شروع یک روز عالی با ۵ روش ساده

0

شروع یک روز عالی با ۵ روش ساده

روز خود را با مراقبت از جسم، ذهن و روح خود شروع کنید.

 

نوشته شده توسط اماجانسون

۵  جون۲۰۱۷

مقاله ها و کتاب های زیادی در زمینه نحوه شروع کردن روز و اینکه حال روحی و جسمی شما بر آن تأثیر می گذارد و می تواند تعیین کننده این باشد که چه اتفاق هایی در آن روز برایتان بیافتد نوشته شده است.

 

تحقیقات انجام شده توسط یک زیست شناس آلمانی نشان می دهد که انسان ها در صبح فعال تر، شاداب تر، خلاق تر می باشند.

یک مطالعه دیگر که توسط سازمان روانشناسی آمریکا انجام شده نشان می دهد کسانی که صبح های زود از خواب بیدارمی شوند و شبه ا زود می خوابند استرس و نگرانی های کم تری نسبت به دیگران دارند.

 

در این مقاله که توسط کارشناسان روانشناسی وب سایت وردنگار تهیه شده است ۵ روش که باعث می شود شما یک روز عالی را برای خود رقم بزنید ارائه شده است:

 

۱- شروع روز با ورزش

جان پارک که یک متخصص وسایل دیجیتال می باشد می گوید ۱۰ دقیقه بعد از اینکه بیدار می شوم ۵۰ بار شنا می روم همین کار باعث می شود که سرحال و شاداب شوم.

هر روز صبح امیلی اسکای به همراه دوست خود به کنار دریا می روند کفش های خود را در آورده و در ساحل پیاده روی می کنند و برای مدتی دور از تکنولوژِی وقت می گذرانند.

 

روز خود را با مقداری ورزش شروع کنید.

 

 

۲-تغذیه جسم

مواد غذایی که مصرف می کنید در شروع یک روز خوب تاثیرگذارند. شما می توانید با نوشیدن آب، آب لیمو و خوردن یک صبحانه مقوی و سالم روز خود را شروع کنید.

 

مطالب مرتبط
راه های از بین بردن پف کردگی چشم

صبحانه مقوی و مغذی را فراموش نکنید.

 

۳-تغذیه روح

ماریا سالوما اسمیت که مربی است به همراه دختر۱۳ساله اش روزانه ۲۰ دقیقه به آواز خواندن، یوگا و مدیتیشن می پردازند. این تمرین از زمانی آغاز شد که دختر ماریا در شرایط روحی سختی قرار گرفت همین مسئله باعث شد که خانواده شان دوباره کنار یکدیگر جمع شوند. افرادی هم هستند که برای رسیدن به آرامش به عبادت، دعا و خواندن کتاب های مقدس می پردازند.

 

روز خود را با یک نیایش انرژی بخش و یا یک موسیقی آرام آغاز کنید.

۴-توجه به عواطف و احساسات

کریج تراکنبرگ وکیل است و می گوید من در طی ۱۰ سال گذشته   ۲تا ۳ خط جمله های عاشقانه برای همسرم نوشته ام. بعضی اوقات به خاطر زحمت هایی که می کشد تشکر می کنم گاهی جمله های عاشقانه می نویسم.

این جمله ها را روی کاغذ می نویسم و درحالی که همسرم هنوز در رخت خواب می باشد برایش می خوانم. نوشتن این جمله ها باعث آرامش من می شود البته گاهی هم خنده دار به نظر می رسند.

 

محبتتان را به راحتی نسبت به همسر و فرزند خود ابراز کنید.

 

۵-به شادی روحی و روانی خود نیز توجه کنید.

در ساعات اولیه روز کارهایی را انجام دهید که به شما شادی، نشاط و نیرو می بخشد. مثلا یک ساعت به آهنگ ها یا صداهای مورد علاقه تان گوش دهید، یا کارتون های دوران بچگی تان را تماشا کنید.

اینها توصیه های یک تولید کننده موسیقی به نام گارت بیشاپ می باشد.

 

موسیقی آرام و رابطه خوب با خاطرات خوب را فراموش نکنید.

