ویتامین های کمک کننده به رشد و سلامت موها

0

ویتامین های کمک کننده به رشد و سلامت موها 

مراقب سلامت موهای خود باشید، یک دلیل ساده وجود دارد: سالن های زیبایی به سلامت موهای شما توجهی نمی کنند و برای حالت دادن به موهای شما از وسایل داغ استفاده می کنند.

در این مقاله که توسط کارشناسان سلامت پوست و موی وبسایت وردنگار تهیه شده است ویتامین ها و مواد معدنی که به رشد و سلامت موها کمک می کنند توضیح داده می شود:

 

ویتامین D

ویتامین  D۳ همان ویتامین D غیر فعال می باشد که بدن در صورت نیاز آن را به فرم فعال در می آورد. به علاوه این ویتامین سبب تنظیم چرخه غده های چربی مو شده و رشد موها را افزایش می دهد.

 

اگر بدن شما مقدار کافی از این ویتامین دریافت نکند ممکن است سرعت رشد موهایتان کاهش پیدا کند. بنابراین توصیه می شود روزانه ۱۵ میکروگرم  ویتامین D دریافت کنید.

برای به دست آوردن این ویتامین می توانید کرم ضد آفتاب مخصوصتان را به صورت مالیده و مسافت بین خانه و محل کارتان را پیاده بروید. در غیر اینصورت می توانید برای تأمین آن از لبنیات استفاده کنید.

 

آهن

این ماده معدنی به زنده و سرحال نگه داشتن موهای شما کمک می کند. آهن از طریق گلبول های قرمز، اکسیژن و مواد مغذی را به هر تار مو می رساند.

 اگر گیاه خوار نیستید می توانید برای به دست آوردن ۱۸ میلی گرم آهن در روز خوراکی هایی مثل گوشت گاو (بدون چربی) استفاده کنید.

در غیر اینصورت از گیاهان وسبزیجاتی از جمله اسفناج، آجیل، میوه خشک و لوبیا بهره ببرید.

 

ویتامین B

B۶-آکانولیک اسید-B۱۲  برای سلامت و حیات مو لازم و ضروری هستند زیرا به گلبول های قرمز کمک می کنند که اکسیژن و مواد غذایی را به هر تارمو برساند.

 

مطالب مرتبط
طاسی مردانه «آلوپسی آندروژنیک» و بررسی روش های درمان قطعی آن

اگر میزان این ویتامین به اندازه کافی نباشد رشد موها کاهش یافته تا جاییکه  ممکن است ریزش مو ایجاد کند. بدن به میزان زیادی از این ویتامین نیاز ندارد (۴/۲ میکروگرم ویتامین B۱۲ در روز برای بدن کافی است). این ویتامین را می توانید از مواد غذایی مثل سبزی های سبز، مرکبات، آووکادو، دانه های خوراکی، گوشت مرغ، ماهی و خوک به دست بیاورید.

 

بیوتین

کریستین ناروت گیاه شناس ملی می گوید رژیم غذایی گیاهی کمک می کند که موها سریع تر رشد کرده و بلندتر شوند. زیرا این مواد غذایی حاوی بیوتین است (بیوتین عموما به اسم ویتامینB۷ شناخته می شود).

 

این ویتامین سبب ضخیم و محکم شدن موها می شود. ترکیبی از ویتامینA  وB و اسید های چرب ضروری عمر مو ها را افزایش می دهد. روزی دو عدد از این کپسول استفاده کنید یکی برای مو و دیگری برای پوست و ناخن.

 

ویتامین C

مارسی کلو متخصص تغذیه و یکی از اعضای انجمن رژیم غذایی و تغذیه می گوید: ویتامینC  سبب تولید و ساخت کلاژن می شود. کلاژن برای تقویت و رشد سریع موها مورد نیاز می باشد.

روزانه ۷۵ میلی گرم ویتامینC نیاز است که با مصرف پرتغال، کیوی، آناناس، توت فرنگی و فلفل قرمز تامین می شود.

 

پروتئین

loading...

پروتئین باعث انرژی گرفتن مغز و بدن می شود و به موها هم آسیبی نمی رساند. همچنین سبب بازسازی و رشد دوباره موهایی می شود که طی چرخه تنظیم رشد مو، ریخته و از بین رفته اند (مثل موهایی که درهنگام حمام کردن از سر جدا می شوند).

