هر آنچه از پورشه تایکان سدان تمام الکتریکی می دانیم

تایکان یک خودرو کامل و تمام الکتریکیست که براساس تصاویر جاسوسی شباهت نزدیکی به Mission E کانسپت دارد. پورشه در نظر داشته با تایکان راه تولید محصولات تمام الکتریکی را باز کرده و به آغاز سفری بلند و مهم بپردازد.

0

هر آنچه از پورشه تایکان سدان تمام الکتریکی می دانیم

شرکت پورشه روی سدان کاملا الکتریکی مشغول کار است که به عنوان تایکان شناخته می شود. مدلی که سال ها قبل به عنوان کانسپت  Mission E معرفی شد. در حقیقت پورشه با معرفی این کانسپت قصد داشت به همگان نشان دهد که پروژه اتومبیل های الکتریکی برای آن اهمیت بالایی دارد.

تایکان یک خودرو کامل و تمام الکتریکیست که براساس تصاویر جاسوسی شباهت نزدیکی به Mission E کانسپت دارد. پورشه در نظر داشته با تایکان راه تولید محصولات تمام الکتریکی را باز کرده و به آغاز سفری بلند و مهم بپردازد.

یکی از رقبای اصلی تایکان تسلا مدل اس است که محصولی مدرن و تمام الکتریکی از شرکت تسلا محسوب می شود. پیشتر الیور بلوم مدیرعامل پورشه تایید کرد محصول بعدی قیمتی کمتر از پورشه پانامرا دارد. این خودرو تحت استاندارد روزی تحت توسعه قرار دارد و با باتری همراست که مسافت طولانی را با هر بار شارژ می پیماید.

تایکان رانندگی مشابه ۹۱۱ را به دنبال داشته و سرنشینان احساس خودرویی اسپرت و مدرن را خواهند داشت. ابعاد ایده آل آن برخلاف مدل های ۹۱۱ است که کمی کوچک هستند و یک مدل تمام عیار الکتریکی به شمار می رود.

در این مطلب می خواهیم هر  آنچه از تایکان الکتریکی پورشه می دانیم، مطرح کنیم:

پیشرانه الکتریکی و بسیاری دیگر

براساس گزارش های منتشر شده، پورشه پیشرانه الکتریکی را در تایکان به کار می گیرد که قادر است توان ۶۰۰ اسب بخاری تولید کند. چنین توانی در نوع خود قابل توجه است و بیش از تسلا مدل اس فعلی می باشد. پورشه در نظر داشته دیدگاه اتومبیل الکتریکی را ساخت یک خودرو قدرتمند و نوآورانه تغییر دهد. در حال حاضر بیشتر اتومبیل های الکتریکی قدرت بالایی نداشته و خودروهایی معمولی محسوب می شوند. البته نباید خودروهای تسلا را در این بین به شمار آورد زیرا اختلاف بسیاری در بحث قدرت با تایکان پورشه دارد.

پورشه در نظر داشته باتری با محدوده ۴۸۰ کیلومتری برای آن در نظر گیرد. قدرت مورد بحث نیز تایکان را در ۳.۵ ثانیه به ۱۰۰ کیلومتربرساعت خواهد رساند و می تواند عملکرد بالایی از خود نشان دهد. باتری مورد اشاره تحت فناوری پورشه ساخته خواهد شده و یک باتری ۸۰۰ ولتی است که احتمالا توسط ال جی یا پاناسونیک به تولید خواهد رسید. همانطور که می دانید تسلا باتری های خود را با همکاری پاناسونیک به تولید می رساند و از این رو همکاری ال جی یا پاناسونیک با پورشه قطعا می تواند برای تسلا ضرری را به دنبال داشته باشد.

مطالب مرتبط
با بهترین سوپر اسپرت و اسپرت های آینده آشنا شوید

Uwe Michael یکی از مدیران فنی پورشه پیشتر در مصاحبه ای اظهار داشت که کمپانی به دنبال باتری قدرتمندیست که اجازه می دهد خودروها مسافت طولانی با قدرت به حرکت درآیند. با این حساب باتری می تواند تاثیر مثبتی روی رانندگی تایکان داشته و تجربه خوبی را رقم زند.

البته پورشه علاوه بر تایکان خودروهای الکتریکی بیشتری را تحت توسعه داشته که همگی با پک باتری پرظرفیتی همراه هستند و می توان انتظار عملکرد بالایی از آنها داشت. بعید به نظر رسیده فناوری های مورد اشاره تا پایان ۲۰۲۰ دردسترس قرار گیرد و از این رو پورشه نیز تا سال ۲۰۲۰ خودرویی با این نوع فناوری باتری رونمایی نخواهد کرد.

