۲۵ نوع مکمل برای مقابله با تشویش و نگرانی – بخش اول

مکمل برای مقابله با تشویش

ویتامین ها و دیگر مکمل های غذایی

اگر تا الان رژیم غذایی متعادلی داشته اید، مصرف اینگونه مکمل ها ضروری نیست  اما اگر رژیم غذایی شما از لحاظ مواد مغذی مهم، دچار کمبود میباشد، مصرف مکمل های غذایی ممکن است راه حلی برای کمک به علائم نگرانی و اضطراب باشد.

اگر چه مکمل های غذایی جایگزین مناسبی برای غذا نیستند، ولی میتوانند به شما در دریافت مواد مغذی مورد نیاز کمک کنند.

ویتامین A

افراد مبتلا  به اضطراب، گاهی اوقات با کمبود ویتامین A مواجه هستند. ویتامین A ،آنتی اکسیدانی است که به درمان علائم اضطراب کمک میکند.

مقدار دوز متوسط مصرف مکمل حدود ۱۰۰۰۰واحد بین المللی (IU) است که به صورت قرص ،یکبار در روز مصرف میشود.

 B کمپلکس

مکمل های B کمپلکس، شامل تمام ویتامین های گروهB  میباشد که بدن به آن نیاز دارد. بسیاری از این ویتامین ها برای داشتن یک سیستم عصبی سالم واجب و ضروری هستند ، همچنین به بهبود علائم اضطراب و افسردگی کمک میکنند.

مقدار دوز مصرفی برای مکمل B کمپلکس که تمام ویتامین های گروهB را شامل میشود، ممکن است متفاوت باشد. به طور متوسط، از ۳۰۰ میلی گرم تا ۵۰۰ میلی گرم است و به صورت قرص، هر روز مصرف میشود.

ویتامین C

آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین C، از آسیب اکسیداتیو به سیستم عصبی میتوانند جلوگیری کنند. آسیب اکسیداتیو میتواند باعث افزایش اضطراب شود.

مقدار مصرف متوسط این مکمل ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ میلیگرم است که ممکن است به صورت دو عدد قرص جداگانه و یا به عنوان یک قرص و یکبار در روز مصرف شود.

ویتامین D

ویتامین D یک ماده مغذی مهم است که به بدن در جذب  ویتامین های دیگر کمک میکند. کمبود ویتامین D ، منجر به کمبود ویتامین دیگر میشود که ممکن است اضطراب را بدتر کند.

مقدارمصرف متوسط این مکمل بین ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ IU میباشدکه ممکن است به صورت چند قرص و در چند نوبت خورده شود و یا به شکل یک قرص و یک نوبت در روز مصرف شود.

مطالب مرتبط
دانستنی های مهم در مورد مکمل ورزشی گلوتامین

ویتامین E

ویتامین E آنتی اکسیدان دیگری است که بدن شما در زمانی که دچار استرس و اضطراب میشوید، از آن استفاده میکند. مصرف مکمل ویتامین E تعادل را به بدن برمیگرداند و علائم اضطراب شما را کاهش میدهد.

مقدار مصرف متوسط این مکمل حدود ۴۰۰ IU است که به صورت قرص و یکبار در روز مصرف میشود.

روغن ماهی

loading...

روغن ماهی سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ است و در عین حال، نوعی آنتی اکسیدان نیز به شمار میرود. مکمل های غذایی امگا ۳ مانند EPA و DHA در کاهش اضطراب موثر هستند.

مقدار مصرف این مکمل بطور متوسط حدود ۲۰۰۰ میلی گرم شامل ترکیب EPA، ALA و DHA میباشد که  یا به صورت چند قرص و در چند نوبت خورده میشود و یا به صورت یک قرص و یک نوبت در روز مصرف میشود.

گابا

اسید گاما آمینو بوتیریک (GAMMA) یک نوع اسید آمینه و انتقال دهنده عصبی در مغز به شمار میرود.

زمانی که مقدار GABA کافی نباشد، اضطراب و نگرانی بدتر میشود. با توجه به تحقیقاتی که در سال ۲۰۱۵  انجام گرفته، مکمل هایی که حاوی گابا هستند،  میتوانند جایگزین خوبی برای GABA از دست داده شده باشند اگر چه هنوز به تحقیقات بیشتری نیاز است.

مقدار مصرف متوسط این مکمل ۵۰۰ تا ۷۵۰ میلی گرم است که هم میتوان به صورت چندین قرص و هم به صورت یک قرص و یک نوبت در روز مصرف کرد.

ال-تیامین

ال-تیامین نوعی اسید آمینه میباشد که خواص آرامش بخش آن در چای سبز نیز به اثبات رسیده است.

طبق یک تحقیق که در سال ۲۰۱۸ و بر روی موش ها انجام شد، نشان داد که این ماده باعث کاهش اضطراب میشود. همچنین تحقیق دیگری که بر روی انسان  در سال ۲۰۱۱ انجام گرفت، مزایای آرامش بخش آن را نیز تأیید کرد.

مطالب مرتبط
آرنولد شوارتزنگر، تمرین در سن 70 سالگی و سخنرانی علیه ترامپ

مقدار مصرف متوسط این مکمل حدود ۲۰۰ میلی گرم است و معمولا به صورت یک قرص و یک نوبت در روز مصرف میشود.

 منیزیم

منیزیم یک ماده معدنی ضروری برای سلامت انسان به شمار میرود. بدن، بیش از اندازه به این ماده معدنی نیاز ندارد اما اگر به اندازه کافی این ماده را دریافت نکنید، کمبود منیزیم منجر به بروز اضطراب میشود.

مقدار مصرف متوسط این مکمل بین ۱۰۰ تا ۵۰۰ میلی گرم است و به صورت یک قرص و یکبار در روز مصرف میشود.

 ۵-HTP

هیدروکسی تریپتوفان۵ ،یک انتقال دهنده عصبی است و قبل از اینکه سروتونین که هورمون خوشحالی است به مغز منتقل شود، این ماده به مغز انسان میرسد.

تحقیقی که در سال۲۰۱۲ انجام شد، نشان داد که مکمل ۵-HTP ممکن است به درمان اضطراب کمک کند.

مقدار مصرف متوسط این  مکمل۵۰ تا ۲۰۰ میلیگرم  است و به صورت یک کپسول، یکبار در روز مصرف میشود.

برای ارتباط با نویسنده کلیک کنید

اطلاعاتی که در مورد مکمل هالی غذایی و ورزشی در وب سایت وردنگار ارائه می شود، صرفا به منظور افزایش اطلاعات شما کاربران بوده و هیچ گونه توصیه ای مبنی بر مصرف این مکمل ها به شما نمی شود: هر گونه تجویز و استفاده می بایست توسط متخصصان این حوزه و با مشورت پزشک صورت گیرد.

هرگونه کپی برداری با نام وردنگار و لینک دهی مستقیم مجاز است

برگرفته از: healthline

نظرات بسته شده است.