علائم آرتریت روماتوئید در مفاصل چیست؟

علائم آرتریت روماتوئید

0

آرتریت روماتوئید باعث التهاب طولانی مدت بر روی مفاصل شده و باعث تغییر شکل مفاصل، اغلب در دست ها، انگشتان، و پاها می شود. آرتریت روماتوئید (RA) بر روی هر نوع مفصلی در بدن می تواند تاثیر بگذارد و تغییرات ثابتی در شکل و ساختار مفاصل ایجاد کند که معمولا در مفاصل دست ها، پاها، مچ پا و مچ دست ها رخ می دهد.

پزشکان تاثیرات آرتریت روماتوئید را با استفاده از روش های تصویربرداری مانند اشعه ایکس، سونوگرافی وMRI می توانند تشخیص دهند. در این مقاله، درباره اینکه آرتریت روماتوئید چیست و بر روی چه قسمت هایی از بدن می تواند تاثیر بگذارد، بحث و گفتگو می کنیم.

علائم آرتریت روماتوئید در مفاصل

آرتریت روماتوئید در حدود ۱.۳ میلیون نفر در ایالات متحده و حدود ۱ درصد از مردم سراسر جهان را تحت تاثیر خود قرار داده است.

علائم اولیه آرتریت روماتوئید، التهاب مفاصل است که باعث درد، تورم و سفتی می شود. آرتریت روماتوئید، معمولا تاثیری یکنواخت بر روی مفاصل هر دو طرف بدن دارد.

اثرات فیزیکی آرتریت روماتوئید، در مفصل می تواند شامل موارد زیر باشد:

 تغییر شکل مفاصل

 ندول ها، که برآمدگی های کوچک و سفتی هستند که در نزدیک مفصل ظاهر می شوند.

 بورسای متورم، جایی که مایع میان بافتی در بورسا و در نزدیکی مفاصل جمع می شود و قابل مشاهده است.

 مشکلات مربوط به گردش خون، که باعث آبی شدن انگشتان دست و پا می شود.

 مشکلات پوست و ناخن، هرچند که این مشکل در بیماری  آرتریت پسوریازیس، شایع تر است.

آرتریت روماتوئید مفاصل می تواند به واسکولیت منجر شود، که باعث ایجاد زخم های کوچکی در اطراف انگشتان، ناخن یا پشت پاها می شود. با این حال، به دلیل وجود درمان های موثر و روش های بهبود آرتریت روماتوئید در مراحل اولیه، واسکولیت زیاد شایع نیست.

مطالب مرتبط
7 دلیل برای نیاز بیشتر زنان به خواب

علائم آرتریت روماتوئید، گاهی به مرحله ای می رسند که اصطلاحا زبانه می کشند. این حالت می تواند در طی چند هفته ایجاد شوند، اما در عرض چند روز نیز می توانند به سرعت ظاهر شوند.

آرتریت روماتوئید علاوه بر اینکه باعث تغییراتی در مفاصل می شوند، علائم دیگری نیز دارند که عبارتند از:

  • خستگی
  • درجه حرارت بالای بدن
  • تغییرات اشتها
  • کاهش وزن
  • تحرک محدود

جمله آخر

آرتریت روماتوئید از راه های مختلفی به مردم ضربه می زند و این اختلافات اغلب به مفصلی مربوط می شود که دچار التهاب شده است. به عنوان مثال، التهاب در مفاصل پا و مچ پا بر توانایی فرد در راه رفتن تاثیر می گذارد.

این مسائل معمولا موقت هستند، زیرا علائم بیماری ناگهان زبانه می کشند و زود هم از بین می روند. با این حال، گاهی اوقات زبانه کشیدن علائم، می تواند ماه ها ادامه داشته باشد.

با این حال، پزشکان می توانند درمان هایی را پیشنهاد کنند که از پیشرفت  طولانی مدت و بروز آسیب های بعدی جلوگیری کند.

هرگونه کپی برداری با نام و لینک دهی مستقیم مجاز است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.