درمان های طبیعی که از سرطان روده جلوگیری می کنند

سرطان روده

0

سرطان روده – تعداد افراد مبتلا به سرطان روده در ایالات متحده در حال افزایش است و سالانه بیش از۵۰۰۰۰ نفر بر اثر این مرض می میرند. همچنین این بیماری دومین عامل مرگهای ناشی از سرطان در ایالات متحده و سومین سرطان رایج در مردان و زنان در این کشور است. با وجود این ارقام هشدار دهنده، هنوز میتوان از سرطان روده با ایجاد اصلاحات سالم  در برنامه غذایی جلوگیری نمود.

در ادامه چند نکته آمده که می توانید رعایت کنید تا مبتلا به سرطان روده نشوید:

فیبر و سبزیجات خام بیشتری مصرف کنید:

مواد غذایی سرشار از فیبر و سبزیجات میتوانند به از بین رفتن مواد سمی و ناخواسته روده کمک کنند. بعضی کارشناسان توصیه میکنند که روزی ۱۰ وعده غذایی از این مواد خورده شوند تا بطور موثری از ابتلا به سرطان روده جلوگیری گردد. همچنین تلاش کنید که بیشتر سبزیجات ریشه ای مثل هویج و سیب زمینی و شلغم و سیب زمینی شیرین و آواکادو و باقلا و لوبیا بخورید.

غذاهای سرشار از فیبر را در موقع مناسب بخورید

بسیار خوب است که میوه ها و سبزیجات حاوی فیبر را بین ساعات ۹ تا ۱۲ صبح مصرف کنید چون در این زمان بدن درحال پاک کنندگی معمولی خود است. یک برنامه غذایی دارای فیبر زیاد میتواند به مقدار فراوانی خطر یبوست را کاهش دهد که از علائم سرطان روده میباشد و همچنین میتواند از ایجاد بافت در روده جلوگیری نماید. بعضی از میوه ها که دارای فیبر بالایی هستند عبارتند از: آواکادو-پاپایا-گواوا-کانتالوپ و کیوی. تحقیقات ثابت کرده اند که خطر زیاد سرطان روده که بدلیل غذاهای بی کیفیت غربی ایجاد میشود، میتواند بوسیله برنامه غذایی سالم و حاوی فیبرازبین برود.

سم زدایی کردن 

یکی از راههای جلوگیری ازرشد سرطان روده، پاکسازی روده حداقل سالی یکبار است. این کار میتواند با مصرف مایعات بمدت حداقل ۳ روز انجام شود. در طول این ۳ روز، شما فقط میتوانید آب میوه های تازه و مایعات دیگر را بنوشید تا موجب ترمیم بافتهای صدمه دیده و از بین رفتن مواد زائد ته نشین شده و ذخیره شده در روده گردد.

مطالب مرتبط
دانشمندان دریافتند که خرمالوی ژاپنی توانایی درمان بالقوه سرطان روده را دارد

راجع به روشهای دیگر پاکسازی روده تحقیق کنید 

علاوه بر تحمل گرسنگی و فقط نوشیدن مایعات، انواع دیگری از شیوه های سم زدایی روده وجود دارند مثل مصرف آب آلوورا و آب سیب. نکته کلیدی، یافتن روشی است که به بهترین وجه به شما کمک کند اما قبل از ایجاد هرگونه تغییرات جدی در برنامه غذایی خود و تحمل گرسنگی، ابتدا با پزشک خود مشورت نمایید.

این سبزیجات را برای جلوگیری از سرطان روده بخورید

یک تحقیق منتشر شده در نشریه مصونیت، ثابت کرد که خوردن سبزیجات بویژه آنها که برگهای سبز دارند مثل کلم بروکلی و کلم معمولی و کلم پیچ میتواند روده را سالم نگهدارد و از رشد سرطان روده جلوگیری کند.

قدرت عناصر

از کیفیت دهان شویه چسبناک نقره ای استفاده کنید که حاوی ترکیبات طبیعی مثل تیاپایا و پوست گردوی سیاه و جوهر نعناع میباشد و فاقد شیرین کننده های مصنوعی و رنگها و الکل است. راجع به فروشگاه سلامتی رانگر اطلاعات لازم را کسب کنید و از این پایگاه اطلاعاتی حمایت نمایید.

در این تحقیق، پژوهشگران از موشهای معمولی و موشهایی که نمیتوانند به تولید یا فعالسازی عضو گیرنده هیدروکربن بپردازند، استفاده کردند که پروتئینی است که بعنوان حسگر محیطی عمل میکند و علائمی را به سلولهای بافتی و مراقبت کننده ارسال می نماید که در داخل روده قرار دارند.

محققین برای موشها یک برنامه غذایی مناسب در نظر گرفتند که حاوی ایندول و کاربینول بود و در واقع یک رژیم کنترل کننده و پاک کننده محسوب میشد که ترکیبی از کربوهیدرات ها و پروتئین و چربی و فیبرهای غنی شده با ویتامین ها و مواد معدنی هستند ولی دارای میزان کمتری از مواد شیمیایی میباشند و وقتی این سبزیجات دارای برگهای سبز هضم میشوند، ترکیب کاربینول بوجود می آید.

مطالب مرتبط
آیا داروهای اگزما می توانند بیماری آسم را درمان کنند؟

نتایج تحقیق نشان دادند که موشهای تغذیه شده با برنامه غذایی حاوی کاربینول، مبتلا به آماس یا سرطان روده  نشدند که دلیل آن نوع رژیم غذایی بود که پروتئین های لازم را فعال میکند. همچنین موشهایی که سرطان روده آنها از قبل در حال رشد بود ولی از رژیم غذایی حاوی کاربینول استفاده کردند، غده های سرطانی آنها بطور قابل توجهی کاهش یافت و یا خوش خیم تر شد. اما موشهایی که از این رژیم غذایی استفاده نکردند،غده های سرطانی آنها در مدت ۱۰ هفته گسترش پیدا نمود و لذا محققان نتیجه گرفتند که رژیم غذایی فاقد سبزیجات منجر به سرطان روده میشود.

این یافته ها نشان میدهند که خطر رشد سرطان روده میتواند با استفاده از رژیم غذایی سرشار از سبزیجات، متوقف گردد.

هرگونه کپی برداری با نام وردنگار و لینک دهی مستقیم مجاز است

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.