صحبتی درباره ولت

همانطور که گفته شد پورشه در نظر داشته پیشرانه الکتریکی قدرتمندی برای تایکان تمام الکتریکی در نظر گیرد. این شرکت در حقیقت می خواهد برای رقابتی سخت با رقبا محصولی را توسعه دهد که در کنار مدل های هم سطح خودرویی توانمند و فوق العاده به شمار می رود. سیستم شارژ باتری ۸۰۰ ولتی تایکان سریع است و در ۲۰ دقیقه می تواند به شارژ ۸۰ درصدی برسد. چنین سرعت شارژی حتی در گوشی های هوشمند نیز یافت نمی شود و نشان از پیشرفت فناوری در بحث شارژ اتومبیل های الکتریکیست. پورشه پیش بینی می کند با باتری ۸۰۰ ولتی تایکان می توانند رانندگی با داینامیک و پویایی بالایی را به رانندگان خود ارائه دهد.

در حقیقت تایکان یک ماشین الکتریکی نیست بلکه باید آن را پورشه الکتریکی دانست. پورشه معتقد است تاکنون هیچ یک از خودروسازان نتوانستند چنین باتری را در محصولات خود تعبیه کنند و با تایکان کمپانی پورشه می خواهد یکی از نخستین برندهای خودروساز به شمار رود.

پورشه تصریح کرد که تایکان با سیستم شارژ ۸۰۰ ولتی می تواند به بازار عرضه شود. البته این کمپانی عرضه سیستم شارژ ۸۰۰ ولتی را بی فایده می داند زیرا زیرساخت های شبکه شارژ برای سیستم شارژ ۸۰۰ ولتی بسیار محدود و کمیاب هستند. مسئولان پورشه در حال حاضر با مقامات دولتی در اروپا، ایالات متحده و چین مشغول رایزنی هستند تا برای ایجاد ایستگاه شارژی که از سیستم شارژ ۸۰۰ ولتی بهره می برند، به سرمایه گذاری بپردازد. این شرکت اخیرا فناوری خود را در برلین مورد آزمایش قرار داد تا از عملکرد آن اطمینان کافی بدست آورد. این کمپانی حتی در دفتر مرکزی آتلانتا نیز سیستم شارژ ۸۰۰ ولتی را برای تست خودروها نصب کرده تا مسئله ای در بحث تست و آزمایش اتومبیل های قدرتمند الکتریکی آینده وجود نداشته باشد.

مطالب مرتبط
مسیریاب ماریو و آموزش کار با آن

پورشه هوشمند

اینکه به پورشه لقب هوشمند دهیم صفت عجیبی با این برند آلمانی نیست. برندی که سالهاست به تولید خودروها پرداخته و توانسته به کمپانی بزرگی تبدیل شود. پورشه در تلاش است تا همگام با دیگر رقبا و فناوری های روز خودروهای مدرنی توسعه دهد. خودروهایی که هر یک در نوع خود بی نظیر هستند و زیبا جلوه می کنند. گذشته از آن انبوهی قابلیت و فناوری روی آنها قرار می گیرد که تجربه رانندگی را لذت بخش می سازند.

برای محصولات تمام الکتریکی آینده این کمپانی باید انتظارات را افزایش داد. این شرکت می خواهد در آینده خودروهای الکتریکی تمام عیاری توسعه دهد. تایکان تنها یکی از آنهاست و باید انتظارات بسیاری داشت و نباید این مدل را با دیگر خودروهای الکتریکی روز مقایسه کرد. پورشه می خواهد قابلیت فناوری خودران را نیز برای تایکان در نظر گیرد تا اولین محصول تمام الکتریکی در هیچ زمینه کم نداشته و یک مدل کامل تلقی شود. آنچه گزارش ها به آن اشاره می کنند و پورشه وعده می دهد، تایکان خودرو معمولی نیست و تصور یک اتومبیل الکتریکی که فناوری خاصی با خود همراه ندارد، بدون شک تصور غلطی می باشد.

