رکورد آفرینی پورشه با همکاری شورولت و ثبت رکورد ۶:۵۶.۴ در پیست نوربرگ رینگ

0

همکاری رکورد آفرین پورشه و شورولت

رکورد : شاید بحث همکاری کمپانی های خودروساز با یکدیگر کمی کلیشه ای و جالب توجه نباشد اما در برخی مواقع این همکاری موجب رقم خوردن اتفاقی می شود که رکوردها را جا به جا می سازد.

چندی پیش کمپانی طراح و تولید کننده ی خودروهای منحصر به فرد پورشه توانست با کمک کمپانی آمریکایی شورولت رکورد ۶:۵۶.۴ را توسط خودروی پورشه ۹۹۱.۲ GT3 RS خود در پیست معروف نوربرگ رینگ به ثبت رساند . داستان کمک کردن کمپانی آمریکایی شورولت به کمپانی پورشه از این قرار است که ، تیم فنی جنرال موتورز قبل از اینکه تیم پورشه به پیست نوربرگ رینگ برسد به آنجا رسیده بودند و پیست را برای تمرینات خود رزرو کرده بودند در صورتی که تیم پورشه از راه می رسد و اصرار می کند تا در ابتدا پیست نوربرگ رینگ را برای تست به آنها بدهند از این رو تیم آمریکایی شورولت نیز موافقت می کند و تا یک ساعت پیست نوربرگ رینگ را در اختیار تیم پورشه قرار می دهد .

مدیر بخش محصولات کمپانی پورشه در این زمینه اعلام کرده است که :

زمانی که ما به پیست نوربرگ رینگ رسیدیم جزء اولین تیم هایی به حساب می آمدیم که همراه با یکی از مقامات و دو زمان سنج در آن پیست حضور پیدا کرده بودیم ، اکثر مهندسانی که در پیست نوربرگ رینگ برای تست حضور پیدا می کنند همدیگر را می شناسند چرا که همیشه در این پیست در حال تست کردن هستند از این رو ارتباط و جو دوستانه ای بین تیم ها برقرار می باشد ، من معتقدم همین جو دوستانه باعث شده است تا تیم شورولت به مدت یک ساعت پیست را به ما بدهند .

پورشه مدل ۹۹۱.۲ GT3 RS

مدت زمانی که پیست نوربرگ رینگ به تیم پورشه داده شده بوده است ، تیم شورولت استراحت کردند و تیم پورشه رکورد زده است ، چرا که مهندسین تیم پورشه توانسته اند از این مدت زمان محدود بهترین استفاده ببرند و با خودروی پورشه مدل ۹۹۱.۲ GT3 RS  رکوردی زیر ۷ دقیقه را به ثبت برسانند . مدیر بخش محصولات پورشه ؛ آقای برگ در ادامه اشاره کرد که : چون قبلا هم در این پیست توانسته بودیم رکورد کمی بیشتر از ۷ دقیقه را ثبت کنیم این بار نیز توانستیم در همان دور اول که دور از انتظار تمام کسانی بود که در پیست حضور داشتند رکوردی زیر ۷ دقیقه یعنی شش دقیقه و پنجاه و نه ثانیه را به ثبت برسانیم .

مطالب مرتبط
پورشه 911 اسپیدستر تولید خواهد شد

جالب است بدانید که خودروی پورشه مدل ۹۹۱.۲ GT3 RS  توانسته بود در دور دوم و سوم نیز همان رکورد قبلی را حفظ کند و در دور چهارم رکورد عالی تر ۶:۵۶.۴ را به ثبت برساند. از این رو می توان گفت که تیم پورشه با کمک تیم شورولت که حاضر شد یک ساعت پیست را برای تست به آنها بدهد توانست تنها در نیم ساعت رکورد تحسین برانگیزی را به ثبت برساند و تیم فنی آمریکایی را شگفت زده کند .

تاکنون شرکت های خاصی را شاهد نبودیم که با همکاری یکدیگر به رکوردی دست پیدا کرده باشند و چنین رکورد و همکاری در تاریخ صنعت خودروسازی کمی بی سابقه تلقی می شود.

اختصاصی وردنگار – هرگونه کپی برداری با نام و لینک دهی مستقیم مجاز است

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.