سرطان درجا از منشا لوبولی چیست و چگونه تشخیص داده می شود؟

0

سرطان در جا از منشا لوبولی که نئوپلاسم لوبولی نیز نامیده می شود، حالتی است که در آن سلول هایی مشابه سلول های سرطانی در داخل مجاری غدد ترشح کننده شیر سینه (لوبول ها) رشد می کنند اما از دیواره این مجاری عبور نمی کنند.

این حالت با وجود اینکه نوعی سرطان محسوب نمی شود و حتی در صورت درمان نشدن توانایی هجوم به دیگر بافت ها را ندارد، اما می تواند یکی از فاکتور های ریسک ابتلا به سرطان تهاجمی سینه باشد. پس انجام آزمایش برای تشخیص ضروری است.

تشخیص سرطان درجا از منشا لوبولی :

سرطان درجا از منشا لوبولی با نمونه برداری بافت سینه قابل تشخیص است. در اکثر اوقات نئوپلاسم لوبولی، توده قابل لمس یا قابل مشاهده ای توسط مامو گرام تولید نمی کند و معمولاً هنگامی که برای یک بیماری تشخیصی دیگر سینه، از بافت نمونه گیری می شود تشخیص داده می شود.

چرا نئوپلاسم لوبولی یک فاکتور ریسک برای سرطان سینه است؟

ابتلا به سرطان تهاجمی سینه در زنانی که سرطان درجا از منشا لوبولی دارند ۷ تا ۱۲ برابر شایع تر است. پس لازم است اگر به این حالت مبتلا هستید به طور منظم تست های مربوطه را انجام دهید.

درمان سرطان درجا از منشا لوبولی :

در بیشتر موارد نئوپلاسم لوبولی نیاز به درمان ندارد. گاهی اوقات اگر این حالت توسط نمونه برداری به وسیله سوزن تشخیص داده شود امکان دارد که پزشک دستور به حذف کامل نئوپلاسم بدهد. این دستور بیشتر در مواردی داده می شود که نئوپلاسم تغییر شکل یافته، توصیف شود و یا عامل نکروز بافتی باشد.

اختصاصی وردنگار – هرگونه کپی برداری با لینک دهی مستقیم مجاز است


شاید دوست داشته باشید: 

مطالب مرتبط
معرفی 15 ماده‌ی غذایی برای کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.