پیش بینی های ترسناک استیون هاوکینگ از آینده و تسلط هوش مصنوعی بر بشر

استیون هاوکینگ و تسلط هوش مصنوعی

0

پیش بینی های ترسناک استیون هاوکینگ از آینده

همانطور که می دانید استیون هاوکینگ یکی از اختر فیزیکدانان بوده است که اشتیاق و کنجکاوی بسیاری به جهان اطراف داشته است، این فیزیک دان بی نظیر و مشهور به تازگی در سن ۷۶ سالگی پس از اینکه ۵۲ سال با بیماری ALS که تخریب کننده ی سیستم عصبی بدن می باشد در گذشت. آخرین میراثی که از استیون هاوکینگ برای جهان به جای مانده است پیش بینی های ترسناک آن در مورد آینده ی جهان می باشد که قصد داریم در این مقاله به توضیح آنها بپردازیم.

هوش مصنوعی جای بشریت را خواهد گرفت

استیون هاوکینگ پیش بینی کرده است که روزی با پیشرفت و رشد چشم گیر هوش مصنوعی، هوش مصنوعی قسمت بزرگی از رندگی بشر را در دست خواهد گرفت، از همین رو این فیزیک دان ابزار نگرانی کرده بوده است و در مصاحبه ای گفته است که : دیگر کار از کار گذشته است ما باید تلاش کنیم تا روز به روز هوش مصنوعی را ارتقاء بدهیم اما باید خطرات احتمالی آن را نیز بررسی کنیم. ترس من از این است که روزی هوش مصنوعی جایگزنی برای کل بشریت باشد. اگر امروز افرادی هستند که با استفاده از هوش مصنوعی ویروس های کامپیوتری را طراحی می کنند مطمئن باشید که افرادی هم در آینده خواهند بود تا با استفاده از هوش مصنوعی بتوانند قابلیت تایید و تکرار خودکار طراحی کنند و این نوع جدید زندگی بشر در آینده خواهد بود.

بشر تنها یک قرن دیگر می تواند بر روی کره زمین دوام بیاورد

استیون هاوکینگ در سال ۲۰۱۶ در دانشگاه کمبریج گفت : به دلیل اینکه جمعیت جهانی روز به روز در حال افزایش می باشد به زودی زمین برای زندگی بشر جای بسیار کوچکی می شود تا جایی که افزایش جمعیت به مرز هشدار نیز رسیده است. بنابراین ما در خطر خود نابودی هستیم. از این رو من به زندگی طولانی مدت انسان ها و جانوران بر روی کره ی زمین امیدوار نیستم.

مطالب مرتبط
Zenfone 5 گوشی هوشمند میان رده ایسوس معرفی شد

حتی استیون هاوکینگ به این موضوع در رفراندوم بریتانیا برای کناره گیری از اتحادیه اروپا نیز به صورت بدبینانه ای اشاره کرد و در یک برنامه ی مستند اعالم کرد که  بشر تنها یک قرن دیگر می تواند بر روی کره زمین دوام بیاورد.

این پیش بینی استیون هاوکینگ براساس تغییرات اقلیم و نابودی طبیعت می باشد که باعث می شود زمین به جایی غیر قابل سکونت تبدیل شود. جالب است بدانید که رسیدن دونالد ترامپ به پست ریاست جمهوری یکی از اهداف مورد علاقه ی استیون هاوکینگ بود.

حتی استیون هاوکینگ در مصاحبه ای با شبکه ی خبری BBC اعلام کرد که : گرمای کره ی زمین در حال حاضر قابل بازگشت نمی باشد، کار ترامپ شرایط زمین را مشابه شرایط زهره می کند  به گونه ای که دما به ۲۵۰ درجه ی سانتیگراد می رسد و باران سولفوریک اسید می بارد، اگر هم اکنون برای بر طرف کردن خطرات اقلیمی اقدام کنیم می توانیم تا حدودی از آن دور شویم. دونالد ترامپ، با انکار تاثیراتی که تغییرات اقلیمی بر روی زندگی ما، کودکانمان و جانوران می گذارد کره ی زمین را با خطر مواجه خواهد کرد.

مهاجرت از سیاره

استیون هاوکینگ برای حل مشکل به خطر افتادن سلامتی بشر در برابر شرایط و خطرات اقلیمی آینده ی کره ی زمین راه حلی هم داشت از همین رو در جشنواره ای در نروژ اعلام کرد : برای زندگی کردن بشریت تا یک میلیون سال دیگر، آینده ی بسیار سختی را پیش رو خواهیم داشت، به دلیل اینکه جای کافی برای زندگی بشر بر روی کره ی زمین وجود نخواهد داشت باید زندگی در جهان های دیگر را انتخاب کنیم. از همین رو من باور دارم که ترک کردن زمین و پراکنده شدن تنها راه نجات بشریت است. امیدوارم تمامی ملت های در این زمینه با یکدیگر همکاری کنند تا براساس یک برنامه ی فضایی جدید جهانی دیگر را برای زندگی بشریت آماده کنند .

مطالب مرتبط
ماجراهای جالب زنانی که موفق به فرار از زندان شده‌اند (قسمت دوم)

برنامه ی زنجیره ای که استیون هاوکینگ از خود به جا گذاشت بر این اساس است که باید در سال ۲۰۲۰ منجمانی به ماه فرستاده شوند تا بتوانیم در سال ۲۰۲۵ به مریخ برویم.

اختصاصی وردنگار؛ هرگونه کپی برداری با نام و لینکدهی مستقیم مجاز است

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.