رژیم چاقی کانادایی برای چه افراد و با چه شرایطی مناسب است؟

0

رژیم چاقی کانادایی که مدت آن معمولا پانزده روز است برای افرادی که میخواهند در مدت زمان کمی افزایش وزن ایده آل داشته باشند و تناسب اندام خود را به دست آورند گزینه مناسبی است. در ایم مطلب از سایت وردنگار به توضیح در مورد این رژیم می پردازیم.

 

رژیم چاقی چیست؟

قبل از شروع رژیم غذایی جدید برای کمک به چاق شدن خود ، باید اول مقدار وزنی که می‌خواهید زیاد کنید یا نیاز دارید را محاسبه کنید . این اطلاعات به شما کمک خواهند کرد که الگوی خوردن خود را بفهمید و به شما جدول زمانی برای پیگیری روند افزایش وزن را می‌دهد .

یکی از راه‌های تشخیص مقدار افزایش وزن موردنیاز ، محاسبه BMI است . شما می‌توانید با استفاده از محاسبه‌گر آنلاین BMI اقدام به محاسبه BMI کنید .

همچنین می‌توانید درصد چربی بدن را نیز به‌وسیله پزشک ، متخصص تغذیه یا مربی باشگاه اندازه‌گیری نمایید . این رقم برای خانم‌ها باید بین ۲۵% تا ۳۱% و برای آقایان ۱۸% تا ۲۵% باشد .

حواستان باشد ، درزمانی که شما اقدام به چاق شدن و اضافه کردن وزن می‌کنید ، باید روی افزایش ماهیچه کارکنید ، نه اینکه چربی بدن را افزایش دهید .

رژیم چاقی کانادایی یکی از رژیم‌های شناخته شده در میان ایرانیان است. این رژیم یک رژیم ۱۵ روزه است که در  مقاله رژیم کانادایی اصلی برنامه‌اش به طور کامل برای شما توضیح داده شده است.

رژیم چاقی کانادایی بیشتر به خاطر مدت کوتاه و در دسترس بودن مواد مصرفی طی رژیم مورد توجه قرار گرفته است. اما نکاتی هست که باید به عنوان دانسته‌های تکمیلی از این رژیم بدانید.

نکات مهم در هنگام انجام رژیم چاقی کانادایی

اول از همه باید بگوییم که یک نقد کلی به رژیم کانادایی و همه رژیم‌های کوتاه‌مدت این چنینی که ضربتی وارد عمل می‌شوند وارد است.
واقعا عاقلانه نیست وزنی که طی چندین سال کسب شده را بخواهید فقط در چند روز کم کنید. اگرچه نظرات بسیاری از افرادی که رژیم را دقیقا طبق دستور انجام داده‌اند حاکی از آن است که وزن خوبی کم کرده‌اند، برخی به وزن سابق برگشته‌اند و برخی نه!
بعضی‌ها سایز کم کرده‌اند و بعضی‌ها هم نه! اما با وجود همه این حرف‌ها، با وجود اینکه چاقی و اضافه وزن خیلی خسته‌کننده است و ناراحتی‌های ناشی از آن روح را فرسوده می‌کند، باز هم نباید تاثیرات این کاهش وزن ناگهانی بر اندام‌های گوناگون بدن و سلامتی افراد را نادیده بگیریم.
هدف از کاهش وزن نباید صرفا آماده شدن برای یک رویداد خاص مثل عروسی یا مهمانی باشد بلکه مهم‌ترین هدف سلامتی افراد است. اگر می‌خواهید با عوارض این رژیم بر سلامتی بیشتر آشنا شوید این مقاله به شما کمک می‌کند:  عوارض رژیم کانادایی چیست؟

ورزش مناسب با رژیم چاقی کانادایی

loading...
با این وجود اگر عین خیالتان نیست که چه بلایی بر سر بدن‌تان می‌آورید لااقل با انجام این ورزش به بدن‌تان کمک کنید به سراغ چربی‌ها برود نه ماهیچه‌ها

روزی ۶ نوبت و هربار ۱۱ بار نفس عمیق بکشید. یعنی نفسی که شکمی باشد. به عبارتی کل ریه‌تان را درگیر کند و عمقی باشد. یک چنین تنفسی معادل ۳ کیلومتر دویدن است.

مطالب مرتبط
چگونه حافظه خود را تقویت کنیم؟

برای اثرپذیری بهتر بدن از تنفس عمیق پا‌ها را به اندازه عرض شانه باز کنید. شکم و باسن را منقبض کنید. به وسیله‌ی بینی ریه‌ها را پر از هوا کنید و به آرامی دست‌ها را بالا ببرید و تا ۱۰ بشمارید بعد از راه دهان تمام هوا را خارج کنید و به آرامی دست‌ها را پایین بیاورید هنگام خارج کردن هوا از ریه شکم و باسن را آزاد کنید.

