عکسهای جاسوسی از موتور سیکلت کی تی ام ۲۰۱۹ KTM 790 Adventure

0

عکسهای جاسوسی از موتور سیکلت کی تی ام ۲۰۱۹ KTM 790 Adventure

درست است که ما هنوز هم از مشاهده تمامی مدلهای جدید موتورسیکلت ۲۰۱۸ شوکه هستیم، اما این بدان معنا نیست که اکنون برای مشاهده مدلهای ۲۰۱۹  خیلی زود باشد. لذا  ما همچنان که مشتاقانه در انتظار انتشار تصاویر جدید موتورسیکلت ۷۹۰ Duke در رسانه ها هستیم، در عین حال از دیدن تصاویر موتور سیکلت کی تی ام KTM 790 Adventure نیز به وجد آمده ایم.

موتور سیکلت کی تی ام ۲۰۱۹ KTM 790 Adventure

ما قبلا عکس های لو رفته منتشره از مدل پیش تولید این موتور سیکلت را دیده ایم و در نمایشگاه EICMA، نیز موتور سیکلت کی تی ام KTM از نمونه اولیه ۷۹۰ Adventure R رونمایی کرده بود. در حال حاضر عکس های جاسوسی جدیدی از ۷۹۰ Adventure R  منتشر شده که گویا در حال گذراندن برخی تستها در جاده های آسفالت شده و خاکی می باشد.

این نمونه اولیه ۷۹۰ Adventure R است که موتور سیکلت کی تی ام KTM از آن در نمایشگاه EICMA پرده برداری نمود. سه موتور سیکلت تست شده نسبتاً شبیه به هم هستند، اما برخی از تغییرات همانند یک اگزوز زمخت و خشن و اجزای مورد نیاز برای داشتن مجوز عبور و مرور خیابانی مانند آینه، نورافکنها و نگهدارنده پلاک در این مدل جدید به چشم می خورد.

عکس های جاسوسی در واقع سه نسخه بالقوه را نشان می دهند، که یکی از آنها دارای یک سپر سبک موتور کراس مجهز به گیره سه تایی پایین تر همانند نمونه اولیه است، دومی نیز دارای یک سپر جلویی پوشاننده تایر بوده و سومی هیچ سپر جلویی ندارد اما از وجود یک بخش خورجین مانند بهره می برد و با مارک s مشخص شده است.

هر سه نسخه از این موتور سیکلت دارای موتور تویین توربو ۷۹۹ سی سی LC8c می باشند و مدل جدید  ۷۹۰ Duke  نیزاز همین موتور استفاده می کند. هر چند، KTM ادعا می کند که موتور به کار رفته در Duke ، دارای توانی معادل ۱۰۳ اسب بخار در ۹۰۰۰ دور در دقیقه و گشتاور ۶۳ پوند پا در ۶۵۰۰ دور در دقیقه است. هر چند ما انتظار داریم این تنظیمات برای مدل های مختلف adventure متفاوت باشد. مانند نمونه اولیه، کارهای زیادی بر روی بدنه مدل های آزمایشی adventure، مخصوصا در اطراف موتور انجام شده است. بخش پایینی نیز بسیار خاص و ترجیحا گرد و برجسته به نظر می رسد. موتور سیکلت کی تی ام KTM اعلام نموده که نمونه اولیه دارای مخازن سوختی در پایین ترین قسمت است، بنابراین شاید آنها در پشت پانل های برجسته پنهان شده باشند.

مطالب مرتبط
مقایسه ی باتری های گلکسی اس 9 و اس 8 سامسونگ

نسخه ای که در تصاویر نشان داده شده بسیار شبیه به نمونه اولیه هستند، بنابراین ما اینها را هم مدل R می نامیم. به رغم وجود سپر جلویی بالارفته، به نظر می رسد لاستیکهای این مدل بیشتر از نمونه اولیه که دارای عاجهای زیادی مخصوص جاده طراحی شده باشند. و لذا این تغییر نشان دهنده تولید یک مدل adventure است که برای خیابان ها مناسب تر می باشد. به گفته این کمپانی، این مدل هنوز هم فقط یک موتور سیکلت آزمایشی است و می توان تغییرات بسیار بیشتری را  مانند سیگنال های چرخشی و یک صندلی دو تکه بدان اعمال نمود.

همانند دو موتورسیکلت آزمایشی دیگر، این نسخه نیز از یک لنت ترمز عقبی دو پیستون (نمونه اولیه تنها دارای یک پیستون عقب بود) و یک نمایشگر TFT به جای خوشه ابزار سبک مسابقه ای در نمونه اولیه بهره می برد. جالب است که، صفحه نمایش های TFT دارای شکل متفاوتی نسبت به صفحه نمایش های به کار رفته در Duke 790 هستند. همانند دیگر دو مدل آزمایشی، موتور سیکلت کی تی ام KTM در این مدل نیز اگزوز را با یک سیستم ناتمام جایگزین نموده که در پشت صندلی عقبی قرار دارد و از وجود تیپ هایی بهره می برد که به نوبه خود احتمالا بسیار آرام تر از صدا خفه کن مسابقه ای مدل Akrapovic در نمونه اولیه عمل خواهند کرد.

در نسخه دوم سپر جلویی با سپر بزرگی که تایر را می پوشاند جایگزین شده است. این نسخه یکی از نمونه های آفرود مخصوص جاده خاکی بود، و لذا به لاستیک هایی با عاجهای بیشتر و تهاجمی تر مجهز بود. مانند اولین مدل، این مدل هم دارای شیشه جلوی دودی رنگی است که در بالای چراغ جلو نصب شده است..

علاوه بر اضافه کردن محفظه بار، مدل اسپرت S دارای پنل های فیبرکربن پایین تر و یک شیشه جلو بلندتر و روشن تر است. این مدل تنها مدلی از این سه نسخه آزمایشی است که مجهز به دستگیره هایی ذر سمت مسافر می باشد.

مطالب مرتبط
شیائومی بلک شارک معرفی شد

بنابراین، آنچه که ما درحال حاضر می دانیم ارائه سه نسخه متمایز ۷۹۰ Adventure, 790 Adventure R and 790 Adventure S  توسط کمپانی موتور سیکلت کی تی ام KTM  است. با در نظر گرفتن نمونه اولیه ای که در اوایل این ماه در میلان مشاهده شد، ما انتظار داریم که مدلهای جدید KTM 790 Adventure در نمایشگاه  EICMA سال آینده به عنوان مدل های ۲۰۱۹ نمایش داده شوند.

شاید علاقه مند باشید که بخوانید:

ام وی آگوستا و موتورهای مسابقه ای F3 675 و ۸۰۰ RC

هرگونه کپی برداری با نام وردنگار مجاز می باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.