بررسی کامل مک لارن ۲۰۱۸ ۷۲۰S ، مزایا، معایب و قیمت

مک لارن 720S 2018

0

آشنایی با مک لارن ۲۰۱۸ ۷۲۰S

مک لارن ۲۰۱۸ : اگر بخواهیم به یکی از برندهای تولیدکننده سوپراسپرت اشاره کنیم بدون شک مک لارن یکی از همین خودروسازان است. کمپانی بریتاینایی که از ابتدا برنامه آن تولید اتومبیل های سوپراسپرتی بوده که بتواند عملکردی بزرگ و طراحی خاصی نسبت به باقی داشته باشد.

در حالی که هر سال شاهد معرفی مدل جدیدی توسط این برند بریتانیایی هستیم، اخیرا شاهد رونمایی یک مدل قدرتمند به نام مک لارن ۷۲۰S 2018 بودیم.

به گفته شرکت سازنده ۷۲۰S قدرتمندترین مدل در میان محصولات این شرکت است که به تولید انبوه رسیده و عرضه می شود. البته محصولات این کمپانی با قیمت بالایی که داشته، تولید انبوه چندانی ندارد اما در مقایسه با مدل های منحصربفرد تیراژ بیشتری دارند.

طراحی تهاجمی و پرسرعت

مک لارن ۲۰۱۸ سعی کرده ۷۲۰S در ساختار شبیه به مدل های دیگر باشد اما طراحی تهاجمی و پرسرعت تری برای این مدل در نظر گرفته است. به نوعی اگرچه ۷۲۰S یکی از سریعترین خودروهای مک لارن است اما باید آن را یکی از خودروهای سریع این سیاره نیز تلقی کرد و تنها در میان خودروهای مک لارن سریع نیست.

این مدل جانشین ۶۵۰S بوده و رقبای قدرتمندی چون فورد جی تی ، لامبورگینی هوراکان، پورشه  ۹۱۱ GT2 RS و چندی دیگر دارد. با قیمت ۲۸۵ هزار دلاری باید انتظار عملکرد و ویژگی های فوق العاده ای در این سوپراسپرت داشت. شرکت بریتانیایی تمام تلاش خود را کرده تا خودرویی به مشتریان خاص خود ارائه دهد که متفاوت از دیگر اتومبیل های موجود است.

البته عمده سوپراسپرت ها را باید اتومبیل های خاصی دانست که در قیاس با مدل های معمولی نه تنها قدرتمندتر هستند، بلکه ویژگی ها و فناوری نوینی در آنها به کار گرفته می شود تا بهتر نیز به نظر برسند. علی رغم پیشرفت های گسترده در مقایسه با ۶۵۰S که ۵ سال قبل به تولید رسید، باید آن را محصول ویژه مک لارن برای مشتریان منحصربفرد به شمار آورد. رقبایی از برند پورشه، لامبورگینی ، فورد و چندی دیگر وجود دارند که می خواهند محصولات مک لارن موردتوجه قرار نگیرند اما چنین نخواهد بود. بدون شک مک لارن ۷۲۰ اس را نباید در کنار مدل هایی قرار داد که نمی توانند با آن قیاس شوند.

مزایا: قدرتمند/ آیرودینامیک قابل توجه/سهولت در رانندگی/طراحی فانتزی و مدرن/راحتی سرنشین

معایب: شوک های الکترونیکی

کابین و فناوری های مک لارن ۲۰۱۸

آنچه در خودروهای مک لارن به وضوح قابل مشاهده است، فناوری های نوینیست که شرکت مک لارن در محصولاتش به کار می گیرد. بخصوص محصولات اخیر که نه تنها در طراحی چشمگیر هستند بلکه در بحث فناوری نیز دست کمی از دیگر رقبا خود ندارند. ۷۲۰اس نیز تا پیش از معرفی اسپیدتیل یک مدل برجسته و برتر محسوب می شد، اگرچه پیش از اسپیدتیل مک لارن تصمیم گرفت سنا را معرفی کند و یک خودرو تولید محدود همانند اسپیدتیل جانشین اف ۱ محسوب می شد. اما به جز دو مدل موردبحث، ۷۲۰اس یکی از قدرتمندترین و برترین محصولات کمپانی بریتانیاییست.

مطالب مرتبط
رونمایی از رنجرور لوکس SV کوپه

کابین داخلی ۷۲۰اس

کابین داخلی ۷۲۰اس شباهتی به دیگر مدل ها داشته و از جمله باید به صفحه نمایش دیجیتالی دراز که در کنار فرمان قرار گرفته و یک سرعت سنج پیشرفته که می تواند در دو حالت به نمایش سرعت بپردازد. این سرعت سنج در سرعت های معمولی حالتی عریض داشته اما هنگام افزایش سرعت خودرو به حالت خطی درمی آید تا راننده بهتر بتواند عملکردی هنگام حرکت در سرعت های بالا از خود نشان دهند. در بخش فرمان نیز یک غربیلک با پوشش آلکانترا و نرم را شاهد هستیم که با ساختار نرم تر تجربه رانندگی لذت بخشی را فراهم می آورد.

