پنکیک با چاشنی سیب

0

پنکیک با چاشنی سیب

پنکیک یا همان کلوچه، یکی از نان هایی است که می توان به عنوان صبحانه یا عصرانه مورد استفاده قرار گیرد. پنکیک با چاشنی سیب دارای انرژی بالایی بوده و مزایایی برای سلامتی شما در پی دارد. مدت زمان تهیه پنکیک با چاشنی سیب ۱۵ دقیقه می باشد.

مواد لازم برای تهیه پنکیک با چاشنی سیب:

۱ سیب متوسط، بدون پوست، خرد شده و نازک برش خورده
۲ قاشق چای خوری دارچین
۱ ۱/۲ فنجان آرد شیرینی پزی (آرد سفید)
۱ و نیم قاشق چای خوری پکینگ پودر
۳ قاشق غذاخوری جوانه گندم
۱/۲ قاشق چای خوری چاشنی پای سیب
۱ تخم مرغ، که به آرامی زده شده باشد
۱ قاشق چای خوری عصاره وانیل
۱/۱ فنجان شیر بادام یا شیر مغز تخمه آفتابگردان یا شیر سویا (شیرین کننده اضافه نکنید)
۳ قاشق غذاخوری سس سیب
۴ قاشق غذاخوری گردو خرد شده
۲ قاشق غذاخوری تخم چیا

*** توجه داشته باشید که سس سیب را خودتان نیز به راحتی می توانید تهیه کنید. به این صورت که سیب را رنده کرده و کمی دارچین یا آلبالو به آن اضافه می کنید.

loading...

طرز تهیه پنکیک با چاشنی سیب:

۱- یک تابه کوچک را روی شعله متوسط قرار دهید تا گرم شود. با کمک اسپری روغن کف تابه را چرب کنید و سیب را اضافه کنید. ۱ قاشق چایخوری دارچین بر روی سیب ها بپاشید. در تابه را بپوشانید و ۵ تا ۱۰ دقیقه صبر کنید تا سیب ها نرم شوند.
۲- در یک کاسه بزرگ، آرد، پکین پودر، جوانه گندم، باقیمانده دارچین و چاشنی پای سیب را با هم مخلوط کنید. تخم مرغ، وانیل، شیر و سس سیب را اضافه کنید. خوب مواد را هم بزنید تا کاملا ترکیب شوند. مایع پنکیک شما آماده است.
۳- یک تابه نچسب را بر روی حرارت ملایم قرار دهید و کف آن را با اسپری روغن چرب کنید. به اندازه ۱/۴ فنجان از مایع پنکیک برداشته و در تابه بریزید. گردی هایی در اندازه ی کلوچه بدست می آید. دانه های چیا و گردوی قطعه قطعه شده بر روی پنکیک ها بپاشید و برای ۲ دقیقه آنها را سرخ کنید یا تا زمانی که حباب ها در لبه های پنکیک ظاهر شوند. پنکیک ها را وارونه کرده تا آن طرفش نیز سرخ شود.
۴- با استفاده از سیب هایی که در مرحله ی اول در تابه ی کوچک، پختیم روی این پنکیک را تزئین کنید.

مطالب مرتبط
منابع غذایی B-12 برای رژیم غذایی وگان و گیاهخواران

ارزش غذایی پنکیک با چاشنی سیب:

• کالری: ۳۰۴ کیلوکالری
• کالری از چربی: ۹۴ کیلو کالری
• چربی: ۱۱ گرم
• کل شکر: ۷ گرم
• کربوهیدرات: ۴۱ گرم
• کلسترول: ۴۷mg
• سدیم: ۲۰۹ میلی گرم
• پروتئین: ۱۳ گرم
• آهن: ۳ میلی گرم
• کلسیم: ۱۹۲ میلی گرم
• منیزیم: ۴۹ میلی گرم
• پتاسیم: ۲۲۱ میلی گرم
• فسفر: ۱۷۶ میلی گرم
• اسید فولیک: ۲۰ میکروگرم
• خاکستر: ۲ گرم
• بتا کاروتن: ۱۱ میکروگرم
• بیوتین: ۴ میکروگرم
• کلرید: ۲۲ میلی گرم
• کولین: ۴۱ میلی گرم
• فیبر غذایی: ۹ گرم
• فولاد: ۱۶ میکروگرم
• فروکتوز: ۳ گرم
• گلوکز: ۲ گرم
• وزن گرم: ۲۱۱ گرم
• ید: ۷ میکروگرم
• کیلوژول: ۱۲۷۱ کیلوگرم
• لینولئیک: ۳ گرم
• لویتین زاکسنتین: ۷۳ میکروگرم
• مولیبدن: ۴ میکروگرم
• مونوساکاریدس: ۵ گرم
• مونو چربی: ۲ گرم
• کربن خالص: ۳۳ گرم
• نیاسین معادل: ۲میلی گرم
• اسید چرب امگا ۳: ۲ گرم
• امگا ۶ چربی: ۳ گرم
• آب: ۵۹ گرم

نوش جان

اختصاصی وبسایت وردنگار: هرگونه کپی تنها با ذکر لینک وردنگار مجاز می باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.