معرفی ۱۰ فرقه مذهبی و غیر مذهبی خطرناک (قسمت دوم)

0

در قسمت اول به معرفی ۵ فرقه مذهبی و غیر مذهبی خطرناک پرداخته شد. در این قسمت به معرفی ۵ مورد دیگر خواهیم پرداخت. با ما در وردنگار همراه باشید.

۱۰ فرقه مذهبی و غیرمذهبی خطرناک

۶-  فرقه مذهبی فال ریورز

فرقه مذهبی فال ریوز در اواخر دهه ۱۹۷۰ در ماساچوست شکل گرفت و یک مرد ۲۵ ساله به نام کارل درو رهبری آن ها را بر عهده داشت. وی مردی منحرف بود که از باورهای شیطان پرستی برای ترساندن فاحشه هایی که برای او کار می کردند استفاده می کرد. کارل درو که مردی بسیار بی رحم و ترسناک بود خود را فرزند شیطان می دانست و از اعضای گروه می خواست که بدون سوال کردن دستورات او را اطاعت کنند. این فرقه که در حدود ۱۰ نفر عضو داشت در تجارت جنسی به رهبری کارل درو فعال بودند و بین سال های ۱۹۷۹ تا ۱۹۸۰ مراسم آیینی عجیبی را در عمق جنگل های منقطقه برگزار کردند.

در ابتدا این مراسم تنها شامل روابط جنسی و مصرف مواد مخدر بود اما بعد از مدتی درو اعلام کرد که باید افراد قربانی شوند. اولین کسی که قربانی شد یک فاحشه ۱۹ ساله به نام دونا لوسک بود که دست هایش بسته شده و سپس با ضربه های متوالی سنگ به سرش به زندگی وی پایان داده شد. نفر دوم باربارا راپوزا بودکه جنازه او در کنار یک پشته سنگ پیدا شد. نفر سوم نیز یک زن ۲۲ ساله به نام کارن ماردسن بود. درو و فرقه مرگ او در نهایت دستگیر شده و به حبس ابد محکوم شدند.

۷- فرقه کارنی

ویلیام آنتونی آولت، مردی بود که برای یک کارناوال دوره گرد در ایالات متحده کار می کرد و به یکباره تصمیم گرفت وارد فرقه شیطان پرستی تعدادی از همکارانش شود اما اعضای این فرقه او را نپذیرفتند. او از این اتفاق بسیار خشمگین شده و سعی کرد از اعضای گروه اخاذی کند. از این رو به آن ها اطلاع داد که از کشتن یک جوان ۱۸ ساله به دست اعضای گروه آن ها آگاه است. دو نفر از اعضای گروه که این قتل را انجام داده بودند تمایلی به رفتن به زندان نداشتند از این رو تصمیم گرفتند که آولت را برای همیشه ساکت کنند.

در ۲۵ سپتامبر ۱۹۹۱، اعضای گروه، آولت را سوار ماشین کرده و به یک مکان خلوت بردند. سپس او را روی یک تخت دست ساز قرار داده و با تشریفاتی خاص شکم او را پاره کردند. بعد از این که آولت جان داد، جنازه او را رها کرده و محل را ترک کردند. اما پدر یکی از این افراد که از ماجرا باخبر شده بود تصمیم گرفت ماجرا را به پلیس گزارش دهد. این چهار مرد خیلی زود دستگیر شده و به پای میز محاکمه برد شدند. اعضای این گروه به حبس از ۸ تا ۶۰ سال محکوم شدند.

۸- فرقه مذهبی شیطان پرستی نوجوانان روسی

در اواسط دهه ۲۰۰۰، گروهی از نوجوانان گمراه اهل شهر یاروسلاول در روسیه دست به قربانی کردن حیوانات کوچک برای شیطان زدند. این گروه به رهبری نیکولای اوگولوبیاک از حدود ۸ نوجوان بین ۱۷ تا ۱۹ ساله تشکیل شده بود. در ژوئن ۲۰۰۸، اعضای گروه به والدین خود گفتند که به یک فستیوال موسیقی خواهند رفت و سپس ۴ نوجوان دیگر را فریب داده و با خود به درون جنگل بردند.

