روز سال نو را با لوبیای چشم بلبلی خوش یمن کنید

لوبیای چشم بلبلی

0

به دنبال یک روش عالی برای شروع سال نو با یک غذای سالم و خوش یمن هستید؟ پس خوراک لوبیای چشم بلبلی را امتحان کنید. این خواروبار که به لوبیای چشم سیاه هم معروف است، یکی از مقوی ترین حبوبات می باشد و معروف است که شانس و خوشبختی به همراه  می آورد و وقتی به آن نگاه می کنید، کاملا مشخص است که چرا این نام برایش انتخاب شده است.

 

بخش بیشتری از پوست آن به رنگ کرم است ولی رنگ سیاه روی آن شبیه چشم است که توجه شما را به خود جلب می کند و همین خصوصیت باعث متمایز شدن این لوبیا از سایر حبوبات مشابه شده است.

هر فردی از منطقه جنوب شرقی ایالات متحده می داند که باید خوراک لوبیای چشم بلبلی را در روز سال نو بخورد. معروف است که اگر شما لوبیای چشم بلبلی را پس از نیمه شب یا به عنوان اولین غذا در نخستین روز سال جدید بخورید، موفقیت و کامیابی تا پایان سال با شما خواهد بود.

این رسم به زمان جنگ های داخلی امریکا برمی گردد که وقتی نیروهای ژنرال شرمن در حال نابود کردن یا سرقت حبوبات دیگر بودند، به مزارع لوبیای چشم بلبلی کاری نداشتند و به آنها صدمه نمی زدند.

به همین دلیل، لوبیای چشم بلبلی تبدیل به یک منبع غذایی مهم برای زنده ماندن نیروهای هم پیمان شد که بجز آن غذای کمی برای خوردن داشتند.

امروزه بسیاری از خانواده ها این رسم را با خوردن لوبیای چشم بلبلی در روز سال نوادامه می دهند و گذشته را به یاد می آورند و در عین حال به آینده امیدوارند.

با این حال خوردن لوبیای چشم بلبلی فقط در روز سال جدید، نوعی ناسپاسی برای محدود کردن مصرف آن به یک بار در سال محسوب می شود چون این لوبیا دارای منافع بسیار زیاد برای سلامتی می باشد و حیف است که فقط سالی یک بار خورده شود.

مطالب مرتبط
طرز تهیه بورک یا رول اسفناج ترکیه ای ترد و خوشمزه

منافع لوبیای چشم بلبلی برای سلامتی

اصطلاح لوبیای چشم بلبلی نام مناسبی برای این نوع خواروبار نیست. این لوبیا از انواع باقلاهایی است که به عنوان نوعی حبوبات دسته بندی می شود و هم دانه و هم پوست آن بسیار مفید و مقوی است.

 شاید لوبیای چشم بلبلی به ندرت بخشی از غذای خانوادگی شما محسوب شود ولی این بنشن دوست داشتنی شایسته یک نگاه مجدد برای آنست که تبدیل به یک غذای منظم در تمام طول سال باشد نه فقط برای روز سال نو و دلائل آن به شرح زیر هستند:

این لوبیا یک منبع فوق العاده از فیبر است.

 نیم فنجان از آن حاوی ۵.۶ گرم از این ماده غذایی مقوی می باشد. فیبر باعث تنظیم  دستگاه گوارش شده و می تواند  یبوست و مشکلات روده را کاهش دهد. آیا مقدار کلسترول شما بیش از حد مجاز است؟

پس لوبیای چشم بلبلی بخورید چون فیبر طبیعی آن موجب می شود که سطح کلسترول بدن شما کاهش یابد و این کار را با جلوگیری از جذب شدن آن در جریان خون و شریان ها و لخته شدن خون انجام می دهد که می تواند منجر به بیماری قلبی گردد. فیبر باعث احساس سیری می شود، موجب کاهش وزن می گردد، به آرامی هضم شده و از پرخوری جلوگیری می کند.

پتاسیم ماده غذایی مهم دیگری است که در لوبیای چشم بلبلی وجود دارد.

 

 نیم فنجان از آن حاوی ۲۳۹ میلی گرم مواد معدنی است، فشارخون را کاهش می دهد و به انجام وظیفه بخش های عصبی و انقباض عضلات کمک می کند.

شما می توانید با خوردن یک کاسه لوبیای چشم بلبلی، تضمین نمایید که غذایی کم چرب و کم کالری مصرف می کنید که می تواند یک غذای سالم برای هرکسی باشد که مراقب وزن خود است.

مطالب مرتبط
خوراکی های ممنوع در بین دندانپزشکان

آیا یک منبع پروتئین گیاهی می خواهید که به راحتی در دسترس باشد؟ لوبیای چشم بلبلی خواسته شما را تامین می کند. هر نیم فنجان از آن دارای ۶.۷ گرم پروتئین است که برای سلامت عضلات، پوست، مو و ناخن ها لازم است چون پروتئین نقش مهمی در رشد سلول ها و تامین انرژی بدن دارد.

اگر دچار کمبود آهن شده اید یا می خواهید از آن جلوگیری نمایید، لوبیای چشم بلبلی میل کنید زیرا نصف فنجان از آن حاوی ۱.۲ میلی گرم آهن است. آهن از کم خونی جلوگیری می کند که باعث ضعف و خستگی می شود. آهن به جریان یافتن اکسیژن در تمام بدن و اعضای آن و سلول ها و عضلات کمک کرده و موجب می شود که احساس انرژی بیشتری کنیم.

روش پختن لوبیای چشم بلبلی

اگر هرگز لوبیای چشم بلبلی نخورده اید، مطمئن باشید که از مزه لذیذ و آجیلی و کره ای مانند آن لذت خواهید برد. همچنین می توانید از آن در انواع سالادها و غذاهای فرعی استفاده کنید.

لوبیای چشم بلبلی می تواند به صورت خشک پخته شود و یا به صورت کنسرو خریداری گردد ولی همیشه آنرا قبل از پختن به خوبی با آب بشویید.

بنابراین در این سال جدید چرا از منافع این لوبیای مفید استفاده نکنیم که برای ما خوشبختی و سعادت هم به همراه می آورد؟

هرگونه کپی برداری با نام وردنگار و لینک دهی مستقیم مجاز است

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.