آنچه در اولویت پورشه قرار دارد سیستم  کمک راننده همانند InnoDrive است. این سیستم کمکی برای رانندگان خواهد بود و اجازه می دهد گاهی راننده در طول سفر به استراحت پرداخت و مانع از خستگی مفرط شود. این شرکت اشتوتگارتی در نظر دارد مفهوم یک اتومبیل رویایی را به واقعیت تبدیل کند. خودرویی که دیگر نباید آن را اتومبیل دانست و بهتر به آن خانه خودران گفت. زیرا ویژگی ها و قابلیت های مختلف می توانند تجربه خوبی را برای سرنشینان و راننده خودرویی چون تایکان رقم زند. بسیاری از شرکت ها در تلاشند بهترین را به مخاطب خود ارائه دهند و بدون شک تایکان می تواند انتظارات را برآورده سازد و مطابق خواسته پورشه باشد.

چه زمانی می توان آن را خریداری کرد؟

نمونه های اولیه پورشه تایکان در سراسر جهان تحت تست قرار دارند تا پس از گذراندن مراحل مختلف اطمینان لازم به خودروساز داده شود تا پس از مراحل دیگر سپری شود. پورشه تایکان در اواخر امسال یا اوایل ۲۰۱۹ توسط پورشه در یکی از رویدادهای مهم خودرویی رونمایی می شود. نخستین مدل الکتریکی کامل کمپانی نیز در یکی از نمایشگاه های بین المللی سال ۲۰۲۰ به نمایش درمی آید. پورشه ممکن است بعدها مدل دیگری با پوشش حرکتی بیشتر در قالب یک شاسی بلند معرفی کند.

پیشتر این شرکت اعلام کرد که هدف آنها با کانسپت Mission E ارائه خودرو اسپرت کامپکت الکتریکی بود. آنها استفاده از این پلتفرم را برای ساخت مدل شاسی بلند دشوار دانستند. این شرکت افزود اگر طرفداران به دنبال یک نسخه  Cross Turismo یا کروک هستند می توان با چنین پلتفرمی مدل مورد اشاره را توسعه داد. این شرکت می گوید کمپانی می تواند فاصله دو محور را بدون ایجاد تغییری در ظرفیت باتری متفاوت سازد. به همین دلیل پلتفرم مذکور انعطاف پذیر محسوب شده و بسیار کارآمد است.

مطالب مرتبط
رکورد آفرینی پورشه با همکاری شورولت و ثبت رکورد 6:56.4 در پیست نوربرگ رینگ

Stefan Weckbach یکی از مدیران ارشد بخش خودروهای الکتریکی پورشه پیشتر در مصاحبه ای اظهار داشت که E Cross Turismo معرفی شده در نمایشگاه ژنو،  یک خودرویی با پتانسیل بالای الکتریکی است که شرکت به دنبال نسخه تولیدی آن است. البته تا چند سال آینده خبری از تولید انبوه آن نیست و تولید هر دو خودرو الکتریکی در مرکز اختصاصی واقع در حومه اشتوتگارت، آلمان شهر مقر اصلی پورشه انجام می گیرد.

قیمت آن چه سطحی است؟

از آنجایی که پورشه مشخصات و ویژگی های مطلوبی را برای تایکان در نظر گرفته است و این مدل یک خودرو معمولی به شمار نمی رود، باید آن را نسبتا گران قیمت دانست. خودرویی که پیشتر کمپانی به قیمت کمتر آن نسبت به پانامرا اشاره کرده است. با این حساب تایکان می تواند قیمت ۷۵ هزار دلاری داشته و چنین قیمتی بین کاین و پانامرا است.

پورشه نمی خواهد تایکان به خودرویی گران قیمت و کم فروش تبدیل شود بلکه می خواهد محصولی ارائه دهد که نه تنها ویژگی های برجسته ای داشته بلکه باید انتظارات را نسبت به آن افزایش دهد. با این حساب قیمت احتمالی می بایست بین ۱۰۰ تا ۶۰ هزار دلاری رقم خورد و یک مدل کارآمد و مدرن به شمار خواهد رفت. تاکنون اطلاعات گسترده ای درباره تایکان منتشر نشده اما پورشه معتقد است که مردم و رسانه ها تایکان را یک مدل ارزشمند دانسته و آن را پذیرفتند.

حقیقتا نیز چنین است و تایکان یک مدل برجسته در محصولات پورشه خواهد بود که با قیمت ایده آلی نیز به فروش می رسد. متسافانه جزئیات قیمت این خودرو تایید شده نیست اما می توان احتمال داد همان رقم مورد اشاره باشد. رقمی که خرید تایکان را تاحدودی ممکن می سازد و نباید آن را یک مدلی دانست که به سادگی می توان به خرید آن پرداخت.

به هر حال باید تا زمان رونمایی اصلی منتظر ماند و نمی توان به شایعات بی اساس پرداخت.

هرگونه کپی برداری با نام وردنگار و لینک دهی مستقیم مجاز است

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.