مزایای قهوه گانودرما : آیا می تواند به سلامتی کمک کند؟

مزایای قهوه گانودرما

0

گانودرما قارچ دارویی است که “لینگشی” نیز شناخته می شود. تا به امروز، هیچ یک از مطالعات علمی اثرات سلامتی قهوه گانودرما را بررسی نکرده است. با این حال، تحقیقات اولیه نشان می دهد که گانودرما به تنهایی ممکن است مزایای سلامتی خاصی را ارائه دهد.

فواید گانودرما

به عنوان مثال، بررسی ای در سال ۲۰۱۶ شامل پنج مطالعه منتشر شده به این نتیجه رسید که گانودرما با توجه به پتانسیلش می تواند به عنوان یک جایگزین برای درمان متعارفی برای بهبود پاسخ تومور و تحریک ایمنی میزبان، تجویز شود. این گزارش در پایگاه داده Cochrane از بررسی های سیستماتیک منتشر شده است که در این گزارش، شواهد کافی برای توجیه استفاده از گانودرما به عنوان درمان اولیه برای اولین مرحله سرطان یافت نشد.

علاوه بر این، تحقیقات نشان می دهد که نوشیدن قهوه به طور کلی ممکن است اثرات مفیدی داشته باشد. به عنوان مثال، گزارش سالانه بررسی های انتقادی در علوم غذایی و تغذیه در سال ۲۰۰۶ اشاره می کند که مصرف قهوه می تواند به جلوگیری از چندین بیماری مزمن (از جمله دیابت و بیماری پارکینسون) کمک کند. با این حال، بررسی هایی نیز دریافت که مصرف قهوه با افزایش فشار خون بالا (عامل اصلی خطر بیماری قلبی) مرتبط است.

گاهی اوقات گانودرما، به فشار خون بالا و بیماری های قلبی کمک می کند. گزارش، منتشر شده در پایگاه داده بررسی های سیستماتیک کچرین در سال ۲۰۱۵، شواهدی را مبنی بر استفاده از گانودرما، برای درمان عوامل خطر قلبی عروقی در افراد دارای دیابت نوع ۲ یافت.

عوارض جانبی احتمالی این قهوه

در مورد ایمنی قهوه گانودرما اطلاعات کمی وجود دارد. با این حال گانودرما، ممکن است تعدادی عوارض جانبی مانند تهوع، خشکی گلو و خشکی بینی ایجاد کند. قبل از مصرف گانودرما، باید با پزشک خود صحبت کنید، مخصوصا اگر شما داروهای فشار خون، ضد انعقاد، ضد ترومبولت یا داروهای سرطانی را مصرف کنید.

مطالب مرتبط
آیا می توان با درمان نفخ معده، شکم کوچک تری داشت؟

علاوه بر این، مصرف کافئین بیش از حد می تواند ضربان قلب شما را کاهش دهد، خواب شما را مختل کند، معده تان را ناراحت کرده و مشکلات خاصی از سلامت روان (مانند اضطراب) را تشدید کند.

گزارش های متعددی از افراد مبتلا به هپاتیت پس از استفاده از محصولات گانودرما لوسیوم وجود دارد که در آن ها بهبودی حاصل شده است.

گزارش دیگری نشان می دهد که گانودرما لوسیوم با توجه به احتمال سمی بودن باید با احتیاط مورد استفاده قرار گیرد.

همچنین در نظر داشته باشید که مکمل های گیاهی و رژیم غذایی توسط اداره غذا و داروی ایالات متحده راهی را برای استفاده از این مواد مانند داروهای تجویزی ایجاد نمی کند. در بعضی موارد، محصولاتی که به مصرف کنندگان فروخته می شوند حاوی مواد تشکیل دهنده ای نیستند که در برچسب ذکر شده اند و در نتیجه اثرات مضری به همراه دارند.

کلام پایانی

اگر چه می توانید از طعم تلخ قهوه گانودرما لوسیوم لذت ببرید، اما در مصرف آن زیاده روی نکنید. تحقیقات زیادی وجود دارد که باید در مورد گانودرما انجام شود و اثرات سلامتی آن در آزمایشات بالینی گسترده مورد بررسی قرار گیرد. اگر هنوز در نظر دارید که قهوه گانودرما را به بخشی منظم از رژیم غذایی خود تبدیل کنید، ابتدا مطمئن شوید که با پزشک خود درباره این که آیا برای شما مناسب است یا خیر، صحبت می کنید.

هرگونه کپی برداری با نام وردنگار و لینک دهی مستقیم مجاز است

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.