رژیم لاغری شیر مناسب چه افرادی است؟ + توضیحات جامع

0

رژیم لاغری شیر یکی از انواع رژیم های موثر و جدید برای کاهش وزن اضافی و لاغری می باشد. در ادامه مطلب یک نقد جامع و کامل را در مورد این رژیم و نکات مهم آن می توانید مطالعه نمایید.

نقد و بررسی رژیم لاغری شیر

به نظر می رسد رژیم غذایی شیر می تواند به شما کمک کند تا وزن اضافی را کاهش دهید. اما نکته اصلی این رژیم این است که فقط باید شیر بخورید. این مسئله خسته کننده است و برای سلامتی شما مضر است. بنابراین، ما رژیم غذایی سنتی را تغییر دادیم و یک رژیم غذایی متعادل تر ارائه می کنیم.

این رژیم حاوی شیر، سایر مواد غذایی با کالری کم و مغذی است که به کاهش وزن شما کمک می کند و هیچ صدمی به سلامتی شما نمی زند. این رژیم به شما کمک می کند که چربی بسوزانید، ماهیچه های خود را قوی کنید، استقامت خود را افزایش دهید و سالم بمانید.

می دانیم که شیر منبع غنی از کلسیم است. کلسیم عامل موثر در متابولیسم چربی است که در نهایت منجر به کاهش چربی می شود. محققان دانشگاه تنسی در ناکسویل دریافتند هر چقدر سلول چربی کلسیم بیشتری داشته باشد چربی بیشتری می سوزاند.

شیر همچنین شامل یک هورمون مبارزه با گرسنگی به نام پپتید (YY (PYY است که شما را برای مدت طولانی سیر نگه می دارد.

رژیم لاغری شیر و باید و نباید های آن

شیر کم کالری و غنی از پروتئین است. رژیم شیر ارائه شده نیاز به مصرف غذاهای سالم مانند سبزیجات، میوه ها، پروتئین ها، کربوهیدرات های پیچیده و چربی های سالم دارد. این غذاها حاوی مواد مغذی هستند که در شیر وجود ندارد و به شما در کاهش وزن کمک می کند و به سلامتی شما آسیبی وارد نمی کند.

از آنجا که نیاز به سوزاندن کالری که کسب می کنید دارید باید ورزش کنید. این کار به کاهش چربی کمک می کند و به شما کمک می کند تا توده عضلانی ایجاد کنید.

مطالب مرتبط
نحوه مصرف آسنترا سرترالین + عوارض جانبی و موارد مصرف

رژیم شیر ارائه شده یک رژیم غذایی محرمانه نیست. این رژیم به شما کمک می کند عادت های خوب را در زندگی روزمره خود ایجاد کنید. و کاهش وزن آهسته بهتر از کاهش سریع وزن است. شما توده عضلانی را از دست نخواهید داد، وزن از دست رفته باز نمی گردد و همچنین سیستم ایمنی بدن شما به خطر نمی افتد.

برنامه رژیم لاغری شیر به چه صورت است؟

رژیم شیر بر این ادعاست افرادی که قصد لاغری سریع برای مراسم خاصی دارند، می‌توانند با کمک این رژیم ۱۲روزه ۹ کیلوگرم از وزن‌شان را کاهش دهند. همچنین ادعای دیگر این رژیم ۱۲روزه پاک‌سازی بدن است.

صبحانه:

یک ‌لیوان شیر کم‌چرب‌+ ۲‌عدد خرما+ یک‌عدد میوه فصل

ناهار:

۲ لیوان شیر کم‌چرب+ نصف موز+ ۲عدد خرما

عصرانه:

یک ‌لیوان شیر کم‌چرب+ یک‌عدد خرما+ یک‌عدد میوه فصل

شام:

نصف سینه مرغ کباب شده یا آبپز+ یک‌سیب‌زمینی کوچک آبپز یا کباب شده+ یک‌کاسه کوچک سالاد (کاهو، هویج، کرفس، خیار، گوجه و…)

محدودیت های رژیم لاغری شیر

loading...

این رژیم غذایی هیچ محدودیت سنی یا وزنی یا جنسی ندارد. یعنی اصلا مشخص نکرده که چه افرادی با چه شرایطی می‌توانند از این برنامه غذایی تبعیت کنند، چراکه برای تنظیم یک برنامه غذایی اصولی اولین نکاتی که باید به آن توجه شود سن، جنس و وزن فرد است.

همچنین کالری دریافتی هر فرد نسبت به شرایطی که دارد، متفاوت است. مثلا افرادی که تنها مشکل‌شان اضافه‌وزن است میزان کالری دریافتی‌شان با کسی که چاقی مفرط دارد، متفاوت است.

نکته مهم در یک رژیم غذایی سالم حفظ تعادل بین انرژی که به بدن می‌رسانید با انرژی که بر اثر انجام عملکردهای داخلی بدن و فعالیت‌های فیزیکی مصرف می‌شود، است.

