سریعترین موتور سیکلت های جهان،کاوازاکی Ninja H2R در رتبه اول با سرعت ۳۹۸ کیلومتربرساعت

0

آشنایی با سریعترین موتور سیکلت های جهان

موتور سیکلت ها وسایل های نقلیه قابل توجهی هستند که می توانند برای حمل و نقل آسان گزینه مناسبی باشند. این وسایل های نقلیه در مدل های مختلفی به تولید می رسند که از جمله باید به مدل های اقتصادی و کارآمد، الکتریکی و در نهایت مسابقه ای اشاره کرد. مدل های مسابقه ای به نوعی هیولاهای خیابانی محسوب شده زیرا با توان بالایی می توانند در خیابان ها حضور پیدا کرده و با صدای گوش نواز خود نظر هر فردی را به خود جلب کنند.

تولیدکنندگان موتورسیکلت ها سعی می کنند به تولید محصولی بپردازند که نسبت به رقبا سریعتر بوده و می تواند عملکرد خوبی از خود نشان دهد. از این رو باید به بی ام و، کاوازاکی، یاماها، هوندا، سوزوکی و چندی دیگر اشاره کرد.

تاکنون شاهد معرفی موتور سیکلت های قدرتمندی بودیم که هر یک برای خود غولی بودند و در این بین قصد داریم شما را با سریعترین موتور سیکلت های جهان آشنا سازیم تا آگاهی بیشتری در این زمینه پیدا کنید.

۱۰- RSV4 RF آپریلیا/ سقف سرعت ۲۹۶ کیلومتربرساعت

موتورسیکلت RSV4 RF آپریلیا جدیدترین محصول شرکت ایتالیایی بوده که با قدرت ۲۰۱ اسب بخار قدرت یکی از سریعترین ها محسوب می شود. این موتور سیکلت در کنار طراحی تهاجمی خود به پیشرانه قدرتمندی تجهیز شده تا نسبت به رقبا عملکرد بالایی داشته باشد. با قدرت و سرعتی که RSV4 RF آپریلیا داشته به مانعی برخورد کنید هر فردی سواره ای در جا کشته می شود. سرعت بالا این موتورسیکلت در میان رقبا کم نظیر است از این رو توانسته در لیست سریعترین موتورسیکلت های جهان به سادگی جای گیرد. با سقف سرعت ۲۹۶ کیلومتر ساعتی نسبت به بیشتر اتومبیل ها سریعتر بوده و عملکرد بالاتری دارد.

۹- یاماها YZF R1M/سقف سرعت ۲۹۷ کیلومتربرساعت

موتورسیکلت YZF R1M یاماها دیگر مدلی بوده که می توان به آن اشاره کرد. این موتور مسابقه ای بیشتر برای مسابقات به کار گرفته می شود هر چند برای کاربری معمولی نیز گزینه معقولی است. موتوری که از پیشرانه چهار سیلندر ۹۹۸سی سی با قدرت ۱۶۵ اسب بخار بهره می برد و با سقف سرعت ۲۹۷ کیلومتربرساعتی می تواند در ۳ ثانیه به ۱۰۰ کیلومتر برساعت برسد.

مطالب مرتبط
فروش گلکسی اس 9 و گلکسی اس ۹ پلاس سامسونگ آغاز شد

۸- ام وی آگوستا F4 RR/ سقف سرعت ۳۱۰ کیلومتربرساعت

این موتورسیکلت با پیشرانه ۹۹۸ سی سی ۱۶ شیر قادر است خروجی قدرت ۲۰۱ اسب بخاری داشته باشد و یکی از موتورسیکلت های پرتوان بازار است. این محصول شرکت ام وی آگوستا یکی از جدیدترین تولیدات کمپانی بوده که می تواند به سقف سرعت ۳۱۰ کیلومتر برساعتی برسد. البته باتوجه به پیشرانه در نظر گرفته شده می تواند در ۳ ثانیه به ۱۰۰ کیلومتر برساعت برسد. با این حساب می بایست F4 RR شرکت ام وی آگوستا را یک موتورسیکلت قابل توجه دانست که قادر است در خیابان ها قدرت نمایی کند.

