شکلات مفید است یا مضر؟!

0

شکلات مفید است یا مضر؟!

شاید برای شما تعجب آور باشد اگر بشنوید که شکلات تیره یک منبع غنی از آهن، کلسیم و ویتامین های A، B1 ، C ، D و E، است که با هم به صورت یک عامل مرطوب کننده برای پوست هستند.

جالب است که بدانید با خوردن هر روز دو عدد شکلات، نرمی و طراوت پوست شما تضمین می شود.

 

دانشمندان انگلیسی طی یک تحقیق گسترده بر روی بیش از ۲۱,۰۰۰ نفر از افراد بالای ۱۱ سال پی به این نکته بردند که یک پنجم از آن‌ها روزانه شکلات مصرف می‌کنند.

پژوهش ها نشان می‌دهد که این افراد در آینده حدود ۱۲ درصد کمتر از دیگران به بیماری‌های قلبی و ۲۳ درصد کمتر به سکته مغزی دچار شده‌اند.

 

در جدیدترین نسخه از مجله پزشکی “قلب” چاپ انگلستان، در دانشگاه آبِردین تحقیقاتی انجام شده و براساس یافته آنان خوردن روزانه دو عدد شکلات می‌تواند برای سلامت قلب بسیار مفید باشد.

 

نتایج شگفت‌انگیز ولی ناقص این پژوهش، صرفا طی مشاهدات محدودی به دست آمده و تنها نشان‌دهنده نوعی ارتباط است، اما نمی‌توان اطمینان داشت که معنی واقعی آن چیست و یا اینکه می‌تواند فقط یک تصادف باشد.

 

پژوهشگران همچنین اذعان داشته‌اند که به ارتباط‌های مشابهی بین شکلات و سلامتی دست یافته‌اند. اما با توجه به اینکه خوردن بیش از حد شکلات می‌تواند منجر به افزایش وزن و چاقی شود و این خود باعث بروز بسیاری از مسائل و مشکلات سلامتی است، به‌نظر می‌رسد بهتر است در مصرف بیش از حد شکلات احتیاط جدی صورت پذیرد.

 به گزارش سایت نمناک خواص شکلات تیره یا همان شکلات سیاه عبارت است از:

 

۱- جوان کردن پوست

چین و چروک و خطوط ریز بر روی پوست به دلیل کاهش کلاژن است که با توجه به انتشار هورمون های استرس اتفاق می افتد. شکلات تیره (کاکائو ) استرس را کاهش می دهد و در نتیجه چین و چروک و خطوط ریز را از بین می برد.

 

مطالب مرتبط
کاپ کیک دبل چاکلت

۲- برطرف کردن خشکی لب ها

مخلوطی شامل پودر کاکائو، روغن جوجوبا و نخل را باهم مخلوط کنید و به لب تان بزنید تا خشکی لب برطرف شود. بسیاری از محصولات آرایشی نرم کننده لب این مواد را دارند.

 

۳- از بین بردن علائم آکنه در پوست

شکلات تیره برای روشن کردن لکه های پوست و علائم آکنه نیز کمک می کند برای این کار، بهتر است به عنوان یک اسکراب صورت بر روی پوست زده شود. در مرحله اول، شما باید صورت خود را تمیز کنید.

سپس شکر قهوه ای و دانه های کاکائو را خرد کرده یا آسیاب کنید و مخلوط کرده و بعد از ده دقیقه هم زدن این مخلوط به شکل خمیر شکلات در می آید. صورت تان را با این کرم حدود ۲۰ دقیقه ماساژ دهید سپس با آب سرد بشوئید.

 

۴- محافظت پوست در برابر اشعه ماوراء بنفش

شکلات تیره شامل فلاونول ، است که برای محافظت از پوست در برابر آفتاب سوختگی و نشانه های دیگری از آسیب های اشعه ماوراء بنفش کمک می کند.

تاثیر شکلات بر پوسیدگی دندان ها هم بیشتر از دیگر خوراکی های شیرین نیست ؛ البته مسلم است که مصرف بیش از حد هر ماده غذایی می تواند سلامت انسان را مختل کند.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.