با حالت تهوع، خستگی و یبوست ناشی از رژیم کم کربوهیدرات کتو میباشد.

اضافه کردن آب گوشت به رژیم غذایی خود، که به بازگرداندن الکترولیت هایی که در طول رژیم کتوز از دست داده اید، میتواند کمک کند. هنگامی که رژیم غذایی کتو را دنبال می کنید، حتی اگر آب زیادی هم مصرف کنید، باز هم مقدار زیادی آب را از دست خواهید داد و الکترولیت های مهمی از سیستم بدن شما خارج میشود از جمله منیزیم، پتاسیم یا سدیم. افزودن آب گوشت به رژیم غذایی، یک راه عالی برای شارژ کردن دوباره این مواد طبیعی است، به علاوه جذب مواد مغذی دیگر و اسیدهای آمینه.

مطالب مرتبط
مشروبات الکلی ابتلا به سرطان در زنان را افزایش می دهد

غذاهایی مثل آجیل، آووکادو، قارچ، ماهی قزل آلا و سایر ماهی ها، اسفناج، کنگر فرنگی و سبزیجات دارای برگ سبز را بیشتر بخورید زیرا باعث افزایش جذب الکترولیت میشوند.

تمرینات ورزشی خود را به طور موقت کاهش دهید.

از نوشیدن مقدار زیادی آب و همچنین مصرف نمک یا سدیم کافی، اطمینان حاصل کنید.

اگر گرسنه هستید ، چربی بیشتری مصرف کنید.

اجتناب از خوردن مواد مصنوعی در غذاهای فرآوری شده. همچنین سعی کنید مصرف غذاهای کم کربوهیدرات که ناسالم هستند و هضم دشواری دارند را محدود کنید حتی کسانی که از برنامه های رژیم غذایی کتونی استفاده میکنند. این غذاها شامل برش های گوشت سرد، گوشت های فرآوری شده (به ویژه گوشت خوک ) یا گوشت های مرطوب، گوشت نمک سود شده خوک و پنیر های فرآوری شده.

هرگونه کپی برداری با نام وردنگار و لینک دهی مستقیم مجاز می باشد

loading...

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.