۷- سوزوکی Hayabusa/ سقف سرعت ۳۱۰ کیلومتربرساعت

اگر بخواهیم به یکی از جذاب ترین موتورسیکلت های بازار اشاره کنیم بی شک Hayabusa شرکت سوزوکی یکی از این مدل ها محسوب می شود. گذشته از آن قیمت بالایی برای خرید آن باید هزینه کند و محصول ارزان قیمتی نیست. با قیمت ۱۴۵۹۹ دلاری Hayabusa به پیشرانه ۱۳۴۰ سی سی چهار سیلندر درون خطی ۱۹۷ اسب بخاری مجهز است. با سقف سرعت ۳۱۰ کیلومتربرساعتی می بایست سوزوکی Hayabusa را به عنوان موتورسیکلت قابل توجهی شناخته که افراد قادرند روی آن لذت سرعت را تجربه کنند.

۶- دوکاتی Panigale 1199 R/ سقف سرعت ۳۲۳ کیلومتربرساعتی

یکی دیگر از موتورسیکلت هایی که باید به آن اشاره کرد، Panigale 1199 R شرکت دوکاتی است. این موتورسیکلت به پیشرانه ۱۱۹۹ سی سی ۲۰۵ اسب بخاری مجهز بوده و یک سوپرموتور است. البته این مدل ارزان نیست و حتی نسبت به هایابوسا سوزوکی دو برابر قیمت بیشتری دارد به شکلی که باید آن را با قیمت ۳۴ هزار دلار یا ۳۵ هزار دلار خریداری کرد. با سقف سرعت ۳۲۳ کیلومتربرساعتی این مدل می تواند در ۲.۸ ثانیه به ۱۰۰ کیلومتربرساعت برسد. اگزوز پرقدرت و خوش صدا در کنار پیشرانه پرتوان صدای جالب توجهی را از طریق دوکاتی Panigale 1199 R در فضا پخش می کند.

مطالب مرتبط
هارلی دیویدسون و ساخت موتورسیکلت الکتریکی

۵- کاوازاکی Ninja ZX 14R

در بازار موتورسیکلت ها مدل های مختلفی وجود داشته و نمی توان به هر مدلی اشاره کرد. در این میان باید بیان داشت که Ninja ZX 14R شرکت کاوازاکی در میان آنها به خصوص مدل های مسابقه ای یک هیولا است. پیشرانه ۱۴۴۱ سی سی ۲۰۰ اسب بخاری قدرت بالایی را به این مدل می بخشد تا بتواند به سقف سرعت ۳۲۸ کیلومتر برساعتی برسد. این یعنی قادر است در کمتر از ۲.۷ ثانیه به ۱۰۰ کیلومتربرساعت رسیدن و سریعتر از هر ابراتومبیلی بودن. گذشته از قدرت موتور، Ninja ZX 14R دارای طراحی تهاجمی است و نظر هر فردی را به خود جلب می کند. البته این مدل را باید یکی از سنگین ترین موتورسیکلت های مسابقه ای دانست که اگر وزن کمتری داشت بی شک می توانست سرعت بیشتری داشته باشد.

۴- بی ام و S 1000 RR HP4/ سقف سرعت ۳۴۷ کیلومتربرساعت

با وزن ۳۹۸ پوندی این محصول قدرتمند بی ام و از پیشرانه ۱۹۹ اسب بخاری برخوردار است. S 1000 RR HP4 یکی از جدیدترین موتورسیکلت های مسابقه ای بی ام و بوده  قادر است نسبت به رقبای سرسخت خود سرعت بالاتری داشته باشد. براساس تست های انجام گرفته S 1000 RR HP4 می تواند به سقف سرعت ۳۴۷ کیلومتربرساعت برسد. این بدان معناست که مدل می تواند در کمتر از ۲.۶ ثانیه به ۱۰۰ کیلومتر برساعت برسد. یکی از ویژگی های بارز محصول بی ام و وزن کم آن بوده که موجب می شود شاهد سرعت عمل بالایی باشیم. گذشته از آن طراحی مخوف و تهاجمی نیز برای این موتور در نظر گرفته شده است.

