مکمل غذایی APEX (اپکس) چیست؟

0

مکمل غذایی APEX – از بین برنده شکم Apex یک مکمل غذایی است (بیش از حد مقطعی –OTC) که حاوی فورسکولین به عنوان یک ماده فعال است. فورسکولین یک ترکیبی شیمیایی است که در ریشه گیاه Coleus  forskohlii  یافت می شود. این گیاه در هند رشد می کند و برای صدها سال در طب سنتی هند برای خواص سودمند آن در سلامت استفاده شده است. فورسکولین در پزشکی برای درمان شرایط زیر استفاده می شود:

  • آلرژی
  • اختلالات پوستی (اگزما و پسوریازیس)
  • بیماری روده التهابی
  • عفونت های دستگاه ادراری
  • بیخوابی
  • گرفتگی عضلات

با این حال، امروزه فورسکولین بیشتر برای استفاده از آن در برنامه های کاهش وزن شناخته شده است، زیرا به کاهش چربی شکم کمک می کند.

فورسکولین اثرات مثبت زیادی در کاهش وزن دارد:

  • سطح تستوسترون را افزایش می دهد، بنابراین منجر به سوخت و ساز سریع تر و افزایش تولید انرژی می شود
  • کمک به رشد عضلات
  • متابولیسم را افزایش می دهد
  • به سوزاندن چربی، از جمله آن هایی که در اطراف شکم هستند، کمک می کند.
  • عملکرد تیروئید را بهبود می بخشد

آیا مکمل غذایی Apex کار می کند؟

یک مطالعه به صورت تصادفی نشان می دهد که از بین برنده شکم آپکس باعث کاهش درصد چربی بدن و افزایش سطح تستوسترون، به خصوص در مردان دارای اضافه وزن و چاقی می شود. با این حال، اثرات فورسکولین تنها در ۳۰ مرد (۱۵ نفر مصرف کننده گروه دارونما و ۱۵ مرد در گروهی که فورسکولین مصرف می کردند) بررسی شد. مطالعه بر روی ۳۰ نمونه برای نتیجه گیری های جدی بسیار اندک است. این مطالعه نشان می دهد که فورسکولین و از بین برنده شکم آپکس احتمالا تاثیر مثبتی بر کاهش وزن دارند اما مطالعات بیشتری برای تأیید این اثرات لازم است.

مطالب مرتبط
5 مزیت عسل اقاقیا و تفاوت آن با عسل مانوکا

از سوی دیگر، مطالعات متعددی وجود دارد که تأثیر فورسکولین را بر فعال شدن  AMP cyclic در آدیوبیت ها (سلول های چربی) تأیید می کند، که منجر به لیپولیز شدن (تخریب چربی) می شود. تجزیه چربی باعث کاهش میزان بافت چربی در تمام قسمت های بدن که در آن چربی جمع شده، از جمله چربی های ناحیه شکم می شود. بنابراین، اثر از بین برنده شکم Apex در چربی سوزی شکم به صورت علمی ثابت شده است. این برای همه نوع بدن در مردان و زنان موثر است.

فعال سازی AMP چرخه ای نه تنها در سلول های چربی بلکه در قلب و عروق خونی وجود دارد. فعال شدن cAMP در این اندام باعث افزایش عروق خونی و افزایش جریان خون به قلب می شود. این اثر دلیل این است که از بین برنده شکم Apex سبب ایجاد برخی عوارض جانبی می شود.
این یک “قرص کاهش وزن معجزه آسا” نیست که تولید کننده ادعا می کند، اما به اندازه کافی خوب است که به شما کمک کند چربی شکم را از بین ببرید.

چه هنگامی شما نباید از آب کننده شکم Apex استفاده کنید

از بین برنده شکم Apex نباید در بیماران زیر استفاده شود:

بیماران مبتلا به زخم معده یا دوازدهه، استفاده در این بیماران ممکن است نشانه های زخم را بدتر کند. بیماران مبتلا به بیماری های قلبی، از جمله:

از بین برنده شکم Apex رگ های خونی شما را گسترش می دهد و تاثیر مستقیم بر جریان خون در قلب دارد، به همین دلیل از مصرف آن توسط این بیماران باید اجتناب شود.

دوز توصیه شده مکمل غذایی آپکس یک قرص (۵۰ میلی گرم) در روز است. این دوز حداکثر روزانه است و هرگز نباید بیش از آن مصرف شود. دستورالعمل های موجود در جزوه اطلاعات بیمار را دنبال کنید.
شما می توانید قرص را نیم ساعت قبل از غذا مصرف کنید. قرص را با یک فنجان آب ساده ببلعید. سعی کنید از خوردن غذاهای چرب و شیرینی در هنگام مصرف قرص های از بین برنده شکم Apex اجتناب کنید.

مطالب مرتبط
اثر داروهای روانگردان بر روی Mini brains انسانی، با نتایج شگفت انگیز

انتظار می رود چه زمانی اثرات ظاهر شود

پس از سه ماه می توانید اثرات قابل مشاهده را انتظار داشته باشید.

اثرات جانبی و عوارض مکمل غذایی APEX

با توجه به اثر آن بر عروق خونی، می تواند منجر به کاهش فشار خون یا فشار خون کم همراه با علائم شود، از جمله:

  • حالت تهوع
  • از دست دادن هوشیاری
  • تاری دید
  • رنگ پریدگی پوست
  • از دست دادن غلظت و خستگی

این عوارض جانبی معمولا برای چند ساعت طول می کشد و سپس آنها ناپدید می شوند. با این حال، اگر بعد از چند روز این عوارض ناپدید نشوند، از مکمل غذایی Apex استفاده نکنید و با پزشک خود مشورت کنید. آن ممکن است میزان اسید هیدروکلریک در معده را افزایش دهد، در نتیجه منجر به سوزش سر دل شود. اگر در حال حاضر اختلالات گوارشی مانند زخم معده یا دوازدهه را دارید، نباید از مکمل غذایی Apex  استفاده کنید.

اختصاصی وردنگار – هرگونه کپی برداری با نام و لینک دهی مستقیم مجاز است

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.