کابین داخلی از جنس آلکانترا

البته ۷۲۰اس یک سوپراسپرت است و عجیب نیست مک لارن بهترین ها را برای آن در نظر گیرد، اگرچه تمامی محصولات مک لارن اتومبیل ها خاص و پرسرعتی هستند. هرآنچه از کابین داخلی این سوپراسپرت بریتانیایی بگوییم، کم گفتیم زیرا کمپانی سازنده تمام تلاش خود را نمود تا بهترین ها را برای خودرو پرسرعت خود در نظر گیرد. ۷۲۰ نه تنها در بیشتر قسمت های کابین داخلی از جنس آلکانتراست، بلکه صندلی های اسپرت آلکانترایی دارد.

شاید تاکنون با کلمه آلکانترا بسیار رو به رو شدید. این پارچه در ظاهر مخملی به نظر می رسد اما بسیار بادوام و راحت است که بیشتر در اتومبیل های اسپرت یا لوکس از آن بههره گرفته می شود. مک لارن سعی کرد هنگامی که ۷۲۰اس را معرفی می کند، این سوپراسپرت را با مجموعه ای ویژگی های قابل توجه رونمیای کند تا بیشتر موردتوجه قرار گیرد.  با این حساب می توان محصول بریتانیایی ها را یک مدل برجسته در میان انبوهی از رقبا به شمار آورد.

سیستم سرگرمی مک لارن ۲۰۱۸ ۷۲۰اس

به گفته مک لارن سیستم سرگرمی مک لارن ۲۰۱۸ ۷۲۰اس همچون دیگر خودروهای کمپانی از اپل کارپلی و اندروید اتو پشتیبانی می کند. سیستم کمک راننده نقش مفیدی در ۷۲۰اس داشته و به رانندگان در بخش هایی کمک خواهد کرد و کاربردیست. هنگامی که درون کابین ۷۲۰اس قرار می گیرید نه تنها کیفیت ساخت بالایی را احساس خواهید کرد بلکه می توانید تصور کنید درون یک هواپیمایی که می خواهد شما را به پرواز درآورد، قرار می گیرید. البته ۷۲۰اس دست کمی از یک هواپیما نداشته زیرا با پیشرانه قدرتمند خود روی زمین نقش جت را ایفا می کند و عملکردی بزرگ را می توان از خود به نمایش بگذارد. با قیمت نزدیک به ۳۰۰ هزار دلاری، ۷۲۰اس یک سوپراسپرت قابل توجهیست و می تواند نظر طرفدارانش را برخلاف برخی مدل های رقیب جلب کند.

مطالب مرتبط
سقف سرعت خودرو Hyper-GT مک لارن 391 کیلومتر بر ساعت است

رانندگی هیجان انگیز مک لارن ۲۰۱۸

صحبت از تجربه رانندگی در سوپراسپرت ها کمی دشوار است. زیرا نخست آن که رانندگی پشت فرمان چنین خودروهایی به دلیل شتاب بالا و سرعت قابل توجه کمی می تواند برای افرادی که با اتومبیل های معمولی رانندگی می کنند، دشوار باشد. اما اگر از حرفه ای ها هستید تجربه این سوپراسپرت نه تنها لذت بخش است بلکه هیجان انگیز نیز محسوب می شود.

با پیشرانه هشت سیلندر ۴.۰ لیتری توربوشارژ ۷۱۰ اسب بخاری نباید انتظار عملکرد پایین و سرعت نامناسب را داشت. این پیشرانه در کنار سیستم گیربکس ۷ سرعته کلاچ دوگانه که قدرت را به چرخ های عقب منتقل می کند، قطعا نقش موثری را می تواند ایفا نماید. آنچه می توان در تجربه رانندگی با مک لارن ۷۲۰اس درک کرد، سرعت بالا و هیجان قابل توجه در کنار یک سوپراسپرت وحشی بریتانیاییست که می تواند بهترین ها را به شما در بحث خودرو ارائه دهد.

آنچه محصول شرکت مک لارن را برتر از سایر رقبا می سازد، نه تنها پیشرانه ۸ سیلندر پرتوان است، بلکه ساختار منحصربفردی که مک لارن برای این مدل سوپراسپرت در نظر گرفته است.

