چراغ های خیابانی ال ای دی، به چشم آسیب رسانده و باعث ایجاد اختلال در خواب می شوند

0

چراغ های خیابانی ال ای دی، به چشم آسیب رسانده و باعث ایجاد اختلال در خواب می شوند

ال ای دی : بهداشت عمومی انگلستان (PHE) هشدار داده است که چراغ های خیابانی جدیدی که در جاده های بریتانیا نصب می شوند ممکن است برای بینایی مردم مضر بوده و خواب آنها را مختل کنند.

انجمن های سرتاسر کشور بریتانیا امیدوار هستند تا با جایگزین کردن لامپ های موجود در چراغ های خیابانی با دیودهای ال ای دی (LED) باعث صرفه جویی در هزینه و کاهش انتشار گازهای گلخانه ای گردند.

لذا در این راستا مقامات شهر های  لندن، گلاسسترشر، لانکاشیر، چشایر و داندی، و سایر شهرها، میلیون ها پوند جهت ارتقاء چراغ های شهری خود صرف نمودند.

اما هم اکنون PHE هشدار داده است که این لامپ های ال ای دی قدرتمند جدید می توانند الگوهای طبیعی خواب افراد را مختل کنند و موجب چیزی شبیه به “جت رنگی در افراد گردند.

جان اوگان، رئیس مرکز خطرات تشعشعات، مواد شیمیایی و زیست محیطی PHE در این خصوص اذعان داشت که انسان یک ساعت طبیعی بدنی دارد که تقریبا ۲۴ ساعته است. با این حال، نور اصلی ترین محرک ایجاد بیداری در انسان است.

این احتمال وجود دارد که نور روشن تقریبا با هر طول موجی بر روی خواب افراد، تاثیر داشته باشد.

اختلال در سیستم روزانه می تواند تأثیر زیادی بر کیفیت خواب و هشیاری روزانه داشته باشد که به نوبه خود بر سلامتی و ایمنی افراد نیز تاثیر می گذارد.

بنابراین، نور دارای تاثیری شبیه به اثر جت رنگی (بی خوابی و ناراحتی ناشی از مسافرت طولانی باهواپیما)است.

شکایت ساکنان محلی برای نصب چراغ های ال ای دی

لذا از زمان نصب چراغ های جدید، ساکنین محل هایی که این چراغ ها در آنجا نصب شده اند شکایت کرده اند که نور ساطع شده از چراغ های جدید وارد اتاق خوابشان می شود و مانع خواب راحت شان شده است.

مطالب مرتبط
اینتل و وعده بزرگ برای ایده هوش مصنوعی برای المپیک 2020 توکیو

آقای اوگان در ادامه سخنانش افزود که نصب چراغ های جدید که تنها برای صرفه جویی در هزینه انرژی انجام شده می تواند منجر به افزایش آلودگی نوری و ایجاد بیماری های مربوط به خواب در جمعیت سالم شود.

گرچه طیف نور این چراغ ها ممکن است آبی رنگ باشد، که طیف نوری مناسبی به شمار می آید، اما بسیاری از مردم این نور را ناراحت کننده می دانند.

او بیان داشت که که سطح بالای نور آبی سبب آسیب شبکیه چشم می شود و این امر در حجم انبوه فاجعه ناگواری را به وجود خواهد آورد.

وی گفت: انجمن ها باید از انجام  این کار  و استفاده از چراغ های ال ای دی که دارای نوری با طیف رنگی هستند، بویژه در مناطق پرجمعیت، اجتناب کنند.

طبق گزارش PHE، مقامات محلی باید تأثیر فرکانس های نوری مختلف لامپ های جدید را بر روی مردم در نظر بگیرند.

علاوه بر این PHE هشدار می دهد که این چراغ های جدید ال ای دی می توانند دید افراد را نیز با مشکل مواجه سازند.

به نظر می رسد برخی از افراد به این مدولاسیون نور حساس هستند و استفاده از این نور در محل زندگی شان باعث ایجاد سردردهای میگرنی و بروز ناراحتی های احساسی در آن ها خواهد شد.

اختصاصی وردنگار؛ هرگونه کپی برداری با ذکر نام و لینک دهی مستقیم مجاز است

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.