معرفی لپ تاپ دو در یک فلکس ۱۴ لنوو در MWC

0

معرفی لپ تاپ دو در یک فلکس ۱۴ لنوو در MWC

فلکس ۱۴ لنوو : همانطور که می دانید شرکت لنوو یک شرکت رایانه ای چینی و چند ملیتی است که در زمینه ی طراحی و تولید لپ تاپ ها، رایانه های شخصی، تجهیزات جانبی و دیجیتالی فعالیت می کند.

این شرکت نیز مانند دیگر شرکت هایی که در کنگره جهانی موبایل بارسلون شرکت کردند، حضور داشت که به تازگی از چندین لپ تاپ در این کنگره جهانی موبایل بارسلون رونمایی کرده است.

شرکت لنوو یکی از مهم ترین محصولات خود را یعنی یوگا ۷۳۰ را در کنگره جهانی موبایل بارسلون رونمایی کرد.

تفاوت قیمت یوگا ۷۳۰ با فلکس ۱۴

البته قیمت این محصول از شرکت لنوو برابر با ۹۰۰ دلار است که احتمال نمی دهیم کاربران زیادی در زمینه ی رایانه های شخصی و لپ تاپ ها قدرت خرید این محصول را داشته باشند.

البته علاوه بر محصول یوگا ۷۳۰ که نسبتا قیمت بالایی داشت و در کنگره جهانی بارسلون توسط شرکت لنوو معرفی شد محصولی دیگر توسط این کمپانی در کنگره جهانی موبایل معرفی شد که آن محصول، محصولی جزء فلکس ۱۴ نبود که دارای قیمت پایین تر و مناسب تری در مقایسه با محصول یوگا ۷۳۰ از کمپانی لنوو است.

هر چند که لپ تاپ فلکس ۱۴ دو در یک، در طراحی و ساخت مشترکات زیادی با محصول یوگا ۷۳۰ دارد اما این محصول مخصوص کاربران رایانه های شخصی است که بودجه ی کمی برای خرید لپ تاپ دارند می باشد.

این محصول به کاربران رایانه های شخصی، قدرت خرید داده است بنابراین می تواند گزینه ی ایده آلی برای کاربرانی باشد که بودجه ی کمی برای خرید لپ تاپ در نظر گرفته اند باشد.

البته لپ تاپ فلکس ۱۴ دو در یک لنوو، از لحاظ تجهیزات سخت افزاری تفاوت هایی هم با محصول یوگا ۷۳۰ دارد که همین تفاوت در تجهیزات سخت افزاری این لپ تاپ با یوگا ۷۳۰ باعث شده است که این محصول دارای تفاوت قیمتی و قیمتی پایین تر نسبت به یوگا ۷۳۰ باشد.

مطالب مرتبط
یک دانشمند بریتانیایی بطری آبی اختراع کرده است که ظرف 3 هفته به طور کامل تجزیه می شود

مشخصات و طراحی

همانطور که از نام محصول مشخص است این محصول دارای طراحی دو در یک است.

طراحی دو در یک به این معنا است که شما می توانید از محصول و یا این لپ تاپ در حالت های مختلف مانند استاندارد، مد تبلت، خیمه ای و یا ایستاده استفاده کنید.

چیپستی که در طراحی و ساخت لپ تاپ فلکس ۱۴ دو در یک لنوو استفاده شده است از سری Core i7 می باشد که در محصول یوگا ۷۳۰ لنوو نیز از این چیپست استفاده شده است.

کاربران رایانه های شخصی و لپ تاپ ها، دقیقا مانند زمانی که نسخه ی ۱۵ اینچی لپ تاپ یوگا ۷۳۰ تولید شده بود و قادر بودند کارت گرافیک را مجزا خریداری کنند الان نیز با رونمایی و تولید لپ تاپ فلکس ۱۴ دو در یک لنوو به راحتی قادر هستند تا کارت گرافیک را به صورت مجزا خریداری کنند.

اما تفاوت در خرید کارت گرافیک مجزا برای لپ تاپ یوگا ۷۳۰ لنوو با لپ تاپ فلکس ۱۴ دو در یک لنوو در این است که کارت گرافیک مجزای لپ تاپ فلکس ۱۴ از نوع کارت گرافیک GeForce MX130 می باشد.

