موافقت اینستاگرام با حذف پست های مخالفین برای دولت روسیه

0

موافقت اینستاگرام با حذف پست های مخالفین برای دولت روسیه

دولت روسیه از شبکه ی اجتماعی یوتیوب درخواست کرده بود که یکی از پست های ارسالی در حساب کاربری رهبر مخالفان دولت یعنی آلکسی ناوالنی را از حساب کاربری او حذف نماید، اما شبکه ی اجتماعی یوتیوب با این کار مخالفت کرد و این درخواست را نپذیرفت و در برابر آن مقاومت کرد تا اینکه دولیت روسیه همین درخواست را از شبکه اجتماعی اینستاگرام کرد و اینستاگرام موافقت کرد که پست های مخالفین در این شبکه ی اجتماعی را برای دولت روسیه حذف کند.

موافقت شبکه اجتماعی اینستاگرام با حذف پست های ارسالی در حساب کاربری رهبر مخالفان دولت اعتراض شدید رهبر مخالفان یعنی آلکسی ناوالنی و طرفداران او را در پی داشت به گونه ای که آلکسی ناوالنی و طرفدارانش از طریق شبکه های اجتماعی دیگر مانند توییتر و یوتیوب اعتراض خود را نشان دهند.

همانطور که می دانید صاحب شبکه اجتماعی اینستاگرام کمپانی فیسبوک می باشد که این کمپانی تاکید کرده است که اقدام شبکه اجتماعی اینستاگرام برای حذف پست های ارسالی به حساب کاربری رهبران مخالفین دولت روسیه، فقط و فقط به درخواست دولت روسیه بوده است که انجام گرفته است و شبکه اجتماعی اینستاگرام هیچ قصد و هدف سیاسی را از این کار دنبال نکرده است.

حتی دادگاهی در روسیه با توجه به اقدامات و اعتراضات رهبر مخالفین دولت روسیه یعنی آلکسی ناوالنی در شبکه های اجتماعی توییتر و یوتیوب در زمینه ی حذف شدن پست ارسالی به حساب کاربری او ، دستور داده است که وب سایت این شخص را نیز فیلتر کنند.

واکنش مخالفان دولت روسیه با اینستاگرام

البته طرفداران رهبر مخالفین دولت روسیه نیز ساکت ننشستند و هر کدام نظری متفاوت در مورد این اقدام دولت روسیه دارند و می گویند برنامه دولت در آستانه انتخابات ماه آینده میلادی که آلکسی ناوالنی و هوادارانش قصد تحریم آن را دارند ساکت کردن حداکثر مخالفین و فعالان سیاسی جناح رقیب از این طریق می باشد.

مطالب مرتبط
منتشر شدن قابلیت تماشای آفلاین یوتیوب برای کشور های بیشتر

کشیده شدن پای شبکه های اجتماعی به رقابت های سیاسی و انتخاباتی مسئله جدیدی در دولت روسیه نمی باشد چرا که دولت روسیه همیشه چنین سیاست های نظارتی سخت گیرانه ای را بر شبکه های اجتماعی و سرویس های اینترنتی در کشورش اعمال کرده است و می کند.

اما چنین اقدامات سخت گیرانه سیاسی که دولت روسیه بر روی شبکه های اجتماعی در کشورش اعمال کرده است شرایط را برای فعالیت سرویس های خارجی باز هم دشوار تر کرده است.

منبع : techcrunch

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.