 

به گفته دورین ۹۷ درصد ساختار مو را پروتئین ها تشکیل می دهد بنابراین پروتئین  برای جایگزینی و رشد موها لازم و ضروری است. بدن در روز به ۴۶ گرم پروتئین نیاز دارد که آن را می توان از غذاهایی مانند گوشت بدون چربی، تخم مرغ، ماست یونانی و حبوبات به دست آورد.

 

مطالب مرتبط
معرفی 9 درمان خانگی آکنه

روی

کلو می گوید روی نه تنها سبب رشد بافت ها و ترمیم آنها می شود بلکه ترشح غدد چربی اطراف مو را هم تنظیم می کند. کم یا زیاد شدن چربی مو هر دو مضر بوده و سبب ریزش آن می شود. بدن روزانه به ۸ میلی گرم روی احتیاج دارد که آن را از آجیل، شکلات، گوشت بوقلمون و مرغ تامین می کند.

 

ویتامین A

این ویتامین مانند یک آنتی اکسیدان خانگی عمل می کند و به سلول ها و بافت های شما از جمله موها کمک بزرگی می کند.

دورین می گوید: این ویتامین به تولید چربی پوست کمک می کند. اگر این ویتامین وجود نداشت سر شما دائما خشک شده و به خارش می افتاد. بدن هر فرد روزانه به ۷۰ میکروگرم از این ویتامین احتیاج دارد که با خوردن غذاهایی مثل سیب زمینی، هویج، انبه، طالبی و زردآلو تامین می شود.

 

منیزیم و کلسیم

فرانکو دلاگرازو که فردی مشهور است می گوید مهم ترین و ضروری ترین ماده در برنامه غذایی هر فرد منیزیم و کلسیم است. این دو ماده برای رشد مو بسیار ضروری و مهم هستند.

 

پتاسیم

اگر مقدار زیادی از موهای شما ریزش دارد احتمالا به دلیل کمبود پتاسیم است که به آن هایپوکالمی می گویند. پتاسیم نه تنها از ریزش مو جلوگیری می کند بلکه پروسه سفید شدن موها را نیز به تعویق می اندازد.

 

کافئین

آنتونلا توستی متخصص مو می گوید نه تنها کافئین رشد موهارا تحریک می کند بلکه اثرات منفی هورمون تستوسترون بر روی مو ها را کاهش می دهد.

 

تعداد زیادی از افراد آمریکایی چه مرد چه زن از نازک شدن موهایشان رنج می برند. شامپو Revita که توسط آزمایشگاه DS ساخته می شود بر روی رشد و ضخیم شدن موها بسیار موثر است. نتیجه حاصل شده بعد از استفاده این محصول بسیار شگفت انگیز و حیرت آور بوده است.

 

مطالب مرتبط
مراقبت های خانگی برای جلوگیری از ریزش مو

امگاS۳

دورین می گوید این اسید های چرب هستند که موی شما را انعطاف پذیر و قوی نگه می دارند زیرا اسید های چرب سبب ایجاد تعادل در ترشح چربی پوست و سرشما می شود. بازیگر ماتریکس، نیک استنسون اضافه می کند که اسید چرب و امگاS۳ که در روغن ماهی یافت می شوند سبب استحکام و درخشندگی موها می شود. برای به دست آوردن۱.۱ گرم از این ماده غذاهایی مثل ماهی سالمون،ماهی خال مخالی، آووکادو، گردو، تخم کدو و دانه کتان را می توان استفاده کرد.

استنسون می گوید: من یکی از مصرف کننده های آووکادو می باشم و روغن آن را برای موهایم استفاده می کنم. من اغلب موارد روغن Matrix biolage exquisite  را به مشتری هایم توصیه می کنم.

 

ویویسکال

تامی باکت که فرد سرشناسی می باشد می گوید ویویسکال ترکیبی از ویتامین موجود در موجودات دریایی، روی و ویتامینC می باشد که برای تغذیه موهای ضعیف استفاده می شود.

اگر دوست دارید موهایی بلند و سالم مانند راپونزل داشته باشید از یک مولتی ویتامین استفاده کنید و به همراه آن رژیم غذایی مناسبی نیز انتخاب کنید.

اختصاصی سایت وردنگار: کپی تنها با ذکر منبع مجاز است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.