۱۰ پروتئین ضروری که باید نوجوانان مصرف کنند

پروتئین

0

نوجوانی زمانی است که بدن با تغییرات مختلفی مواجه میشود. نوجوان نیاز به تغذیه اضافی برای رشد دارد. نیاز به پروتئین برای نوجوانان متفاوت از بزرگسالان است. نوجوانان به  پروتئین برای ساخت عضلات، و همچنین حفظ مو، پوست و سیستم ایمنی و داشتن بدن سالم نیاز دارند.

متأسفانه اغلب نوجوانان همیشه در حال حرکت هستند و ممکن است صرف وعده هایی غذایی را از دست بدهند. برای بسیاری از نوجوانان، خوردن شامل مواد خوراکی غیر مغذی است.  آیا این در مورد نوجوان شما هم صدق میکند؟ ما می توانیم سرخوردگی شما را در مورد این مساله درک کنیم. اگر شما به دنبال بهترین غذاهای پروتئینی برای نوجوانان خود هستید، به جای درستی آمده اید. در اینجا بهترین پروتئین های لازم برای نوجوانان را میتوانید ببینید:

غذاهای با پروتئین بالا برای نوجوانان

ماست

ماست به نظر شما ایده خوبی نیست؟ خوب، این یک منبع عالی پروتئین است. یک بسته ماست حاوی حدود ۱۱ گرم پروتئین است.

مزیت:

برای جلب توجه نوجوان خود و وسوسه کردن او برای خوردن ماست، به او بگویید که استفاده از ماست یونانی گرسنگی را کاهش می دهد و می تواند به کاهش وزن کمک کند!

نحوه سرو:

سرو ماست با میوه های تازه؛ آن را وسوسه انگیز تر میکند.

پنیر

شما مشکلی نخواهید داشت که نوجوانتان آن را امتحان کند. پنیر محبوب کودکان است و منبع خوبی از پروتئین است. یک اونس پنیر حاوی ۷ گرم پروتئین است.

نحوه سرو:

تزیین مورد علاقه نوجوان خود را اجرا کنید، مثلا  پنیر خرد شده یا ساندویچ پنیر را تزیین کنید.

لوبیا سبز

چگونه شما نوجوان خود را به استفاده از لوبیا تشویق میکنید؟ مثلا به او بگویید که یک فنجان لوبیای خشک حاوی حدود ۱۶ گرم پروتئین است. از خلاقیت خود استفاده کنید و لوبیا را در رژیم غذایی نوجوان به عنوان  یک عنصر اصلی قرار دهید.

مطالب مرتبط
بیماری فیموزیس در آلت مردانه و آنچه لازم است بدانید

مزیت:

مصرف منظم لوبیا باعث کاهش خطر ابتلا به سرطان پستان می شود.

نحوه سرو:

آیا نوجوان شما سوپ مورد علاقه یا خورض خاصی را دوست دارد؟ فقط کمی لوبیا را به غذای مورد علاقه او اضافه کنید. شما همچنین می توانید سالاد سالم بااستفاده از لوبیا تهیه کنید.

عدس:

عدس یکی از مهمترین غذاهای موجود در جهان است. ½ فنجان عدس حاوی حدود ۹ گرم پروتئین است.

مزیت:

اگر شما خانواده گیاهخواری هستید، عدس انتخاب مناسب برای نوجوان شماست. عدس منبع خوبی از پروتئین مشابه گوشت است

 نحوه سرو:

عدس را با سوپ سبزیجات یا سالاد ماکارونی ترکیب کنید.

 کره بادام زمینی:

سخت است که نوجوانی پیدا کنید که کره بادام زمینی را دوست ندارد. یک بسته کره بادام زمینی دارای ۸ گرم پروتئین است.

مزیت:

کره بادام زمینی، علاوه بر خوشمزگی، همچنین می تواند از دیابت جلوگیری کند.

