سوپ سبزیجات و مرغ با زنجبیل و لیمو ترش را اینگونه درست کنید

0

سوپ سبزیجات و مرغ با زنجبیل و لیمو ترش را اینگونه درست کنید

مواد لازم برای تهیه سوپ سبزیجات و مرغ با زنجبیل و لیمو ترش

۳ قاشق چای خوری روغن زیتون

۱/۲ سینه مرغ بدون پوست و استخوان، به صورت باریک باریک برش خورده

۱/۲ قاشق چای خوری فلفل

۲ کدو سبز یا اسکواش (۸ اونس)، خرد شده

۱ سیب زمینی شیرین، نگینی شده

کرفس ۲ عدد به همراه برگ ها، خرد شده

۲ قاشق غذا خوری زنجبیل تازه خرد شده

۳۰ اونس آب مرغ یا می توانید از عصاره مرغ به همراه آب استفاده کنید

loading...

۱/۴ فنجان به اضافه ۲ قاشق غذاخوری آب لیمو

۱/۴ قاشق چای خوری نمک

طرز تهیه سوپ سبزیجات و مرغ با زنجبیل و لیمو ترش

ماهیتابه نسوزی را با اسپری روغن، چرب کنید. ۱ قاشق چای خوری روغن زیتون اضافه کنید و با حرارت ملایم گرم کنید. سینه های مرغ ریز ریز شده را به آن اضافه کرده و حدود ۴ دقیقه سرخ کنید یا تا زمانی که طلایی رنگ شود و رنگ صورتی مرغ تغییر کند. فلفل را به آن اضافه کرده و کنار بگذارید.

۲ قاشق چای خوری روغن زیتون باقی مانده را در قابلمه ای گرم کنید. کدو سبز یا اسکواش، سیب زمینی، کرفس، و زنجبیل را اضافه کرده و اجازه دهید تا کمی سرخ شوند و نرم تر شوند. در صورتی که می بینید مواد در حال چسبیدن به ماهیتابه هستند، کمی از آب مرغ را اضافه کنید.

پس از نرم شدن مواد، آب مرغ را اضافه کرده و اجازه دهید جوش بیاید. در قابلمه را گذاشته و اجازه دهید با حرارت ملایم بپزد. در صورتیکه به جای آب مرغ، از آب و عصاره مرغ استفاده می کنید، هیچ تفاوتی ندارد آنها را در این مرحله اضافه کنید.

مطالب مرتبط
طرز تهیه‌ی کبه یک غذای خوش‌طعم عربی

اجازه دهید تا به مدت ۱۵ دقیقه یا تا زمانی که سبزیجاتتقریبا نرم شده اند، بپزد. با یک کفگیر، سبزیجات را درون مخلوط کن بریزید. مواد را برای ۱ دقیقه به خوبی مخلوط کنید. مخلوط آماده شده سبزیجات را قابلمه برگردانید. مرغ را اضافه کنید و به مدت ۵ دقیقه یا تا زمانی که کاملا پخته شوند، طبخ کنید. مخلوط آب لیمو، نمک و ۱/۴ قاشق چای خوری فلفل را اضافه کرده و زیر اجاق را خاموش کنید. به مدت ۵ دقیقه در قابلمه را بگذارید تا جا بیفتد.

ارزش غذایی سوپ سبزیجات و مرغ با زنجبیل و لیمو ترش

  • کالری: ۱۵۳ کیلو کالری
  • کالری از چربی: ۴۷ کیلو کالری
  • چربی: ۵ گرم
  • کل شکر: ۳ گرم
  • کربوهیدرات: ۱۲ گرم
  • چربی اشباع شده: ۱ گرم
  • کلسترول: ۳۶ میلی گرم
  • سدیم: ۶۹۰ میلی گرم
  • پروتئین: ۱۵ گرم
  • آهن: ۱ میلی گرم
  • کلسیم: ۳۸ میلی گرم
  • منیزیم: ۴۶ میلی گرم
  • پتاسیم: ۶۵۲ میلی گرم
  • ویتامین سی : ۳۳ میلی گرم
  • فیبر غذایی: ۲ گرم
  • وزن گرم: ۴۰۷ گرم
  • مونو چربی: ۳ گرم
  • امگا ۶ چربی: ۱ گرم
  • چربی: ۱ گرم
  • نشاسته: ۲ گرم
  • آب: ۱۶۸ گرم

نوش جان …

 اختصاصی وبسایت وردنگار: هرگونه کپی تنها با ذکر لینک وردنگار مجاز می باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.