به تعویق انداختن پیری با چهار ویتامین معمولی

پیری

0

اکثر ما امیدواریم تا زمانی که پیری را ببینیم زندگی کنیم، اما این بدان معنا نیست که تمام جنبه های پیری جالب است. عوارض جانبی که شما در سال های غروب (افول ) زندگی خود تجربه می کنید، تماماً در ظاهر فیزیکی، سلامت و عملکرد ذهنیتان مشخص خواهد شد. خوشبختانه، شما می توانید با کمی  کمک گرفتن از محیط زیست (مادر طبیعت ) روند پیری را کندتر کنید.

تلومرها تکرار توالی DNA هستند که در انتهای کروموزوم یافت می شوند و نقش مهمی در پیری و بقا دارند. در حقیقت، حفظ طول تلومر طول عمر سلولی را افزایش می دهد و می تواند کلید کاهش پیری باشد. تلومرهای کوچکتر با چاقی، دیابت، استرس اکسیداتیو و التهاب در ارتباط هستند، بنابراین با ممانعت از کوتاه شدن زود هنگام تلومرها می توانید راه طولانی در جهت گسترش زندگی خود داشته باشید.

در یک مطالعه که  بیش از  ۱۰۰.۰۰ نفر در آن شرکت کرده بودند، دریافتند کسانی که کوتاه ترین تلومر ها را داشتند، در طی سه سال، احتمال مرگشان ۲۳ درصد بیشتر از افرادی بود که تلومرهای طولانی داشتند.

تغذیه می تواند تأثیر شگفت آور زیادی بر طول تلومر داشته باشد، بنابراین اگر می خواهید سالخوردگی سالمی داشته باشید، در اینجا نگاهی به چهار ویتامینی که احتیاج به جستجو ندارد بیاندازید.

ویتامین D

با توجه به مطالعات انجام شده، میزان بیشتری از ویتامین D با تلومرها در ارتباط هستند. یک مجله بین المللی مطالعات چاقی نشان داد که شرکت کنندگانی که اضافه وزن داشتند با مصرف ۲۰۰۰ واحد ویتامین D در روز قادر به افزایش طول تلومرهای خود تقریبا تا ۲۰ درصد شدند. مطالعه دیگری نشان داد  زنانی که دارای سطح ویتامین D بیشتری بودند دارای تلومرهایی بودند که پنج سال “جوانتر”  نسبت به افرادی که سطح ویتامین D کمتری داشتند، به نظر می رسیدند.

مطالب مرتبط
سرطان پروستات: رژیم غذایی "کامل" مدیترانه ای می تواند خطر آن را کاهش دهد

این به این دلیل است که ویتامین Dاز طول تلومرهایی که به وسیله افزایش فعالیت آنزیمی که تلومرهای شناخته شده مانند تلومرزا را ترمیم می کند، محافظت می کند. چند بار در هفته مدت زمانی را با پوستی برهنه برای جذب ویتامین D در مقابل خورشید بگذرانید.

ویتامین B کمپلکس

ویتامین B می تواند بدن شما را از شر هوموسیستئین تلومراز خلاص کند، و همچنین به حمایت از تکرار سالم سلول های مورد نیاز برای تولید DNA  کمک می کند. به طور خاص سه ویتامین B در این زمینه برجسته تر هستند: فولات، B6 وB12  . علاوه بر این، این ویتامین ها برای بدن شما  SAMeتولید می کنند، ترکیباتی که  به تلومرها در انجام کار خود کمک می کنند.

شما می توانید ویتامین های B را از ماهی های دریایی، حبوبات، گوشت های خوراکی، توت ها، تخم مرغ و تمام غلات دریافت کنید.

ویتامین E و پیری

ویتامین E می تواند عملکرد بد تلومرها را اصلاح کند و اساسا آنها را تعمیر کند. همچنین می تواند عوامل استرس زا را که باعث کوتاهی تلومرها می شوند را کاهش دهد . در مطالعه که راجع به سلول های انسانی انجام شد، دریافتند که درمان با توکوترینول های موجود در ویتامین E می تواند تغییرات مربوط به سن را برگرداند (معکوس کند ). در واقع، سلولهای تحت درمان با سلول های جوانتری که دارای تلومرهای طولانی، توانایی تکثیر و آسیب DNA کمتری دارند، شباهت پیدا می کنند. علاوه بر این، ویتامین E آلفا توکوفرول می تواند تلومرهای کوتاه شده ای که به طور چشمگیر با سن همراه هستند و اثرات آنها طولانی مدت است را کاهش دهد.

منابع طبیعی ویتامین E مانند بذر آفتابگردان آلی، اسفناج، بادام و کدو می باشد که می توانید از مزایای آن لذت ببرید.

ویتامین C

ویتامین C یک آنتی اکسیدان قوی است که بخاطر کاهش آسیب های رادیکال های آزاد در سلول شناخته شده است، و همچنین در آزمایش سلولهای رگ های خونی نشان داده شده که  تلومرهای کوتاه شده تا ۶۲ درصد در مقایسه با سلولهای درمان نشده کاهش یافته است. همچنین اثبات شده است که در درمان سندرم ورنر اختلال پیری زودرس مفید است، و از هر ترکیب دیگر آزمایش شده در هنگام افزایش تلومرها، بهبود هسته سلولی و کاهش تولید سیتوکین التهابی، بهتر عمل می کند.

مطالب مرتبط
کاهش وزن عوارض آرتروز زانو را کاهش می دهد

علاوه بر مرکبات، می توانید ویتامین C را از کیوی، توت فرنگی، سبزیجات برگدار و فلفل قرمز دریافت کنید.

دانشمندان هنوز هم در حال بررسی ارتباط بین طول عمر و طول تلومرها هستند، اما افزایش مصرف این ویتامین ها  ابزار فوق العاده ارزشمندی برای افزایش سلامت و طول عمر شما می باشد.

هرگونه کپی برداری با نام وردنگار و لینک دهی مستقیم مجاز است

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

WP to LinkedIn Auto Publish Powered By : XYZScripts.com