ارتباط شگفت انگیز بین منیزیم و سلامت مغز

منیزیم و سلامت مغز

0

 منیزیم و سلامت مغز – خیلی از مشکلاتی که امروز ما با آن مواجه هستیم، به دلیل کمبود مواد مغذی در رژیم غذایی ما است. برای مثال، ممکن است شما در مورد ویتامین D و امگا۳ مورد نیاز بدن، زیاد شنیده باشید، اما به نظر می رسد که به مواد مغذی دیگر توجهی نمی شود.

منیزیم و سلامت مغز

درحالی که، زمانی که به شناختن و سلامت مغز می رسد، یک ماده مغذی وجود دارد که از ارزش بالایی برخوردار است و این ماده منیزیم است.

دانشمندان به دنبال ارتباط گسترده، بین کمبود منیزیم و افزایش مشکلاتی مثل آلزایمر در ایالت متحده هستند. بیشتر بیماران مبتلا به آلزایمر سطح پایین سرم و منیزیم مغز را نشان می دهند. حدود ۵۰ میلیون آمریکایی کمبود منیزیم دارند و بیشتر از ۱۶ میلیون آمریکایی (در سنین بالاتر)، از مشکلات شناختی رنج می برند. پتانسیل کمک به بسیاری از مردم، از طریق تحقیق درباره این ارتباط، وجود دارد.

مطالعه بر روی مجله منتشر شده در مورد بیماری آلزایمر نشان می دهد که منیزیم می تواند باعث افزایش عملکرد شناختی شود، در حالی که، مشکلات آن را کاهش می دهد. در این مطالعه، یک گروه از افراد با رنج سنی ۵۰ تا ۷۰ سال که تجربه از دست دادن حافظه را دارند، به گروه های، دریافت مکمل منیزیم و پلاسیبو، تقسیم شدند.

گروهی که منیزیم دریافت کردند، پیشرفت قابل توجهی در مشکلات شناختی آنها، مشاهده شد. Dr. Guosong Liu در مطالعه ای گفته است که، این پیشرفت به این دلیل است که منیزیم باعث افزایش تراکم سیناپس های مغزی می شود، درحالی که، همچنین منجر به تقویت و بهبود توانایی های شناختی می شود.

از مطالعه حیوانات نتایج مشابهی بدست آمد. در یکی از مطالعات، تزریق سولفات منیزیم منجر به بهبود قابل توجهی در عملکرد سیناپس و یادگیری و اختلالات حافظه در موش های صحرایی که مبتلا به آلزایمر بودند، شد. این پژوهشگران یکی از مطالعات را رهبری کردند، که در PLoS One منتشر شد، پیشنهاد شد که درمان منیزیم در طی مراحل اولیه آلزایمرمی تواند از مشکلات تشخیصی پیشگیری کند.

قدرت عناصر: دهانشویه با پوشش کلرید نقره با کیفیت، مواد تشکیل دهنده طبیعی مثل نمک Sanger de Drago، پوست گردو سیاه، کریستال های منتول و بیشتر. بدون شیرین کننده مصنوعی، رنگ و الکل.

همچنین منیزیم باعث بهبود خلق و خو و تسکین استرس می شود و به مدیریت کنترل استرس طبیعی کمک می کند. برعکس کمبود منیزیم باعث بروز بیشتر استرس و افسردگی می شود.

مطالب مرتبط
معرفی 10 ماده‌ی غذایی سرشار از منیزیم

شایان ذکر است که مقادیر بالای آلومنیوم در نورون های مغز با بیماری آلزایمر مرتبط است؛ منیزیم به حذف آلومنیوم و سایر فلزات سنگین از بدن شما، کمک می کند. این می تواند یک راه دیگر برای کمک منزیم به بهبود سلامت مغز باشد.

بررسی کمبود منیزیم برای سلامت مغز

در وهله اول کمبود گسترده منیزیم باعث چه چیزی می شود؟ یک بخش داستان، کمبود منیزیم در رژیم غذایی است. در بخشی از روند پیری، بطور طبیعی منیزیم از دست می دهیم. همچنین، اکثر افرادی که قهوه و نوشیدنی های کافئین دار زیادی را مصرف می کنند، منیزیم مورد نیاز بدن را از دست می دهند.

حتی اگر شما غذاهای غنی از منیزیم مصرف کنید، محصولات کشاورزی مدرن تمایل به رشد در خاک بدون منیزیم دارند. سموم زیست محیطی و فلوراید موجود در آب آشامیدنی را مخلوط کنید و به راحتی ببینید که چقدر بدنتان آسیب پذیر است.

اکنون، مقدار مصرف منیزیم روزانه توصیه شده به افراد بزرگسال بین ۳۲۰ تا ۴۲۰ میلی گرم در هر روز است، اما میانگین مصرف در ایالت متحده، تقریبا فقط ۲۵۰ میلی گرم در هر روز است. این مشکل خاص آمریکا نیست؛ از نظر شیوع کمبود منیزیم، دومین ماده مغذی در جهان است.

اگر می خواهید با افزایش مصرف منیزیم از مغز خود محافظت کنید، شما می توانید غذاهای ارگانیک مصرف کنید؛ مثل سبزیجات با برگ سبز، شکلات تلخ، کاکائو، دانه کدو تنبل، دانه آفتاب گردان، بادام هندی و بادام ها. درحالی  که، قبلا نشان داده شد، زمانی که این مواد مغذی در خاکی رشد می کردند که منیزیم آن از بین رفته، ممکن است آنها مواد معدنی مورد انتظار را به ما ندهد.

بنابراین، اکثر مردم استفاده از مکمل های منیزیم را انتخاب می کنند، تا از رسیدن منیزیم کافی به بدنشان اطمینان داشته باشند.

مطالب مرتبط
آیا ارتباط با گوسفندان می تواند سبب بروز بیماری ام اس شود؟

هرگونه کپی برداری با نام وردنگار و لینک دهی مستقیم مجاز است

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.