روش های موثر برای درمان ریزش مو

ریزش مو

0

این روزها، زمانی که با موضوع درمان ریزش مو مواجه شدید، اولین گام استفاده از درمان های خانگی معمول مانند استفاده از پیاز، تخم مرغ، ماست، سس مایونز و … است. هنگامی که این روش نتایج دلخواه را ارائه نمی دهد، مرحله بعدی درمان های موضعی و درمان های غیر تهاجمی مانند لیزر است. اما قبل از اینکه هر کاری را انجام دهید، برخی از درمان های جدید و طبیعی برای ریزش مو در زنان و مردان را امتحان کنید. وقت آن رسیده است تا چیزی بیش از تخم مرغ و ماست را استفاده کنید.

علت ریزش مو چیست؟

ریزش موی ژنتیکی یا آلوپسی ناشی از تعاملات بین ژن ها، میزان تستوسترون و دی هیدروتستوسترون (DHT)، سن و استرس شما است DHT. یک هورمون جنسی مردانه یا آندروژن است که برای مو سر زیان آور است. فولیکول مو را کاهش می دهد، بنابراین منجر به کاهش رشد مو می شود. همچنین تاثیر DHT در جهت کاهش مرحله رشد مو نیز شناخته شده است.

 راه آئورودیک با برینگر

روش علمی شناخته شده به عنوان  Eclipta alba، bingringj  یکی از اجزای آئورودا است. این در بسیاری از شامپو ها و روغن های مو برای جوان سازی پوست سر استفاده می شود. به گفته یک مطالعه، برینگر یکی از بهترین داروهای خانگی برای ریزش مو است. عصاره های آن بهتر از مینوکسیدیل، داروی حاکم برای درمان ریزش مو هستند.

برای استفاده از برینگر به عنوان یک درمان ریزش موی آیورودا، روغن را به سادگی گرم کنید و روی پوست خود بمالید تا ریشه ها را تحریک کند.

بیشتر Superstars از دست دادن آیورودا

انگور، برگ کری و پنبه سیاه نیز از مواد مورد علاقه متخصصان آیورودا هستند. مطالعه بر روی موش صحرایی نشان داد که ترکیبی از برگ کاری، روغن انگور، خربزه، براهمی و روغن زیتون نیز سریع تر از منوکسیدیل کار می کرد. در حالی که منوکسیدیل در ۱۹ روز نتایج خود را نشان داد، این ترکیب در ۱۸ روز عملکرد مثبت خود را بروز داد.

مطالب مرتبط
نحوه مصرف آمینوسول ( Aminosol ) + بررسی عوارض و تداخلات دارویی

آبرسانی به ریشه با چای سبز

کاتچین و آنتی اکسیدان های موجود در چای سبز آن را یکی از بهترین درمان های ریزش مو می کند. جای تعجب نیست که این ماده در بسیاری از محصولات مو یافت می شود. برخی از گیاهان دارویی ادعا می کنند که خطر ابتلا به انواع مختلف طاسی در مردان از طریق نوشیدن چند فنجان چای سبز یا مصرف روزانه آنها در قالب کپسول کاهش می یابد.

و این روش که یکی از بهترین روش های درمان ریزش مو می باشد تنها برای مردان نیست، زنان همچنین می توانند از مزایای آن استفاده کنند. می توانید از یک کیسه چای مصرف شده که هنوز گرم است استفاده کنید، برخی از آنها را به طور مستقیم به پوست سرتان اعمال کنید.

لیزر درمانی

اگر سعی کرده اید ریزش موهای خود را به طور طبیعی متوقف کنید و موفق نبوده اید، ممکن است شما نیاز به مداخله یک متخصص پوست داشته باشید تا علت اصلی را کشف کند و ریزش مو را درمان کند. در بیشتر مواقع، فولیکول های مو به برخی از تحریکات اضافی نیاز دارند تا از خواب خود بیدار شوند (فاز تلوژن) و دوباره به رشد و یا فاز آنژن می روند. این مرحله در لیزر درمانی انجام می

شود، که نسبتا یک درمان جدید ریزش مو است.

چندین تولید کننده لیزر و منبع نور با طول موج ها و انواع روش های مختلف، برای درمان ریزش مو مردان پیشنهاد شده است. همچنین به نظر می رسد که برای درمان ریزش موضعی به کار می رود. اگر چه نور لیزر می تواند رشد مو در برخی طول موج ها را تحریک کند، اما چگونه است که در مطالعات بالینی تعریف نشده است. با این حال، درمان لیزر برای ریزش مو بسیار موثرتر از درمان    DHT برای مردان است که شامل استفاده از داروهای موضعی و خوراکی است. ممکن است عوارض جانبی از جمله اختلال عملکرد جنسی نیز وجود داشته باشد.

مطالب مرتبط
پیشگیری و درمان ریزش مو با استفاده از این روش های خانگی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.