میکروبیوم چیست؟ بررسی رژیم غذایی میکروبیومی

0

loading...

با رژیم غذایی میکروبیومی آشنایی دارید؟ حفظ یک میکروبیوم قوی برای سلامتی ایمنی، هورمونی و متابولیسم ضروری است، بنابراین درک اینکه چگونه آن را بهبود دهیم، بسیار مهم است.

میکروبیوم چیست؟

یک میکروبیوم ، جامعه متفاوتی از باکتری ها، ویروس ها، قارچ های موجود در بدن انسان است که می تواند اثرات مثبت و منفی داشته باشد. اکثر کارشناسان معتقدند که در بدن انسان ها بین ۳۰ تا ۳۰۰ تریلیون میکروبیوم وجود دارد که بیش از یک سوم آن ها در روده قرار دارند. هنگامی که مردم در مورد میکروبیوم انسانی صحبت می کنند، معمولا آنها به محیط میکروارگانیسم روده اشاره می کنند، اما این میکروب ها در تمام قسمت های بدن ما، از جمله در سطح پوست، زندگی می کنند.
در حالی که بسیاری از مردم در مورد باکتری ها، ویروس ها و قارچ ها به عنوان چیزهای بد فکر می کنند، در واقع صدها میلیارد از باکتری های مفید وجود دارند که می توانند در هضم و تعادل pH در بدن، فعالیت های متابولیک و تولید هورمون ها کمک کنند. داشتن میکروبیوم در حد متعادل و سالم می تواند به سلامت قلب، پیشگیری از دیابت، زوال عقل، طول عمر و سرطان کمک کند.

رژیم غذایی میکروبیومی

اگر می خواهید رژیم غذایی خود را تقویت کنید یا تعادل میکروبیوم خود را بهبود بخشید، باید مواد غذایی خاصی مثل میوه ها، غذاهای پروبیوتیک و شکلات تیره را به رژیم خود اضافه کنید و از مصرف برخی مواد دیگر اجتناب کنید.

غذا خوردن

اگر می خواهید میکروبیوم خود را تقویت کنید، باید غذاهای طبیعی که دارای آنتی اکسیدان، فیبر، مواد معدنی و ویتامین هستند، از جمله بسیاری از موارد زیر را مصرف کنید.

  • میوه ها
  • گیاهان
  • سبزیجات
  • ادویه ها
  • چای
  • غذاهای پروبیوتیک (ماست، کلم بروکلی، میسو و غیره)
  • چربی های سالم (آووکادو، گردو، زیتون، آجیل، ماهی قزل آلا، دانه کتان و غیره)
  • حبوبات
  • شکلات تیره
  • لوبیا

مواد غذایی که باید اجتناب شود

غذاهای خاص نیز می توانند آسیب های چشمگیری برای میکروبیوم های شما ایجاد کنند و در درجه اول باعث افزایش التهاب می شوند.

  • غذاهای فرآوری شده و تصفیه شده
  • چربی های ترانس
  • محصولات لبنی پاستوریزه شده
  • روغن های گیاهی تصفیه شده (روغن سویا، ذرت و روغن کلزا)
  • قند اضافه شده (غذای ناسپاسی، آب نبات، شیرینی، غذاهای کنسرو شده، ادویه جات، و غیره)
مطالب مرتبط
آیا باکتری های روده کلید پیشگیری از آسم در دوران کودکی است؟

چگونه می توان یک میکروبیوم قوی ایجاد کرد؟

ایجاد و حفظ یک میکروبیوم قوی در انسان می تواند با اجتناب از آنتی بیوتیک ها، تکمیل و کاهش سطح استرس به دست آید.

سطوح استرس

یکی از تهدیدات عمده سلامت کلی استرس مزمن است زیرا این می تواند منجر به التهاب در سراسر بدن، سیستم عصبی ناسالم، هضم ضعیف، عادت های ناسالم خواب و خطر بیشتر بیماری های مزمن شود. پیدا کردن راه هایی برای آرامش بدن / ذهن شما یک راه عالی برای محافظت از میکروبیوم های شما است.

آنتی بیوتیک ها

آنتی بیوتیک ها ممکن است برای درمان برخی از ویروس های تهاجمی مورد نیاز باشند، اما مصرف بیش از حد آنتی بیوتیک ها می تواند هر دو نوع میکروب خوب و بد را در روده شما از بین ببرد و باعث آسیب پذیری بیشتری در اثر حملات بیماری های آینده شود.

صرف وقت در طبیعت

تعامل با طبیعت شما را با میکروب ها آشنا می کند و می تواند در شما میکروبیوم های متنوع و انعطاف پذیر ایجاد کند که بیشتر شما را قادر به دفاع از عفونت های بالقوه می کند.

با استفاده از مکمل ها

اگر شما نمی توانید میکروبیوم های خود را به اندازه کافی از طریق رژیم غذایی خود دریافت کنید، برخی از افراد از مکمل ها مانند منیزیم، ویتامین D و روغن ماهی استفاده می کنند که می تواند سلامت روده شما را حفظ و تحریک کند.

پروبیوتیک ها

پروبیوتیک ها غذاهای شناخته شده برای تقویت سیستم ایمنی بدن شما هستند و در حالی که پروبیوتیک ها غذاهای حاوی باکتری زنده هستند هدف آن تحریک یا بهبود کلی سلامت روده است. مصرف ترکیبی مناسب این غذاها یا مکمل ها می تواند راهی طولانی برای حفاظت و حفظ میکروبیوم های بدن شما باشد.

مطالب مرتبط
علت نشت و بی اختیاری ادرار در زمان سرفه چیست؟

اختصاصی وردنگار؛ هرگونه کپی برداری با نام و لینکدهی مستقیم مجاز است

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.