در صورت برقراری این تعادل وزن بدن شما متناسب و ثابت باقی می‌ماند. خوب است که با یک متخصص تغذیه مشورت کرده تا میزان نیاز روزانه شما به کالری را محاسبه کرده و یک رژیم سالم غذایی به شما ارائه دهد.

مطالب مرتبط
آیا می توانیم در دوران بارداری طبق رژیم غذایی کتو عمل کنیم؟

ممکن است دچار ضعف عضلانی شوید

در یک برنامه غذایی درست باید همه گروه‌های غذایی به میزان لازم حضور داشته باشند؛ اما در رژیم ۱۲روزه شیر میزان دریافت نان و غلات و میوه و سبزیجات بسیار کم است، در صورتی که روزانه باید این گروه‌های غذایی را بدن دریافت کند.

برای همین می‌توان گفت این رژیم غذایی استاندارد نیست و ممکن است بدن را در آینده با کمبودهای احتمالی مواجه کند. با این حال تناسب بین ۵ گروه اصلی غذایی باید برقرار باشد. در صورتی که در این برنامه غذایی شیر نسبت به سایر گروه‌ها خیلی ارجح‌تر است.

این رژیم ادعا می‌کند در ۱۲روز ۹کیلوگرم از وزن افراد را کاهش می‌دهد. در صورتی که یک رژیم استاندارد در حدود ۱۰ تا ۱۲ روز نهایت ۲ کیلوگرم از وزن فرد کاسته می‌شود که البته این میزان کاهش وزن درست و اصولی است.

اگر بیش از این کاهش وزن ایجاد کند دیگر بحث چربی‌سوزی مطرح نیست چراکه عضلات بدن و آب میان بافتی را از بین می‌برد. فراموش نکنید که عضلات بدن در واقع ذخیره ارزشمند و مهمی در بدن هستند.

اگر با یک رژیم غلط آن را از بین ببریم سال‌ها طول می‌کشد تا ذخیره اولیه بازگردد. با این حال فکر نکنید یک بار امتحان این برنامه غذایی بی‌ضرر خواهد بود چراکه بروز این عوارض آنی نبوده و مدتی طول می‌کشد تا خود را نمایان کنند.

به‌طور کلی اگر فردی کاملا سالم باشد و سوخت ‌و ساز خوبی داشته باشد، باید حدودا یک کیلوگرم در هفته چربی بسوزاند.

عوارض رژیم لاغری شیر و ایجاد ناراحتی برای دستگاه گوارش

بحث دیگر در مورد رژیم شیر، عدم تحمل لاکتوز است. خیلی از افراد به‌خصوص در سنین میانسالی و نوجوانی و جوانی عدم تحمل لاکتوز دارند برای همین به‌راحتی نمی‌توانند شیر را تحمل کنند.

مطالب مرتبط
افزایش سلامت جسمی و روحی کودکان با غذا خوردن به همراه خانواده

این رژیم با آن حجم شیر، دستگاه گوارش را به‌شدت تحت‌تاثیر قرار می‌دهد و فرد دچار دل‌درد، دل‌پیچه، اسهال و نفخ می‌شود.

رژیم لاغری شیر بدون مصرف روغن

نکته آخر اینکه در این رژیم غذایی مصرف روغن وجود ندارد. یعنی ۱۲روز بدن روغنی دریافت نمی‌کند. شاید خیلی از افراد با خود فکر کنند عدم دریافت روغن نه تنها مسئله نگران‌کننده‌ای نیست بلکه برای کاهش وزن بیشتر می‌تواند کمک‌کننده باشد.

در صورتی که این‌طور نیست  چرا که ۳۰ درصد از کالری روزانه را باید از روغن بگیریم؛ چون بسیاری از ساختارهای بدن ما ساختارهای چربی هستند که باید چربی‌های مفید را دریافت کنند تا عملکرد مفید و مثبت داشته باشند.

به‌عنوان مثال مغز ما کاملا از چربی تشکیل شده است و پوست ما سطحش دارای چربی است، به‌همین دلیل وقتی از یک رژیم به‌شدت کم روغن یا فاقد روغن پیروی می‌کنیم باید منتظر اختلالاتی مانند خشکی پوست باشیم.

در انتهای رژیم لاغری شیر چه تفاوتی را در خود احساس خواهید کرد؟

اگر این رژیم را برای یک هفته ادامه دهید، پر انرژی تر و فعال تر خواهید بود. اگر فرد چندان فعالی نباشید، ممکن است عضله درد بگیرید. اما نگران نباشید، این درد با ورزش منظم از بین می رود. خواب بهتری خواهید داشت، قادر به تمرکز بیشتر خواهید بود و به دنبال هفته دوم از رژیم شیر خواهید بود.

در انتهای هفته دوم بدن آب خود را از دست داده و احساس نفخ کمتری خواهید داشت. دستگاه گوارش تان عملکرد بهتری خواهد داشت و در نتیجه، متابولیسم تان افزایش می یابد. در این زمان، عاشق ورزش کردن خواهید شد. با این وجود، برای رسیدن به وزن ایده آل خود، باید رژیم هفته سوم را شروع کنید.

گرداوری: وردنگار

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.