سپس آن ها را مجبور به نوشیدن مشروبات الکلی کرده و در حالت مستی به آن ها حمله کردند. به گزارش پلیس، چهار قربانی مذکور مورد اصابت بیش از ۶۶۶ ضربه چاقو قرار گرفتند. این گروه همچنین به خوردن جنازه قربانیان پرداخته و جنازه آن ها را با نشانه های شیطان پرستی رها کردند. تمامی اعضای گروه دستگیر و به زندان محکوم شدند.

۹- فرقه اوردره دو تمپل سولیر

گروه شوالیه های مقدس گروهی از جنگجویان مذهبی بود که توسط کلیسای کاتولیک روم تشکیل شده بود و در دوران قرون وسطی در جنگ های صلیبی شرکت داشتند. یک فرقه مذهبی مشابه در سال ۱۹۸۴ توسط جوزف دی مامبرو و لوک ژوره تشکیل شد و بعد از ۱۰ سال دست به قتل زدند. در اکتبر ۱۹۹۴، اعضای این فرقه یک بچه سه ماهه را به قتل رساندند زیرا بر این باور بودند که نوزاد مذکور ضد مسیح است. در ماه های آینده موجی از قتل و خودکشی در قسمت های غرب سوییس و ایالت کبک کانادا گزارش شد.

 اغلب قربانیان با یک گلوله که به سر آن ها شلیک شده بود کشته شده بودند و یک کیسه پلاستیکی نیز روی صورت آن ها کشیده شده بود. همچنین جنازه ها به شیوه ای خاص قرار گرفته بودند که نشان می داد مراسمی مذهبی در جریان بوده است. روی هم رفته بیش از ۳۰ نفر به قتل رسیده و نزدیک به ۱۵ نفر نیز در طی این مراسمات مذهبی دست به خودکشی زدند.

۱۰- فرقه مذهبی «خانواده»

فرقه مذهبی خانواده یکی از بدنام ترین فرقه های مذهبی استرالیا بود. آن هملیتون بایرن، یک معلم یوگای زیبا، کاریزماتیک، متوهم و البته خطرناک بود که پیروانش را متقاعد کرده بود که او خداست. از سال ۱۹۶۸ تا ۱۹۷۵ او توانست کودکان بسیاری را از طریق شیادی در موارد حضانت، از طریق دیگر اعضای گروه و با آدم ربایی دور خود جمع کند. سپس وی آن ها را بدور از جهان بیرون و مانند فرزندان خود بزرگ کرد. این کودکان موهای خود را رنگ کرده و لباس های متحد الشکل می پوشیدند.

آنها بر این باور بودند که آن مادر واقعی آن ها و مسیح زنده است. این کودکان توسط زنان پیرو آن همیلتون که با نام «خاله ها» شناخته می شدند مورد تنببه قرار می گرفند. این کودکان مجبور بودند داروهای روانگردان مانند ال اس دی بخورند و بدین ترتیب از لحاظ روانی بشدت آسیب دیده بودند. وجود این فرقه تنها در اواسط دهه ۸۰ و بعد از این که یکی از اعضای اخراجی فرقه دست به افشاگری زد توسط پلیس کشف شد. در طی یک عملیات بزرگ تمامی کودکان نجات داده شدند هرچند خاطرات تلخ گذشته برای همیشه همراه آنان باقی ماند.

اختصاصی سایت وردنگارهر گونه کپی برداری با ذکر نام منبع و لینک دهی مستقیم مجاز است

مطالب مرتبط
معرفی 10 فرقه مذهبی و غیر مذهبی خطرناک (قسمت اول)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.