با رژیم غذایی UN همه چیز بخورید و لاغر شوید؟

0

رژیم غذایی UN از کلمه انگلیسی به معنای ” بدون رژیم” می آید، که به شما اجازه می دهد تمام غذاهای مورد علاقه خود را بخورید . نویسندگان این رژیم ادعا می کنند که این روشی سالم، ایمن و سریع برای از دست دادن وزن است . آنها همچنین ادعا می کنند که بدن شما بعد از ۹۰ روز، متابولیسم متفاوتی را تجربه خواهد کرد و هرگز وزن از دست رفته باز نخواهد گشت.

تخمین زده شده برای ۹۰ روز ۳۹ – ۵۵ پوند (۲۵- ۱۸ کیلوگرم) کاهش وزن اتفاق می افتد. 

نکته مهم: کاهش سریع وزن می تواند عواقب به خطر افتادن سلامتی را در پی داشته باشد. قبل از شروع استفاده از این رژیم، با یک پزشک یا متخصص تغذیه مشورت کنید.

احتیاط

این رژیم غذایی برای زنان باردار، مادران پرستاری، ورزشکاران و کودکان توصیه نمی شود.

چگونه رژیم غذایی UN کار می کند؟

ویژگی اصلی این رژیم غذایی این است که اجازه می دهد تمام غذاها، از جمله شیرینی مصرف شود. این بر اساس تقسیم تغذیه پروتئین، نشاسته، کربوهیدرات و میوه در روزهای مختلف است، زیرا این نوع تغذیه باعث تغییر متابولیسم بدن شما شده که باعث کاهش وزن می شود.

مصرف غذا باید متعادل باشد، در غیر این صورت رژیم غذایی مطمئنا موفق نخواهد بود . اگر چه شما مجاز به خوردن شیرینی هستید، توصیه می شود فقط شیرینی ها را در مقادیر کم بخورید.

از آنجا که این رژیم خوردن شیرینی را اجازه می دهد،  آن به سرعت در سراسر جهان محبوب شد و امروزه بسیاری از افراد از این رژیم استفاده می کنند. با این حال، بسیاری از مردم اشتباه می کنند و به خود اجازه می دهند شیرینی های زیادی بخورند، که البته نمی تواند منجر به کاهش وزن شود.

خیلی مهم است که ترتیب روزها را تغییر ندهید:

مطالب مرتبط
نوشیدن چای داغ می تواند خطر ابتلا به سرطان را افزایش دهد

روز پروتئین -> روز نشاسته -> روز کربوهیدرات -> روز میوه.

اگر ترتیب را عوض کنید، در آن صورت وزن مورد انتظار را از دست نخواهید داد.

رژیم غذایی UN  – قوانین

قوانین خاصی برای رژیم غذایی UN وجود دارد که باید به منظور کاهش وزن به شیوه ای سالم و امن از آن ها پیروی کنید:

دقیقا به ترتیب روزها (پروتئین، نشاسته، کربوهیدرات و روز میوه) را دنبال کنید.

صبحانه باید در طول ۹۰ روز تنها میوه باشد.

شما می توانید فقط یک نوع میوه را برای صبحانه بخورید و هرگز بیش از دو عدد میوه را نباید بخورید (برای مثال شما می توانید فقط دو سیب، دو پرتقال، دو گلابی، اما نمی توانید سه سیب، پرتقال، گلابی و غیره را مصرف کنید) موز استثنا است . اگر برای صبحانه موز می خواهید، مجاز به خوردن فقط یک موز هستید.  دلیل آن این است که موز دارای محتوای کالری بالایی است . شما همچنین مجاز به خوردن یک مقدار معادل میوه کوچک (به عنوان مثال، توت فرنگی یا تمشک) هستید.
شما باید قوانین این رژیم غذایی را به مدت ۹۰ روز دنبال کنید. در غیر این صورت، تغییر در متابولیسم اتفاق نخواهد افتاد و به سرعت وزن از دست داده باز خواهد گشت.