۳- لایتینگ LS-218 / سقف سرعت ۳۴۸ کیلومتربرساعت

یکی دیگر از شرکت هایی که در زمینه تولید موتورسیکلت فعالیت دارد لایتینگ است. این برند بیشتر به تولید موتورهای مسابقه ای یا به اصطلاح سوپربایک می پردازد. یکی از جدیدترین و قدرتمندترین محصولات آن LS-218 بوده که سال ۲۰۱۱ روانه بازار شد. با یک پیشرانه ۲۰۰ اسب بخاری این محصول می تواند به سقف سرعت ۳۴۸ کیلومتربرساعت برسد. چنین توانی در نوع خود بی نظیر بوده و در میان موتورسیکلت ها به کمی می توان شاهد بود. از این رو محصول شرکت لایتینگ یک مدل قابل توجه به شمار می رود. این پیشرانه LS-218 را قادر می سازد تا در ۲.۷ ثانیه به ۱۰۰ کیلومتر برساعت برسد و قدرتمند به شمار رود.

مطالب مرتبط
بیشترین سهم از بازار ساعت های هوشمند به اپل تعلق گرفت

۲- MTT Turbine Y2K Superbike /سقف سرعت ۳۶۲ کیلومتر برساعت

اگر بخواهیم به یکی از مدل های قابل توجه و فوق العاده لیست بپردازیم بی شک MTT Turbine Y2K Superbike یک مدل افسانه ای محسوب می شود. موتوری با پیشرانه ۳۲۰ اسب بخاری که حتی در اتومبیل ها نیز اندک می توان شاهد بود. این کمپانی از پیشرانه توربینی Allison شرکت رولزرویس برای موتورسیکلت خود استفاده کرده تا توان بالایی به آن ببخشد. بنابراین قابلیت ارتقا توان به ۴۲۰ اسب بخار نیز برای MTT Turbine Y2K Superbike فراهم است تا همچون هیولایی در خیابان ها قدم بگذارد. حتی در یکی از مدل ها قادر است به قدرت ۴۸۰ اسب بخاری رسیده و یک عجوبه به شمار رود. با سقف سرعت ۳۶۲ کیلومتربرساعت که حتی در اتومبیل ها کمتر می توان شاهد بود، MTT Turbine Y2K Superbike موتورسیکلت نیست بلکه پرنده است.

۱- کاوازاکی Ninja H2R/ سقف سرعت ۳۹۸ کیلومتربرساعت

شرکت کاوازاکی ژاپن یکی از برندهای بزرگ فعال در زمینه طراحی و تولید موتورسیکلت های مسابقه ای بوده و یکی از مدل های قدرتمند و هیجان انگیز آن Ninja H2Rنام دارد. سوپربایکی که برخی بخش های آنها با فیبرکربن توسعه داده شده است و به پیشرانه ۳۱۰ اسب بخاری مجهز است. پیشتر یکی از سوارکاران ترکیه به نام Kenan Sofuoğlu توانست با این موتورسیکلت به سقف سرعت ۴۰۰ کیلومتربرساعت دست پیدا کند که در نوع خود بی نظیر است. این رکورد در سال ۲۰۱۶ به ثبت رسید و با تمام این تفاسیر باید بیان داشت که Ninja H2R سریعترین موتورسیکلت موجود به شمار می رود.

اختصاصی وردنگار – هرگونه کپی برداری با نام و لینکدهی مستقیم مجاز است

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.