امید به یافتن درمان سرطان ریه با استفاده از عصاره برگ چای افزایش یافت

0

محققان به صورت تصادفی کشف کردند که عصاره برگ چای امید به درمان سرطان ریه را افزایش می دهد

یک تیم از محققان به تازگی کشف کردند که عصاره  ضایعات برگ چای می تواند کلید موفقیت درمان سرطان ریه باشد. محققان دانشگاه سوانسا و بخش آزمایشات یک دانشگاه هندی نشانگر های زیستی میکروسکوپی به نام “نقاط کوانتومی”را برای بهبود تشخیص و تصویربرداری از تومورها ایجاد کردند.

محققان در تلاش برای افزایش درخشندگی نقطه های کوانتومی، عصاره برگ چای را به ذرات اضافه کردند، اما به جای افزایش شفافیت و درخشندگی این نقاط،  متوجه شدند که گیاه به طور غیر منتظره  ای باعث کاهش نقاط کوانتومی شد و همچنین ۸۰ درصد از سلول های سرطانی ریه  را که در معرض آن ها قرار داشتند را نابود کرد.

دکتر سوداگار پیتچیاتوو، پژوهشگر سرپرست این تیم تحقیقاتی گفت: “این امر برای ما بسیار شگفت آور بود و ما انتظارش را نداشتیم.”

او افزود: ما تجزیه و تحلیل سیستماتیک مبتنی بر آزمایشگاه را بر روی این سلول های سرطانی ریه انجام دادیم و به نتایج قابل توجهی دست یافتیم. و هنگامی که غلظت نقاط کوانتومی را افزایش دادیم، شاهد افت تعداد سلول های سرطانی بودیم. این نتیجه بسیار شگفت انگیز بود و هنوز مشخص نیست که چرا این اتفاق می افتد، اما این نتایج می تواند باعث ایجاد تحولی عظیم در عرصه درمان سرطان ریه شود.

نقاط کوانتومی نشانگر

دکتر پیتچیاتوو گفت: “ابتدا ما کار خود را با یک ترکیب کنده نانوذرات آغاز کردیم که [اندازه نقاط کوانتومی] را کاهش داد و سپس ما آن را به   ۱۰۰ تا ۲۰۰ نانومتر رساندیم. سپس عصاره برگ چای را بدان اضافه کردیم. تحقیقات قبلی نشان داده بودند که کلروفیل [گیاه] یا اثر فلورسنس کلروفیل به رفتار انتشار نور کمک می کند. انتظار ما این بود که با اضافه کردن برگ چای به نقاط کوانتومی ، آن ها نور بیشتری را از خود ساطع کنند. اما در عوض ما متوجه شدیم که اندازه ذرات  کوچک شد و به ۳-۵ نانومتر رسید. باور نکردنی بود اما اندازه ذرات حدود ۳۰ برابر کاهش یافته بود.

مطالب مرتبط
10 پروتئین ضروری که باید نوجوانان مصرف کنند

مسمومیت کمتر با عصاره برگ چای

استفاده از عصاره برگ چای برای تولید نقطه های کوانتومی باعث می شود که این روند ارزان تر  تمام شده و مسمومیت کمتری برای سلول های سالم اطراف سلول های سرطانی داشته باشد. علاوه بر این، استفاده از اضافات  محصلات چای به این معنی است که این آزمایشات می توانند دارای اثرات زیست محیطی مفیدی باشند.

دکتر پیتچیاتوو گفت: مشکل اصلی ایجاد نقاط کوانتومی طبیعی این است که آنها در دمای بالا آماده می شوند، و نیاز به مواد شیمیایی بسیاری داشته و بسیار گران هستند. در واقع هزینه یک میلی گرم حدود £ ۲۰۰- £ ۵۰۰ تمام می شود. علاوه بر این آن ها حاوی کادمیوم هستند که بسیار سمی است. ما با استفاده از عصاره برگ چای، نقاط کوانتومی بسیار کوچکی را خلق کردیم که ارزان تر تمام شدند. در واقع ما برای تحقیق خود از ضایعات برگ های چای استفاده نمودیم که قرار بود دور ریخته شوند.  بنابراین ضایعات برگ چای برای این تحقیقات در زمینه بهبود سرطان ریه مفید خواهند بود.

سرطان ریه شایع ترین نوع سرطان در جهان است و یکی از بدترین میزان مرگ و میر را در بین سرطان های دیگر داراست.

اما کشف درمان این بیماری هم اکنون دیگر چندان دور از ذهن نیست. البته تیم دکتر پیتچیاتوو باید قبل از اینکه آزمایشات انسانی شروع شود، بیشتر در مورد این روند تحقیق کند.

او در پایان سخنانش گفت: “در طول دو سال آینده ما می خواهیم آزمایشات خود را با غلظت های مختلف عصاره برگ چای تکرار کنیم.

اختصاصی وردنگار – هرگونه کپی برداری با نام و لینکدهی مستقیم مجاز است

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.