پس از ۷ دوره (در روز ۲۹)، نباید غذا بخورید . روز ۲۹th  شما فقط باید آب بخورید.

پس از ۹۰ روز، شما باید رژیم غذایی را متوقف کنید، در غیر این صورت ممکن است بر سلامتی شما تأثیر بگذارد.

شما باید حداقل(۲ لیتر) آب در هر روز بنوشید.

شما می توانید قهوه یا چای را به عنوان نوشیدنی بخورید

loading...

هرگز وعده های غذایی را از دست ندهید

فاصله بین وعده های غذایی باید حداقل سه ساعت باشد

رژیم غذایی UN – برنامه غذایی

روز ۱ – روز پروتئین

صبحانه: دو عدد گلابی یا دو عدد سیب

مطالب مرتبط
رژیم غذایی کیوی | فواید + برنامه غذایی هفتگی

ناهار: ۱ فنجان سوپ گوجه فرنگی، ۱ فنجان (۲۲۵ گرم یا ۷.۹ اونس) گوشت چرخ شده یا پخته شده با سبزیجات . شما همچنین می توانید از سالاد کبابی، گوجه فرنگی یا خیار استفاده کنید، اما روغن بیش از حد را روی آن قرار ندهید.  شما می توانید دو قطعه کوچک از نان گندم سیاه بخورید.

شام: نصف فنجان (۱۱۰ گرم یا ۳.۹۵ اونس) گوشت پخته یا برشته شده با سالاد ساخته شده از کلم، گوجه فرنگی یا خیار

روز دوم – روز نشاسته

صبحانه: دو عدد پرتقال یا یک عدد موز

ناهار: ۲ فنجان (۳۵۰ گرم یا ۱۲.۳۵ اونس) لوبیا پخته یا نخود فرنگی. شما همچنین می توانید

یک سالاد را انتخاب کنید (اما فقط با مقدار محدودی از روغن زیتون). شما همچنین می توانید یک قطعه نان چاودار یا جو را بخورید.

شام: ۱ فنجان (۱۷۵ گرم یا ۶.۱۸ اونس) لوبیا یا نخود پخته شده با سالاد مورد علاقه شما. برای شام نان نخورید.

روز سوم – روز کربوهیدرات

صبحانه:  نصف فنجان توت فرنگی (۱۰۰ گرم یا ۳.۵ اونس)

ناهار: ماکارونی پخته شده، اسپاگتی، پیتزا یا انواع دیگر ماکارونی یا شیرینی . شما می توانید از سس کچاپ و سس مایونز استفاده کنید.  شما همچنین می توانید یک لیوان ماست بخورید.

شام: دو تکه کوچک از کیک، سه کلوچه کوچک یا مقدار کمی شکلات.

روز – چهارم روز میوه

صبحانه: دو عدد سیب یا دو عدد پرتقال.

ناهار: میوه های مختلط، با انتخاب شما و در مقادیر نامحدود.

شام: میوه های مختلط، اما در مقادیر دو برابر نسبت به ناهار.

هفت بار این چرخه را تکرار کنید و روز بعد فقط آب بنوشید. پس از روز آب، شما باید دوباره از روز پروتئین شروع کنید.

اطلاعات در این وبسایت فقط برای مقاصد آموزشی ارائه می شوند و برای مشاوره، تشخیص و درمان پزشکی در نظر گرفته نشده است. اگر در مورد سلامتی خود نگرانی یا سوالی دارید، باید همیشه با یک پزشک یا سایر متخصصان مراقبت های بهداشتی مشورت کنید.

مطالب مرتبط
تاثیر اسفناج، ماهی قزل آلا و تخم مرغ بر افزایش شیر مادر

اختصاصی وردنگار – هرگونه کپی برداری با نام و لینکدهی مستقیم مجاز است

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.