هنرنمایی با گزینه پاناروما در دوربین عکاسی موبایل

0

هنرنمایی با گزینه پاناروما در دوربین عکاسی موبایل

 

گزینه پاناروما در دوربین موبایل را حتما دیده اید. در این قسمت ما تعدادی عکس را جمع آوری کردیم که بصورت پاناروما عکس برداری شده است. عکس هایی که بصورت تصادفی تبدیل به عکس های وحشتناکی شده است.

 

با پیشرفت در دوربین های گوشی های هوشمند و برنامه هایی که همراه آنها هستند، ما هم اکنون می توانیم عکس های پانوراما را بسازیم و آنها را به صورت خودکار ذخیره کنیم.

 

البته، تکنولوژی گاهی با ما همراه نیست و یا شاید همراه است که باعث بوجود آمدن پیامدهای خنده دار و ترسناکی می شود.

 

به هر گونه دورنمای وسیع سراسری از یک فضا، سَراسَرنَما  یا پانوراما گفته می‌شود. در قرن ۱۹، هنگامی که عکاسی سراسرنما اختراع شد، به هم چسباندن عکس ها تنها راه ساخت سراسرنما بود.

در سال ۱۸۵۱ مارتین بهرمانکس چند عکس از تپه ریکون در سانفرانسیسکو گرفت. گفته می‌شود که این عکس در اول ۱۱ قسمت بود. از این تصویر ما می‌توانیم تپه رکون را با چندین عکس به هم چسبیده شده مشاهده کنیم، پس عکس سراسرنما اینگونه بوجود آمد.

کلمه پانوراما از معادل انگلیسی آن یعنی Panorama گرفته شده‌ که از ترکیب Pan (به معنی all = همه) و rama (به معنی sight = دید) ساخته شده‌است؛ پس می‌توان آنرا «چیزی که همه اطراف را در بر می‌گیرد» معنی کرد. به همین دلیل عکس‌های پانوراما را در فارسی عکس‌های سراسرنما نیز می‌نامند. به هرگونه بازنمایی یک منظره با زاویه‌ای باز چه در نقاشی، عکاسی یا فیلم‌برداری نیز سراسرنمایی گفته می‌شود.

 

چنانچه بخواهید از یک موضوع یا منظره وسیع بدون فاصله گرفتن زیاد عکسی تهیه کنید، عکاسی پانوراما مناسب‌ترین روش خواهد بود. به کمک پاناروما می‌توانید محیط بسیار گسترده‌تری از روش معمول را در کادر قرار دهید بدون آنکه نیاز به لنزهای عریض یا فاصله گرفتن زیاد از سوژه داشته باشید. مثلاً در یک عکس پاناروما می‌توانید که از شرق تا غرب شهر خود را در عکس گنجانده و حتی عکس‌های ۳۶۰ درجه‌ای تهیه نمایید.

 

مطالب مرتبط
تصاویری واقعی و کاملا اتفاقی و به وجود آمدن تصویری زیبا

عکس‌های سراسرنما عکس‌هایی هستند که فضای وسیعتری نسبت به عکس‌های معمولی را پوشش می‌دهند؛ و نحوهٔ ساخت آن‌ها چنین است که با کنار هم قرار دادن تعدادی عکس معمولی به‌وجود می‌آیند.

 

بیایید این عکس ها با هم ببینیم.

 

اختصاصی وبسایت وردنگار: کپی تنها با ذکر منبع مجاز است.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.