هدست گوگل در راه است

0

هدست گوگل در راه است

باتوجه به محبوبیت AR Core ، به نظر می رسد گوگل تمرکز خود را از VR روی AR گذاشته است. براساس گزارش های تازه منتشر شده، گوگل در حال توسعه یک هدست AR مستقل جدیدی است که برای پیشی گرفتن از هولولنز مایکروسافت خواهد بود.

این هدست به اسم رمز Google A65 شناخته شده و از پردازنده شرکت کوالکام بهره می برد. گفته می شود چیپ دستگاه از سری چیپ های QSC کوالکام بوده که پیشتر برای دستگاه های اینترنت اشیا ساخته شده است.

دقیقا مدل تراشه مشخص نیست و توسعه دستگاه مراحل اولیه را سپری می کند. اگر شاهد پردازنده QSC603 کوالکام باشیم از مشخصه های آن باید به چهار هسته ARM با دو هسته Kryo 300 Gold  و دو هسته Kryo 300 Silver که در مجموع هشت هسته ای بوده و فرکانس ۱.۶ و ۱.۷ گیگاهرتزی دارد، اشاره کرد. این چیپ در کنار تراشه گرافیکی آدرنو ۶۱۵ قرار می گیرد و از Tensorflow و Android Neural Networks API نیز پشتیبانی می کند.

QSC605 یک پردازنده هشت هسته ای با پیکربندی ۶+۲ بوده که دو هسته Kryo 300 Gold فرکانسی ۲.۵ گیگاهرتزی دارد اما نسخه نقره ای فرکانس آن به ۱.۷ گیگاهرتز می رسد.

گفته می شود این هدست در همکاری بین گوگل و شرکت تایوانی Quanta تحت توسعه قرار دارد. برای کسانی که از همکاری کوانتا با گوگل خبری ندارند باید بیان داشت این کمپانی تبلت Pixel C را برای گوگل تولید کرده است. پیشتر نیز برای یک شرکتی هدست Meta را طراحی و تولید کرده که نشان از سابقه کمپانی در تولید هدست است.

جزئیات بیشتری در کار نیست و باید منتظر ماند تا در آینده نزدیک شاهد معرفی آن باشیم.

هرگونه کپی برداری با نام وردنگار و لینک دهی مستقیم مجاز است

مطالب مرتبط
تست سیستم عامل فیوشا گوگل با مرورگر

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.