ملاقات با آئودی A8 2019

رقبای مختلفی برای A8 می توان نام برد که از جمله باید به سری 7 بی ام و و اس کلاس مرسدس بنز اشاره داشت. 2019 A8 قیمتی 84 هزار دلاری داشته که در مقایسه با رقبا ارزان تر است و بی ام و سری 7 با قیمت 86 هزار دلار و اس کلاس با قیمت 92 هزار دلار به فروش می رسند.

0

ملاقات با آئودی A8 2019

شرکت آئودی را می توان یکی از برندهای بزرگ صنعت خودروسازی دانست که به عنوان زیرمجموعه فولکس واگن فعالیت می کند. کارنامه این شرکت در تولید خودروهای لوکس و مدرن درخشان است و یکی از پرچمداران آن نیز سری A8 سدان محسوب می شود. این سری تاکنون چندین نسل خود را مشاهده کرده و در آخرین مدل شاهد رونمایی نسخه ۲۰۱۹ آن بودیم که تغییرات چشمگیری در ساختار و طراحی آن به وجود آمده است.

البته جذابترین قسمت این مدل کابین داخلی فضایی آن می باشد. کابینی که مملو از نمایشگر و کلیدهای لمسیست که تصور سفینه فضایی را در سر می پروراند. در این مطلب می خواهیم با A8 2019 آشنایی بیشتری پیدا کنیم و در نهایت مشخص شود آلمانی ها چرا آن را یک خودرو مدرن و پیشرفته می دانند.

رقبای مختلفی برای A8 می توان نام برد که از جمله باید به سری ۷ بی ام و و اس کلاس مرسدس بنز اشاره داشت. ۲۰۱۹ A8 قیمتی ۸۴ هزار دلاری داشته که در مقایسه با رقبا ارزان تر است و بی ام و سری ۷ با قیمت ۸۶ هزار دلار و اس کلاس با قیمت ۹۲ هزار دلار به فروش می رسند.

مزایا

  • سیستم فرمان پذیری چرخ های عقب دقیق
  • فضای داخلی باکیفیت و مدرن
  • سیستم تعلیق پیشرفته
  • یک مدل برجسته
  • فناوری های کمک راننده

معایب

طراحی بخش عقب نامطلوب

هوشمندتر، ایمن تر، بی نظیر

همانطور که پیشتر نیز به آن اشاره شد، محصول جدید آئودی یا همان نسل جدید A8 یک مدل کاملا متحول شده است. اگرچه در ساختار شباهتی به نسل های پیشین داشته اما با بررسی دقیق می توان دریافت شرکت آلمانی چه تغییراتی برای این سدان فول سایز و لوکس در نظر گرفته است. البته سابقه درخشان آئوی همیشه نشان داده که باید بهترین را به مشتریان ارائه داد و A8 2019 نیز دقیقا همان خودرو موردبحث است.

در کابین داخلی سه صفحه نمایش دیجیتالی وجود داشته که دو دستگاه آن در قسمت کنسول میانی و یک صفحه نمایش نیز در بخش سرعت سنج به کار گرفته شده است. آئودی با سیستم سرگرمی بروزرسانی شده MMI سعی داشته هر آنچه سرنشین و راننده از خودرو می خواهد را با این سیستم سرگرمی داشته باشد. کابین با حذف کلیدهای فیزیکی و سنتی طراحی مدرنی به خود گرفته و خیره کننده است.

هنگامی که آئودی A8 2019 را معرفی کرد با نمایش کابین داخلی بسیاری این کمپانی را تحسین کردند که با جرات بسیاری فراتر از دیگر شرکت ها قدم گذاشته و طراحی آینده نگرانه ای خلق کرده است. طراحی که حقیقتا می توان به تشویق آن پرداخت و آئودی را یک خودروساز شاهکار پنداشت.

مطالب مرتبط
رونمایی آئودی از ای ترون الکتریکی ویژن گرن توریزمو

اگرچه  A8 2019 یک خودرو لوکس است و رقبا سرسختی چون سری ۷ بی ام و و مرسدس بنز اس کلاس داشته که به دنبال آئودی لازم بود از متریال فوق لوکس و پیشرفته ای بهره گیرد، اما دو رقیب چنین سبک طراحی کابین را در محصول خود به کار نگرفتند و در آنها بیشتر می توان شاهد متریال امروزی بود تا آینده نگرانه. سیستم صوتی قدرتمند Bang & Olufsen وضوح صدا بی نظیری داشته و بیشتر روی خودروهای لوکس به کار گرفته می شود. آئودی نیز آن را در A8 پرچمدار جای داده تا سرنشینان و راننده لذت بسیاری از شنیدن صدا موسیقی ببرند.

