ویژگی های فروشنده خوب از زبان برایان تریسی

فروشنده خوب

0

فروشنده خوب – یکی از با ارزش ترین مهارت هایی که یک فروشنده باید داشته باشد این است که بداند چگونه محصول خود را بفروشد. موقعیت های شغلی خوب به دنبال یک فروشنده عالی می‌آید. موسسین شرکت ها و کارفرمایان زیادی هستند که همواره به یک فروشنده خوب نیاز دارند. در این مقاله شما یاد می‌گیرید که چگونه هر چیزی را بفروشید و به یک فروشنده خوب تبدیل شوید.

ویژگی های فروشنده خوب

۱- نیازمندی های خریدار را بدانید

مهمترین شاخصه یک فروشنده خوب این است که نیاز مشتری را می‌داند و مهم نیست که چه محصولی را به فروش می رساند؛ همواره سعی دارد تا نیاز مشتری را برطرف سازد.

تقریباً در تمامی موارد، فروشنده ای موفق تر است که تمرکزش بیشتر بر روی خدمت به مشتری و برطرف ساختن نیاز و خواسته های او باشد تا فروشنده ای که بیشتر بر روی ویژگی ها و خصوصیات محصولش تمرکز دارد.

به محض اینکه خواسته ها و نیاز های خریدارتان را مشخص کردید؛ باید فروش محصول را حول محور برطرف کردن این خواسته ها گسترش دهید زیرا این کار بهترین روش برای به فروش رساندن محصولاتتان است.

۲- خود را به خریدار معرفی کنید

اگر خشن یا کم حرف هستید باید آگاه باشید که خریدار قرار است پولی را که به سختی بدست آورده است به شما بدهد، در نتیجه باید از شما به عنوان فروشنده خوشش بیاید.

اگر می‌خواهید چیزی را بفروشید کمی زمان صرف شناختن خریدار کنید و به او اجازه دهید تا کمی شما را بشناسد. داستان کوتاهی تعریف کنید، او را بخندانید و بطور کلی شخصیت خوبی از خود در ذهن او به جا بگذارید.

اگر بتوانید کاری کنید که خریدار به شما به چشم یک دوست نگاه کند تا به عنوان کسی که تنها قصد دارد محصول خودش را بفروشد، احتمال اینکه محصولتان را آسان تر به فروش برسانید افزایش می یابد.

مطالب مرتبط
بزرگترین موانع استقلال مالی و چگونگی غلبه بر آنها

۳- درباره جامعه هدف محصولتان تحقیق کنید

قبل از اینکه شما بتوانید نیاز های مشتریانتان را برطرف کنید و فروشتان را بر اساس نیازهای آنها پایه گذاری کنید، لازم است تا حد ممکن درباره خریدارانتان اطلاعات کسب کنید.

اگر می‌خواهید محصولتان را به کسی که عضوی از یک شرکت بزرگ است بفروشید، باید قبل از این که وارد مذاکره شوید اطلاعاتی درباره آن شخص کسب کنید.

در مواقعی که بصورت مستقیم با مصرف کننده طرف هستید؛ تحقیق درباره خریدار به این معنی است که جامعه هدف خود را شناسایی کرده و نیاز های آنها را به دقت بررسی کنید.

در هر دو حالت، اگر می‌خواهید فروشی خوب و موثر داشته باشید باید قبل از شروع فروش تا حد امکان درباره مشتریان اطلاعات کسب کنید.

۴- سئوال بپرسید

فروختن محصولات حول محور گفت و گو با خریدار شکل می‌گیرد و مهمترین بخش این گفت و گو سئوالاتی است که شما مطرح می‌کنید.

پرسش از خریداران و گوش دادن به پاسخ هایشان از چند جهت ارزشمند است؛ برای مثال، این کار به شما اجازه می‌دهد تا اطلاعات بیشتری درباره خریدارانتان کسب کنید و از نیاز ها و خواسته هایشان با خبر شوید. همچنین طرح پرسش یک تکنیک موثر در فروش محصولات می‌باشد زیرا همه افراد از اینکه درباره خودشان صحبت کنند لذت می‌برند.

تمامی این کارها در این راستا انجام می‌شود تا فردی که می‌خواهید محصولتان را به او بفروشید، از شما خوشش بیاید. هنگامیکه شما ابراز علاقه کنید و به او فرصت دهید تا درباره موضوعات مورد علاقه اش با شما صحبت کند؛ آنها بیشتر از گفت و گو لذت می‌برند و اینگونه شانس اینکه از شما خرید کنند بالاتر می‌رود.

۵- نفروشید، کمک کنید

افرادی که می‌خواهند از شما خرید کنند باید شما را در قالب کسی ببینند که دارد به آنها با ارائه محصولش در حل مشکلاتشان کمک می کند.

مطالب مرتبط
احساسات چگونه بر سلامت شما تأثیر می گذارند؟

بخاطر داشته باشید یکی از عللی که باعث می‌شود تا مردم محصولی را خریداری کنند این است که آنها امیدوارند تا آن محصول مشکلشان را برطرف سازد. این کار شماست؛ در نتیجه سعی داشته باشید تا حد ممکن به آنها کمک کنید.

هنگامیکه شما برای حل مشکلات مشتریان به آنها کمک می‌کنید، مطمئن باشید که فروش موفق تری خواهید داشت.

هرگونه کپی برداری با نام وردنگار و لینک دهی مستقیم مجاز می باشد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.