رژیم چاقی کانادایی برای چه افراد و با چه شرایطی مناسب است؟

افرادی که میانسال هستند یا در آستانه میانسالی قرار دارند بهتر است به طور کل دست از گرفتن رژیم‌های غیر اصولی بردارند، چون تحلیل‌های ایجاد شده در بدن این افراد بر اثر رژیم به هیچ عنوان برگشت‌پذیر نیست و ممکن است موجب عوارض بدی برای بدن شود.

مثلا کاهش ذخایر معدنی باعث تحلیل رفتن استخوان‌ها و بافت عضلانی می‌شود که دیگر هیچ جوره جبران‌پذیر نیست. مخصوصا که از بعد از ۳۵ سالگی استخوان‌سازی در بدن بسیار کاهش می‌یابد و بدن مستعد پوکی استخوان می‌شود.

گرفتن رژیم بدون نظارت متخصص برای همه کسانی که در سن رشد و بلوغ قرار دارند ممنوع است. چون کودکان و نوجوانان مخصوصا به همه گروه مواد غذایی نیاز دارند و بدن‌شان بیشتر از هر دوره دیگری در زندگی‌شان به همه ریزمغذی‌ها و مواد لازم احتیاج دارد.

دریافت نکردن مواد غذایی در این سن می‌تواند باعث شود رشد قدی کامل صورت نگیرد و شخص کوتاه قد شود.

بانوان طرفدار رژیم همیشه این مساله را نادیده می‌گیرند که طی زندگی‌شان در مراحل خاصی بدن‌شان ناچار می‌شود ذخایرش را از دست بدهد.

حالا این کاهش ذخایر الزاما به معنی کاهش وزن این افراد نیست. مراحلی مانند بارداری و شیردهی دقیقا همان مراحل از زندگی یک زن هستند که بدن او بیش از هر موقعی به ذخایرش نیاز دارد و نباید با رژیم‌های غیر اصولی زمینه را برای کاهش این ذخایر فراهم کرد.

مطالب مرتبط
خواص کدو سبز - چگونه کدو سبز را منجمد کنیم؟

چون ضعف ناشی از این رژیم‌ها نه تنهای زندگی خود شخص که زندگی فرزند شیرخوارش را هم تحت تاثیر قرار می‌دهد یا ممکن است طی بارداری‌های بعدی خودش را نشان دهد.

نکات مهمی که هنگام افزایش وزن و چاق شدن باید رعایت کنید

باید بدانید که لاغری شدید می‌تواند مانند چاقی زیان‌بار باشد. لاغری شدید فرد را دچار کم‌خونی، ریزش مو، پوکی استخوان و اختلال گوارش، ناباروری، عدم تحمل سرما و افسردگی می کند. پس با غذا آشتی کنید و با آن دوست باشید. آن را مانند دارو بدانید. کم کم عادت می‌کنید که از غذا خوردن لذت ببرید. از نعمت‌های خداوند خوب و به اندازه استفاده کردن نوعی شکرگزاری است.

* پس برای غذا خوردن وقت بگذارید و به آن اهمیت دهید. غذا را با اشتها بخورید و برای خواص بی‌شماری که خداوند در آنها نهاده است فکر کنید.

* مثبت فکر کنید و از خانواده‌تان بخواهید شما را حمایت کنند. سعی کنید غذا را در آرامش و کنار خانواده میل کنید.

* باید بدانید که رژیم افزایش وزن به زمان نیاز دارد. باید کم کم حجم ماده غذایی را بیشتر کنیم و به تدریج تغییرات را وارد بدن کنیم تا بدن دچار اختلالات الکترولیت و ناراحتی معده و قلبی نشود. پس صبور باشید و رژیم را دقیقاً انجام دهید.

* برنامه غذایی که برای شما در نظر گرفته شده را در مقابل چشمانتان مثلا روی یخچال بچسبانید. اگر هر روز صبح یک تکه نان و پنیر میل می‌کردید و اکنون در برنامه شما ، دو کف دست نان و یک لیوان شیر و یک قاشق عسل و یک خامه کوچک نوشته شده است، شما به برنامه قبلی‌تان یک لیوان شیر و یک قاشق عسل ،اضافه کنید. و به‌همین ترتیب روزهای برنامه را اضافه کنید تا یکی دو هفته اول. در تمام وعده‌های غذایی با بدنتان مدارا کنید تا کامل پس از چند روز به رژیم غذایی نوشته شده برسید و بدنتان بتواند با شرایط جدید عادت کند.

مطالب مرتبط
بهترین مواد غذایی که باعث احساس سیری و کاهش اشتها در شما می شوند

گرداوری: وردنگار

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.