نحوه سرو:

هیچ چیز نمی تواند طعم و مزه ی ساندویچ کره بادام زمینی را از بین ببرد. شما همچنین می توانید کره بادام زمینی را با یک سیب به عنوان یک گزینه میان وعده سرو کنید.

loading...

گوشت گوسفند:

این منبع محبوب دیگر پروتئین است. سه اونس گوشت بدون چربی حاوی ۲۱ گرم پروتئین است.

مزیت:

مصرف گوشت یک راه عالی برای حفظ  سلامتی قلب نوجوان شماست.

نحوه سرو:

گوشت گوسفند را سرخ کنید و یا با سبزیجات بخارپز کنید. شما همچنین می توانید گوشت بدون چربی را با سس گوجه فرنگی پخته شده یا ماکارونی سرو کنید.

 ماهی:

ماهی مثل ماهی تن و ماهی آزاد منبع تغذیه دیگری از پروتئین است. ماهی حاوی ۱۵ تا ۳۰ گرم پروتئین است.

مزیت:

اگرنوجوان شما در تلاش برای کاهش وزن باشد، ماهی کمک خواهد کرد.

نحوه سرو:

سس مایونز کم چرب به ماهی مورد نظر خود را اضافه کنید و پیاز خرد شده و گوجه فرنگی تازه را اضافه کنید. از این به عنوان یک ساندویچ سالم استفاده کنید.

مطالب مرتبط
آبله مرغان در كودكان

مرغ:

مرغ همیشه مورد علاقه در میان نوجوانان است. بنابراین، شما نباید در سرو غذاهای سالم با مرغ مشکلی داشته باشید. مرغ حاوی حدود ۲۷ گرم پروتئین است.

مزیت:

آیا نوجوان شما از خستگی شکایت می کند، سعی کنید مرغ را بیشتر در وعده های غذایی او بگنجانید.

نحوه سرو:

مرغ را به صورت سرخ شده یا ساندویچ استفاده کنید.

 تخم مرغ:

تخم مرغ خوشمزه و مغذی است.  تخم مرغ حاوی حدود ۶ گرم پروتئین است. بهترین بخش در مورد تخم مرغ ها این است که آنها برای طبخ و خوردن آسان هستند! آنها بهترین پروتئین برای نوجوانان هستند.

مزیت:

تخم مرغ حاوی DHA است که می تواند توانایی های شناختی نوجوان شما را افزایش دهد.

نحوه سرو:

آیا نوجوان شما علاقه مند به سالاد است؟ یک تخم مرغ آب پز را اضافه کنید و سالاد را به مقدار زیاد مغذی کنید. شما همچنین می توانید تخم مرغ را برای صبحانه تهیه کنید.

 شیر:

اکثر نوجوانان شیر را دوست ندارند، اما سعی کنید هر روز به او یک لیوان شیر بخورانید. یک لیوان شیر حاوی حدود ۹ گرم پروتئین است.

مزیت:

مصرف منظم ​​شیر می تواند به بهبود سلامت استخوان ها و جلوگیری از خطر ابتلا به فشار خون بالا کمک کند.

نحوه سرو:

اگر نوجوان شما شیر نمیخورد، سعی کنید آن را به صورت اسموتی سرو کنید.  این بهترین راه برای اطمینان از این است که نوجوانتان هم از مزیت های شیر و هم میوه ها برخوردار است.

تغذیه نوجوان با غذای سالم، یک نبرد است.  در حقیقت، گاهی اوقات سخت تر از تغذیه کودک نوپا است. اما این نبردی است که شما باید در آن پیروز شوید. در غیر اینصورت سلامت نوجوان شما در معرض خطر است.

چگونه پروتئین بالا را در رژیم غذایی نوجوانتان تضمین می کنید؟ تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط
ارزش غذایی دل و سنگدان مرغ

هرگونه کپی برداری با نام وردنگار و لینک دهی مستقیم مجاز می باشد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.