رزولوشن

رزولوشنی که برای لپ تاپ فلکس ۱۴ دو در یک لنوو در نظر گرفته شده است ۱۰۸۰ پیکسل می باشد که این میزان رزلوشن برای چنین لپ تاپی نه خیلی بالا است و نه خیلی پایین.

در واقع شرکت لنوو برای اینکه بتواند این محصول خود را در قیمتی مناسب و پایین تر از لپ تاپ یوگا ۷۳۰ عرضه کند، از چنین رزولوشنی در لپ تاپ فلکس ۱۴ دو در یک لنوو استفاده کرده است.

در صورتی که لپ تاپ یوگا ۷۳۰ در مقایسه با لپ تاپ فلکس ۱۴ دو در یک لنوو می تواند به صفحه نمایش ۴K مجهز شود.

مطالب مرتبط
فناوری شارژ سریع در گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس سامسونگ

جالب ترین ویژگی لپ تاپ فلکس ۱۴ دو در یک لنوو این است که این لپ تاپ دارای قلم Active Pen 2 می باشد، که طراحی و ساخت این قلم برای لپ تاپ فلکس ۱۴ دو در یک لنوو ویژگی منحصر به فردی محسوب می شود.

موارد امنیتی

اگر بخواهیم در مورد امنیت این لپ تاپ صحبت کنیم باید بگوییم که این لپ تاپ دارای یک حسگر اثر انگشت است و تعبیه ی چنین حسگری باعث شده است که این لپ تاپ از لحاظ امنیت و طراحی پ، لپ تاپی ایده آل باشد.

البته جالب است بدانید که این حسگر اثر انگشت که بر روی لپ تاپ فلکس ۱۴ دو در یک لنوو طراحی شده است به چه شکل عمل می کند؟

ویندوز هلو دارای قابلیتی می باشد که حسگر اثر انگشت تعبیه شده در لپ تاپ فلکس ۱۴ دو در یک لنوو، با استفاده از این قابلیت به شناسایی هویت کاربر می پردازد و پس از احراز هویت او از این طریق اجازه ی ورود کاربر به سیستم را می دهد.

لپ تاپ یوگا ۷۳۰ لنوو به قابلیت های الکسای آمازون مجهز می باشد و از آن جایی که لپ تاپ فلکس ۱۴ دو در یک لنوو به گونه ای طراحی و تولید شده است که تنها از کورتانا پشتیبانی می کند احتمال نخواهیم داد که مانند لپ تاپ یوگا ۷۳۰ لنوو به قابلیت هایی که این لپ تاپ در خصوص الکسای آمازون دارد مجهز شود.

قیمت

باتوجه به تمامی اطلاعاتی که درمورد لپ تاپ فلکس ۱۴ دو در یک لنوو در این مقاله ارائه دادیم می توانیم نتیجه بگیریم که لپ تاپ فلکس ۱۴ دو در یک لنوو نسبت به لپ تاپ یوگا ۷۳۰ که توسط همین کمپانی تولید شده است آنچنان قدرتمند نیست و همانطور که توضیح دادیم این محدودیت در امکانات و ویژگی های لپ تاپ فلکس ۱۴ دو در یک لنوو نسبت به لپ تاپ یوگا ۷۳۰ لنوو به دلیل قیمت پایینی است که این محصول از لنوو دارد.

مطالب مرتبط
اسب چموش فراری از کجا می آید؟

در واقع شرکت لنوو سعی کرده است از مشخصات سخت افزاری و نرم افزاری نسبتا پایین تری در لپ تاپ فلکس ۱۴ دو در یک لنوو استفاده کند تا با قیمتی که این محصول از این شرکت عرضه خواهد شد متناسب باشد.

از طرف دیگر نباید فراموش کنیم که لپ تاپ فلکس ۱۴ دو در یک لنوو برای کدام یک از اقشار جامعه طراحی و تولید شده است.

لپ تاپ فلکس ۱۴ دو در یک لنوو با قیمت ۵۹۹.۹۹ دلار در ماه آوریل سال میلادی جاری به بازار عرضه خواهد شد.

منبع : slashgear

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.