نمونه های موفق:

 

مالی ورد (Molly Ward) تنظیم کننده امورمالی:

ساعت۵:۱۵ صبح با صدای زنگ ساعت از خواب بیدارمی شوم. صدا می زنم جورج آشپزخانه بزرگ زرد رنگم منتظرم است. با خنده و شادی از رختخواب بیرون می آید و من را بغل می کند. صبحانه اش را آماده می کنم و سپس به سراغ قهوه جوش رفته و آن را روشن می کنم.

به حیاط پشتی که هنوز تاریک است می روم اینجا به من آرامش خاصی می دهد. یک شمع روشن کرده و به صدای پرندگان گوش می کنم و چندین بار نفس عمیق می کشم. تایمر گوشی را روی ۶ دقیقه کوک می کنم و درهمان حال می نشینم. روی کاغذی می نویسم:

 

مطالب مرتبط
استفاده از 4 سطح رضایت مشتریان برای ایجاد وفاداری در آنها

من همسر سابقم را بخشیده ام (آخر می دانید من از همسرم جدا شده ام). می دانم که خدا بهترین سرنوشت را برای من رقم زده و دعا می کنم بهترین سرنوشت را برای همه مردم رقم بزند. بعد از تمام شدن این ۶ دقیقه گزیده ای از یک کتاب که متن هایی زیبایی دارد می خوانم.

 

برای ورزش به کلاس پیلاتس می روم. بعضی اوقات نیز به همراه همسایه ها برنامه دو می گذاریم. پس از برگشت از ورزش به همراه پسر ۹ ساله ام صبحانه مان را می خوریم. صبحانه ما از گردو، تخم کتان،  جودوسر،کره و شاتوت تشکیل شده است. بعد از خوردن صبحانه درحالیکه دخترانم خواب هستند، پسرم را با دوچرخه به مدرسه می رسانم.

 

بن لندرز (Ben Landers) برنامه ریز رایانه

بدون کوک کردن هیچ ساعتی۴:۳۰ صبح از خواب بیدار شده و به محل کارم می روم. حوالی ساعت۶  صبح یک لیوان بزرگ قهوه درست می کنم. صبح زود بیدار شدن به من احساس شادابی و آرامش می دهد.

 

ما یک تیم بزرگ۵۰ نفری هستیم که آنها ساعت ۷:۳۰ سرکار می آیند و من بیشتر وقتم را با آنها می گذرانم. یعنی بیشتر وقت من به آنها اختصاص دارد.

 شغل من برخلاف تمام کارهایی است که درکتاب های امروزه درمورد ابداع، خلاقیت و نوع آوری نوشته می شود. من کار خود را با چک کردن ایمیل هایم شروع می کنم، بعد از جواب دادن به چند ایمیل کاری و پرداخت قبض ها صندوق ایمیلم را پاک می کنم.

 

 

رابین سالتر (Robin Salter)، مدیر بازاریابی

 هر روز صبح ماشینم را در بالاترین نقطه پارکینگ ۵ طبقه پارک می کنم. وقتی که از ماشین پیاده می شوم می توانم محل کارم را از آنجا ببینم. با تصور اینکه کار ما دچار بحران شده و ما باید بحران را حل وفصل کنیم به راه می افتم.

 

مطالب مرتبط
تصاویر زیبا و دیدنی از تزئین سفره و هندوانه شب یلدا

من از داشتن چند نعمت بزرگ در زندگی قدردان هستم:

 یکی از آنها همسر زیبا و دوست داشتنی ام می باشد. دیگری پسر بی خیال ۱۸ساله ام است. همچنین از داشتن دخترخوانده و موقعیت شغلی ام هم راضی و خوشنود هستم.

 

سپس وارد کوچه محل کارم می شوم که دیوارهایش پر از نوشته های گرافیکی زیبا می باشد. در این زندگی همه چیز برای من زیباست. درحالی که برای رسیدن به محل کارم باید از ۱۵۰ پله بالا برم به موفقیت های آینده ام فکر می کنم و از رسیدن به موفقت های امروزم خدارا شکر می کنم.

من دارای ذهنی خلاق، آزاد، مثبت اندیش و قدرتمند هستم. باخود می گویم کسب و کار من حتما پرسود و رونق خواهد بود.

 

موفقیت و خوشبختی همیشه اول از ذهن و فکر آدمی آغازمی شود.

 

اختصاصی سایت وردنگار: کپی تنها با ذکر منبع مجاز است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.