سندرم خستگی مزمن در کودکان – همه چیزهایی که شما باید بدانید (قسمت اول)

0

سندرم خستگی مزمن در کودکان – همه چیزهایی که شما باید بدانید (قسمت اول)

آیا با وجود خواب شبانه مناسب و ۳ وعده غذای سالم باز هم احساس خستگی می کنید؟ نترسید چون تنها نیستید و میلیون ها نفر هستند که در طول زندگیشان دچار بیماری سندرم خستگی مزمن می شود و این بیماری می تواند فعالیت های روزمره شما را تحت تاثیر خود قرار دهد.

آیا با وجود خواب شبانه مناسب و ۳ وعده غذای سالم باز هم احساس خستگی می کنید؟ نترسید چون تنها نیستید و میلیون ها نفر هستند که در طول زندگیشان دچار بیماری سندرم خستگی مزمن می شود و این بیماری می تواند فعالیت های روزمره شما را تحت تاثیر خود قرار دهد.این بیماری اغلب باعث خستگی مزمن می شود و علت پزشکی مشخصی هم ندارد.این افراد معمولا تمایل به خستگی دارند و همین حس باعث تغییر در زندگی روزمره می شود.در این مقاله نگاه عمیق تری به این بیماری،علت ها، نشانه ها ان می پردازیم تا بتوانیم این بیماری را بهتر بشناسیم.

علائم سندرم خستگی مزمن در کودکان

همانند بسیاری از بیماری ها این بیماری هم علایم مخصوص به خود را دارد در اینجا ۸ نشانه مهم برای تشخیص این بیماری وجود دارد:

بسیاری از این علائم و نشانه ها ممکن است پس از فعالیت بدنی یا مشکلات روانی در بیماران مبتلا به CFS بدتر شوند. در اغلب موارد خستگی مزمن به کاهش توانایی بدن در عملکرد طبیعی کمک می کند.

مطالب مرتبط
هیدرانانسفالی ( Hydranencephaly ) چیست؟ علائم، عوارض و درمان

چه عواملی باعث CFS در کودکان می شود؟

دانشمندان در طول سال ها سعی در درک علل بیولوژیک CFS دارند. هیچ گونه اقدام پیشگیرانه یا درمان به طور خاص کشف نشده است پیوستگی بیش از ۴۰۰۰ مقاله پژوهشی، علل احتمالی زیر را برای CFS نشان داد.

دانشمندان همچنین معتقدند که ترکیبی از عوامل می تواند مسئول این اختلال باشد. تصور می شود افرادی که  توسط ویروس هایی از جمله عفونت ناشی از ویروس هایی مانند ویروس هروئین ۶، اپشتاین بار و ویروس لوکوس تحت تاثیر قرار می گیرند، در این بیماری پیشرفت بیشتری دارند. با این حال، هنوز ارتباط قانع کننده پیدا نشده است. یافته ها حاکی از ان است افرادی که دارای اختلالات سیستم ایمنی هستند بیشتر احتمال دارد که تحت تاثیر سندرم خستگی مزمن قرار بگیرند.

در نهایت، عدم تعادل هورمونی نیز به عنوان یک علت این بیماری شناخته شده است، به ویژه هنگامی که در هیپوفیز، غده فوق کلیه یا هیپوتالاموس وجود دارد.

درمان سندرم خستگی مزمن (قسمت دوم)

اختصاصی ورد نگار – هرگونه کپی بداری با نام و لینک دهی مستقیم مجاز است

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.