درب هایی پروانه ای

درب هایی پروانه ای که عمدتا در خودروهای سوپراسپرت می توان شاهد آن بود، برای ۷۲۰اس نیز فراهم آمده تا احساس پرواز یا هواپیما را برای سرنشینان و صاحبان این خودرو رقم زند. البته تیم طراحی مک لارن تبحر قابل توجهی در ترسیم یک مدل اتومبیل جدید دارند و تاکنون نیز توانستند به خوبی این موضوع را اثبات سازند. خودرو ۷۲۰ اس نیز یکی از آنهاست و چه در داخل یا خارج حرف های بسیاری برای گفتن داشته و تجربه خوب رانندگی را به ارمغان می آورد.

طراحی کابین داخلی خلبان

طراحی کابین داخلی مک لارن ۲۰۱۸ به صورتیست که تداعی کننده کابین خلبان باشد. رقبا متعددی را می توان برای ۷۲۰ اس نام برد و هریک از خودروهای محبوب سوپراسپرت بازار به حساب می آیند. به گفته مک لارن ۷۲۰ اس در ۲.۷ ثانیه به ۱۰۰ کیلومتر برساعت می رسد که مشخصات بزرگی به شمار می رود. مدت زمان ۰ تا ۲۰۰ آن بیش از ۷.۸ ثانیه اعلام شده که همچنان خودرویی سریع به شمار می رود. البته وجود پیشرانه پرقدرت ۷۰۰ اسب بخاری تعجبی را به جا نمی گذارد و باید انتظارات را نسبت به ۷۲۰اس بیشتر کرد. مک لارن با سابقه بلندمدت در توسعه سوپراسپرت توانسته یک محصول کامل را به مشتریان و مخاطبان خود ارائه دهد.

مطالب مرتبط
گوشی هوشمند گلکسی C10

افزودن ویژگی هایی همچون یک ابراتومبیل، ۷۲۰اس را حتی نزدیک به مدل های ابراتومبیل تشبیه می کند. اگر به قیاس این خودرو با رقبا بپردازیم باید به قدرت ۷۰۰ اسب بخاری پورشه ۹۱۱ GT2، قدرت ۶۴۰ اسب بخاری Huracan Perfomante لامبورگینی، ۶۴۷ اسب بخاری فورد GT که در ۳ ثانیه به ۱۰۰ کیلومتربرساعت می رسد، اشاره کرد. با این حساب محصول مک لارن چند سر و گردن قدرتمندتر از مدل های مورد اشاره است و می تواند توان بالایی از خود نشان دهد. گفتنیست که طراحی خاص ۷۲۰اس در آیرودینامیک آن تاثیر مثبتی گذاشته است.

جعبه دنده شگفت انگیز اسپرت

در بخش گیربکس مک لارن از یک جعبه دنده شگفت انگیز اسپرت برای مک لارن ۲۰۱۸ بهره گرفت. ترمزهای کربن سرامیکی عملکرد سریعی باتوجه به سرعت بالا ۷۲۰اس دارند. سیستم تعلیق تطبیقی موجب عدم آسیب دیدن به ساختار خودرو در یک دست انداز می شود. طراحی آیرودینامیکی این خودرو فراتر از آن چیزیست که تصورش را کنید و مک لارن با تیم متخصص خود آیرودینامیک قابل توجهی را فراهم آورده تا در کنار پیشرانه ۷۰۰ اسب بخاری بتوان تجربه رانندگی هیجان انگیزی داشت. البته رقبا ۷۲۰اس را نباید دست کم گرفت که از جمله باید به لامبورگینی هوراکان پرفورمانته با فناوری پیشرفته ALA اشاره داشت و این درحالیست که ۷۲۰اس کمی سنتی تر است.

داستان ۷۲۰اس به استقامت بالای آن ختم نمی شود و بریتانیایی تلاش کردند تا محصولی را ارائه دهند که در مقایسه با رقبا حرف های بسیاری برای گفتن داشته و سخت است تا ایراد کلی از آن گرفت. راحتی رانندگی نکته بارز ۷۲۰اس است که تنها با هدایت و کنترل آن می توانید به این موضوع پی ببرید.

نتیجه

آنچه محصول مک لارن را نسبت به دیگر برندها برتر می سازد باور سازندگان این کمپانی به ساخت یک خودرو تمام عیار است. ۷۲۰ اس حقیقتا یک سوپراسپرت کامل بوده و می تواند انتظار دوستداران این دست از خودروها را برآورده سازد. بنابراین اشاره به معایب آن امری دشوار است و نیاز به بررسی کاملا دقیق از بخش های مختلف دارد و آنچه ۷۲۰ اس را به یک مدل محبوب تبدیل کرده وجود ژن F1 است.

اختصاصی وردنگار – هرگونه کپی برداری با نام و لینک دهی مستقیم مجاز است

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.