یکی از ویژگی های جالب توجه در A8 2019 قابلیت ترسیم و نوشتن کلمات روی صفحه نمایش لمسی دوم است و همانند تخته ای عمل می کند. همانطور که گفته شد آئودی با طراحی این سدان لوکس نشان داد که می خواهد یک اتومبیل کامل را به مشتریان و مخاطبان خود ارائه دهد. دشوار است تا درباره فناوری ها و ویژگی های مدرنی که در A8 2019 به کار گرفته شد، ایراداتی را مطرح کرد زیرا حقیقتا فاقد معایب است.

به گفته آئودی با استفاده از چیپ گرافیکی انویدیا، سیستم سرگرمی پردازش سریع و دقیقی داشته که ممکن است در خودروهای دیگر نتوان شاهد آن بود. گذشته از این موضوع، قابلیت های مختلفی روی سیستم سرگرمی تعبیه شده تا سرنشینان و راننده تصور یک سفینه فضایی با انبوهی از امکانات را در مقایسه با خودروی معمولی داشته باشند. بنابراین می توان سطح انتظارات را در بحث فناوری و پیشرفته بودن A8 2019 افزایش داد. آنچه محصول شرکت آلمانی را برتر از دیگر مدل ها می سازد، ساختار پیشرفته و خیره کننده آن است که نظر هر فردی را به خود جلب می کند.

گفتنیست این شرکت با به کارگیری متریال بسیار باکیفیت و مدرن قصد داشته مشتریان را از خرید راضی نگهدارد و البته A8 2019 مدلی نیست که بتوان مشکلی درباره آن مطرح کرد و این خودرو را یک اتومبیل نامطلوب خطاب کرد. آنچه در این اتومبیل به خوبی قابل مشاهده است، دقت بالا مهندسان آئودیست.

یکی دیگر از بخش هایی که باید به آن اشاره داشت هد آپ دیسپلی است. البته این ویژگی در برخی خودروهای غیر لوکس نیز وجود داشته و نباید آن را قابلیت بسیار مدرن دانست که تنها در اتومبیل های لوکس تعبیه می شود. در این قسمت چندی از اطلاعات قسمت سرعت سنج به نمایش درمی آید.

توان حرکتی بالا

A8 نسل جدید نه تنها در بحث کابین داخلی لوکس و مدرن است، بلکه در طراحی بیرونی نیز خودرو قدرتمند و مجللی به نظر می رسد. پیشرانه ۳.۰ لیتری توربوشارژ شش سیلندر قدرت ۳۳۵ اسب بخاری در نسخه پایه تولید می کنند و این پیشرانه در کنار گیربکس هشت سرعته اتوماتیک توان بالایی را به چرخ ها منتقل می کند. اگرچه موتور موردبحث با گشتاور ۳۶۹ پوند فوتی کمی ضعیف است اما در ۵.۶ ثانیه به ۱۰۰ کیلومتربرساعت می رسد و به دلیل وزن نسبتا بالا آیرودینامیک نیز با مشکلی رو به روست و نمی توان انتظار سرعت بسیار بالا داشت.

مطالب مرتبط
اولین شاسی بلند الکتریکی آئودی از صفحه نمایش OLED سامسونگ استفاده می کند

سیستم چهار چرخ محرک Quattro آئودی که بیشتر روی مدل های پرچمدار و قدرتمند آئودی قرار می گیرد، برای A8 2019 نیز تدارک دیده شد. البته آئودی مدل با عملکرد بالاتری نیز برای A8 در نظر گرفته که از پیشرانه ۴.۰ لیتری توربوشارژ دوقلو یا پلاگین هیبریدی با قیمت ۴۳۵ اسب بخاری بهره می برد. این توان قدرت قابل توجهی به A8 نسل جدید می بخشد. قدرتی که در نوع خود قابل توجه است. وزن این سدان فول سایز لوکس در مقایسه با پیشرانه فراهم شده کمی بالاست اما آئودی وعده داده در نسل بعدی بدنه کم وزن تری را به کار می گیرد.

بررسی اتومبیل های لوکس همیشه آسان است زیرا شرکت های تولیدکننده سعی بر این دارند بهترین ها را در نظر گیرند و از این رو ایراد کمی می توان روی اتومبیل مشاهده کرد. A8 2019 آئودی نیز از این قاعده مستثنی نیست و کسانی که می خواهند از یک اتومبیل قدرتمند و پرتوان برخوردار باشند، بدون شک A8 جدید همان سدان لوکس و پرتوان است.

