نحوه مصرف قرص لیپوفیکس

0

موارد استفاده قرص لیپوفیکس :

لیپوفیکس عموماً برای درمان کلسترول بالا و یا تری گلیسیرید بالا در خون تجویز میشود.

عوارض جانبی این قرص شامل سردرد، درد معده، یبوست، احساس مریضی، درد در عضلات، ضعف، سرگیجه و افزایش سطح گلوکزِ خون میشود.

نحوه مصرف قرص لیپوفیکس :

این دارو را به اندازه ای که پزشک تجویز کرده و در بازه ی زمانی مشخص مصرف کنید. به هیچ عنوان قرص را تکه تکه نکنید و یا آنرا نجوید. میتوانید لیپوفیکس را با غذا یا بدون غذا مصرف کنید اما در هر صورت بهتر است آنرا در زمان مشخصی میل کنید.

لیپوفیکس در واقع یک قرص کاهنده ی چربی ست که با کاهش سطح کلسترولِ بد خون (LDL) سعی در افزایش کلسترول خوب دارد. این کار با از بین بردنِ آنزیمی که در خون کلسترول بد تولید میکند، انجام میشود.

توضیحاتی بیشتر در مورد قرص لیپوفیکس :

  1. این قرص با کاهش کلسترول بد خون به جلوگیری از بروز حملات قلبی کمک میکند.
  2. علاوه بر این، انجام تمرینات منظم و داشتن رژیم غذایی کم چرب نیز برای کاهش چربی خون توصیه میشود.
  3. طبق تحقیقات انجام شده، لیپوفیکس از هر ۵۰ مریضِ دارای بیماری قلبی، جلوی مرگ یک نفر را گرفته است. همچنین بد نیست بدانید دوره درمان توسط این قرص بین ۴ تا ۵ سال متفاوت است.
  4. به طور کلی لیپوفیکس داروی کم خطری ست. ممکن است با مصرف این دارو دچار علائمی مثل اسهال یا افزایش گاز معده شوید که در اینصورت آن را با غذا مصرف کنید.
  5. بهتر است دارو را در ساعات عصر میل کنید.
  6. در صورت داشتن علائمی مثل خستگیِ غیر عادی، زرد شدن چشمان، زرد شدن پوست، تیرگیِ ادرار و مشکلات عضلانی (درد یا ضعف) حتما پزشک خود را مطلع کنید.

مصرف قرص لیپوفیکس در دوران بارداری و شیردهی:

مصرف قرص لیپوفیکس در دوران بارداری خطرناک است. مطالعات انجام شده بر روی انسانها و حیوانات حاکی از تاثیر منفی این دارو بر جنین است. لذا برای این کار حتما با پزشک خود مشورت کنید.

مطالب مرتبط
بیماری اورمیا چیست؟ هر آنچه لازم است در مورد آن بدانید

اما در دوران شیردهی مصرف لیپوفیکس مانعی ندارد. تاکنون موردی از تاثیر منفی این قرص بر شیردهی گزارش نشده است، اما باز هم مشورت با پزشک راه مطمئن تری به نظر میرسد.

مصرف این دارو برای بیماران کلیوی نیز خطری به همراه ندارد، اما در بیماران با مشکل کبد مصرف لیپوفیکس باید با احتیاط انجام شود. گرچه که استفاده از این قرص برای بیمارانی که مشکل کبدی حاد دارند به هیچ وجه توصیه نمیشود.

اختصاصی وردنگار؛ هرگونه کپی برداری با نام و لینکدهی مستقیم مجاز است

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.