ناگت مرغ از چه چیزی ساخته شده است؟ ناگت خانگی بپزید

0

ناگت مرغ از چه چیزی ساخته شده است؟

ناگت مرغ که مورد علاقه خیلی از افراد است، معمولا از بدترین قسمت های بدن این حیوان ساخته شده است: بخش هایی که معمولا برای خوردن آن بی میل هستیم.

یک مطالعه منتشر شده در مجله آمریکایی پزشکی نشان می دهد که کمتر از نیمی از این نوع غذاها در واقع حاوی گوشت مرغ هستند. بقیه (یعنی اکثر آن) ترکیبی از استخوان، عصب، بافت داخلی و فقط چربی ساده است.

بدتر از همه، هر  یکی و نصفی ناگت مرغ حاوی مقادیر نسبتا بالایی از سدیم، بین ۶۰۰ تا ۸۰۰ میلی گرم می باشد.

مقدار سدیم توصیه شده توسط سازمان بهداشت جهانی ۲۰۰۰ و ۳۰۰۰ میلی گرم در روز است، به این معنی که وقتی شما فقط یک و نیم ناگت بخورید، ۳۰ تا ۴۰ درصد از مقادیر روزانه خود را مصرف کرده اید!

همچنین، این “غذا” حاوی دکستروز که شبیه گلوکز است، می باشد. با اینحال، تولید کنندگان ترجیح می دهند بیشتر از اصطلاح “دکستروز” به جای “حاوی مواد قندی بالا” استفاده کنند.

در نهایت، یکی از عوامل نگران کننده در مورد این غذا این است که به صورت صنعتی تولید می شوند، بنابراین آمونیاک و دیگر محصولات سمی می توانند در این روند مورد استفاده قرار گیرند. اگر نگاهی به برچسب بسیاری از ناگت های مرغ بیندازید، اغلب نوشته شده که این محصول حاوی تثبیت کننده ها، طعم دهنده ها و ضخیم کننده ها است و بسیاری از آنها شامل کربوکسی متیل سلولز می باشند. این ضخیم کننده ها هنوز به طور کامل مورد بررسی قرار نگرفته اند تا تأثیر مصرف آن بر انسان مشخص شود.

 

مطالب جالب تر را ببینید:

طرز تهیه بستنی زغالی با طعم زغال چوب در منزل

 

طرز تهیه ناگت خانگی: سالم و طبیعی برای بچه ها

اکنون که شما می دانید که قطعات ناگت مرغ از چه چیزی تشکیل شده است، چرا سلامت خود را در معرض خطر قرار می دهید؟ شما می توانید غذایی هزار بار سالم تر و خوشمزه تر داشته باشید:

می توانید قطعات باقی مانده مرغ را برش دهید و از آن برای ساخت کوفته برنجی های کوچک کاملا خوشمزه استفاده کنید!

شما همچنین می توانید چند گرم از سینه مرغ یا ران آن را با هم مخلوط کرده، سپس آنرا با یک پیاز ریز خرد شده ترکیب نمایید تا یک مخلوط نرم بدست آید.

سپس سس مورد علاقه خود و ۱ زرده تخم مرغ را ترکیب کنید. در صورت تمایل، می توانید از پوشش پنیرهای خرد شده برروی آن هم استفاده نمایید، سپس توپ های کوچکی از آنرا با استفاده از دست یا یک قاشق کوچک با هم میکس کنید.

توپ ها را در ماده تخم مرغی بیندازید و آنها را در نان سوخاری غلت داده، در نهایت سرخ کنید.

هنگامی که آنها ترد و طلایی شدند، از تابه خارج کنید و با هر نوع غذای مورد علاقه تان سرو نمایید.

شما پی خواهید برد که فرزندانتان درست مثل هر نوع غذای فست فودی دیگر از خوردن این غذا خوشحال و هیجان زده خواهند شد. همچنین مهمتر از همه سلامت خانواده شما حفظ خواهد شد!

 

مطالب مرتبط
آموزش طرز تهیه کوکی پرتقالی

همچنین بخوانید:

۱۹ نوزده کیک بستنی ساندویچی خانگی

 

اختصاصی سایت وردنگار: کپی تنها با ذکر منبع مجاز است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.