گذشته از پیشرانه قدرتمند، سیستم تعلیق این خودرو نیز منحصربفرد است و در طول سفر هیچ احساسی از سوار شدن بر یک اتومبیل نخواهید داشت و تجربه یک هواپیما شخصی را به شما می دهد. این نشان از تعلیق فوق العاده آئودیست که در A8 نسل جدید به کار گرفته شده است.

با سیستم تعلیق هوشمندانه A8 2019 برای هر شرایط جاده ای تعلیق منطبقی ایجاد می کند تا راحتی را به سرنشینان ارائه دهد. البته این سیستم تعلیق را باید با فشردن کلیدی فعال کرد و در غیر این صورت به شکل پیش فرض فعال نیست. همچنین قابلیت تنظیم ارتفاع نیز که بیشتر اتومبیل ها از آن برخوردار هستند، در این خودرو به صورت هوشمند گنجانده شده است. باتوجه به توان حرکتی بالایی که آلمانی ها برای سدان لوکسی چون A8 در نظر گرفتند، باید انتظارات بسیاری داشت.

اگرچه در طراحی شباهتی به سدان کامپکت A4 داشته اما تفاوت فراوانی میان این دو خودرو وجود دارد که نمی توان در یک جمله به آن پرداخت. یکی از سیستم های جالب توجه A8 فناوریست که هنگام تصادف به کار می آید. این فناوری زمانی فعال می شود که اگر خودرو یا هر چیز دیگری به این اتومبیل برخورد کرد، A8 جدید نیز با افزایش ارتفاع مانع از آسیب رسیدن جدی به سرنشینان می شود. موضوعی که بیشتر خودروها با عدم برخورداری از آن جان بسیاری در تصادفات گرفته می شود.

مطالب مرتبط
انتشار تصاویر کانسپت جدید از آئودی Q8

طراحی داخلی و خارجی

یکی از مهمترین بخش های A8 نسل جدید آئودی، طراحی هوشمندانه و جذاب آن می باشد. خودرویی که همه نظرها را به خود جلب کرده و فراتر از یک سدان لوکس است. تیم طراحی شرکت آلمانی سعی کردند طراحی ظریف و باکیفیتی را در این سدان به کار گیرند تا موردتوجه مشتریان قرار گیرد. البته مشتریان A8 2019 انسان های معمولی نیستند و عمدتا افرادی ثروتمند یا صاحب شرکتی محسوب می شوند. زیرا برای خرید چنین خودرویی باید هزینه های بزرگی در نظر گرفت و نباید آن را سدانی معمولی به شمار آورد.

آنچه A8 2019 را برتر از سایر رقبا می سازد، ساختار جذاب و مدرن است. اگرچه در طراحی شباهتی به نسل پیشین دارد اما ساختاری که برای آن در نظر گرفته شده، در نگاه نخست اتومبیل را خیره کننده ساخته که نظر هر فردی را به خود جلب کرده و یک محصول کامل از برند آلمانی به شمار می رود.

هنگامی که وارد اتاق این سدان لوکس می شوید با مشاهده تریم مجلل آن حیرت زده خواهید شد. آئودی با به کارگیری تریم ترکیبی چوپ، مخمل و چرم محیطی را برای سرنشین ایجاد کرده تا احساس یک اتومبیل کاملا لوکس را منتقل کند. در کنار این تریم صفحه نمایش های دیجیتالی نیز خودرو آئودی را مدرن جلوه می دهند و راحتی را در طول سفر فراهم می آورند. از پرده های برقی تا سقف پاناراما دو تکه و صندلی هایی با آپشن هایی چون سرد و گرمکن، قابلیت تنظیم صندلی، ماساژور و چندی دیگر اشاره کرد.

آئودی سعی داشته با تریمی که برای A8 2019 در نظر گرفته کابینی کاملا راحت، لوکس و مدرن را در نظر گیرد. یکی از ویژگی بارز این خودرو سیستم سراسر نورپردازی Matrix LED است که قابل تنظیم است و می توان آن را برای زیبایی بیشتر کابین به رنگ های مختلفی درآورد.

نتیجه گیری

A8 2019 یک خودرو خاص است و آئودی با معرفی آن سعی کرده محصولی را به مشتریان ثروتمند خود ارائه دهد که ویژگی های مختلفی در اختیار آنها می گذارد و تجربه ای فوق العاده رقم می زند. با این حساب داشتن انتظارات بسیار از A8 2019 بی دلیل نیست.

اختصاصی وردنگار؛ هرگونه کپی برداری با نام و لینکدهی مستقیم مجاز است

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.