محیط زیست و حفظ آن : راه کارهایی ساده و خانگی برای حفظ محیط زیست و کاهش هزینه خانواده

0

محیط زیست و حفظ آن : راه کارهایی ساده و خانگی برای حفظ محیط زیست و کاهش هزینه خانواده

اگر دوست دارید که بیشتر دوست دار محیط زیست باشید اما نمیدانید از کجا شروع کنید، می توانید با چند تغییر کوچک شروع کنید. برای صرفه جویی در هزینه های خانه و کاهش مصرف انرژی، یاد بگیرید چگونه گرمایش، سرمایش و نور خانه خود را بهینه کنید. میزان مواد زائد تولید شده خانه خود را با محدود کردن مصرف پلاستیک در خانه کاهش دهید. گزینه های پایدار را انتخاب کنید و  چیزهایی را که معمولا در پلاستیک بسته بندی کرده و خریداری می کنید، برنامه ریزی کنید. شما تنها می توانید چیزهایی را که لازم دارید خریداری کنید.

حفظ محیط زیست با کاهش مصرف آب و انرژی

درجه وسایل گرمایشی و سرمایشی خود را برای صرفه جویی در هزینه های گرمایش و خنک کننده تنظیم کنید. با استفاده از کنترل حساب های گرمایشی و خنک کننده، انرژی کمتری در ماه های گرم تابستان و سرد زمستان مصرف کنید. در تابستان، زمانی که در خانه هستید درجه وسایل خود را در دمای ۷۸ درجه فارنهایت (۲۶ درجه سانتیگراد) تنظیم کنید و دما را هنگامی که خارج از منزل هستید کاهش دهید. در زمستان، درجه وسیله خود را در ۶۸ درجه فارنهایت (۲۰ درجه سانتیگراد) تنظیم کنید و آن را ۵ درجه تا ۱۰ درجه پایین بیاورید وقتی که خوابید یا از خانه خود خارج می شوید.

از تهویه برای خنک کردن یا از گرمای اجاق برای گرم کردن هوای خانه استفاده کنید.

برای گرم شدن در زمستان، به جای اینکه بخاری را روشن کنید، یک ژاکت یا لباس اضافی بپوشید.

حفظ محیط زیست با لامپ های فلورسنت فشرده

لامپ های فرسوده را با لامپ های فلورسنت فشرده جایگزین کنید. برای جلوگیری از ایجاد زباله های غیر ضروری، صبر کنید تا لامپ های خود را زمانی که می سوزند، جایگزین کنید. هنگامی که لامپ ها را جایگزین می کنید، لامپ های واجد شرایط Energy Star را با ولتاژ مشابه لامپ هایی که جایگزین می کنید انتخاب کنید. اینها ۷۵٪ انرژی کمتری نسبت به لامپ های رشته ای تولید می کنند و ۷۵٪ کمتر حرارت می دهند.

 شما می توانید در طول تابستان هزینه های خنک کردن را کاهش دهید.

 چراغ ها را خاموش کرده و منابع برق را که از آن ها استفاده نمی کنید، جدا کنید. این یک راه آسان برای کاهش مصرف انرژی است. از آنجا که برخی از دستگاه ها هنوز هم می توانند از انرژی استفاده کنند حتی زمانی که آنها خاموش هستند وسایلی مانند شارژر، تلویزیون و دستگاه های الکترونیکی خود را از برق بکشید. جدا کردن سیم این وسایل از پریز در شب به طور کامل استفاده از انرژی را قطع می کند. اگر شما قصد ترک رایانه، تلویزیون یا کنسول بازی خود دارید، سعی کنید آن را به حالت خواب ببرید به جای اینکه در حالت روشن آن ها را رها کنید.

مطالب مرتبط
6 راهکار برای جلوگیری از سرزنش شدن توسط افراد ستیزه‌ جو

کاهش مصرف آب و گرمایش و حفظ محیط زیست

 جریان آب شیر ها و توالت ها را کاهش دهید. با استفاده از محدود کننده جریان در داخل شیر های خود و  استفاده از سر دوش های فشار شکن در حمام،  اتلاف آب را کاهش دهید. این کار می تواند برای هر دقیقه ای که آب در جریان است، ۳ تا ۴ گالن (۱۱ تا ۱۵ لیتر) آب را ذخیره کند. اگر شما یک توالت حساس به آب یا محدود کننده جریان استفاده کنید سالانه هزاران گالن آب را ذخیره می کنید. به محض اینکه متوجه شوید که آب چکه می کند، به یاد داشته باشید که شیرها و توالت های خراب را اصلاح کنید.

برای کاهش مصرف آب و گرمایش خود، مدت زمان دوش گرفتن خود را به ۵ دقیقه محدود کنید. اگر ترجیح می دهید در وان حمام کنید، فقط نیمی از وان تا سه چهارم آن را پر کنید.

ماشین لباسشویی و حفظ محیط زیست

 لباس های خود را با آب سرد بشویید و آنها را خشک کنید . ماشین لباسشویی خود را برای استفاده بر روی آب سرد یا ولرم به جای آب داغ تنظیم کنید. از آنجایی که انرژی بیشتری صرف خشک کردن لباس ها می شود، ماشین را خاموش کرده و لباس های شسته شده خود را بر روی یک طناب آویزان کنید. اگر فضای مورد نیاز برای نصب یک طناب لباس نداشته باشید و یا نمی توانید لباس های خود را در هوای آزاد خشک کنید، یک  خشک کن لباس را که می توانید در داخل از آن استفاده کنید، نصب کنید.

 لباس های خود را به وسیله چرخش اضافی خشک کنید تا آب بیشتری از لباس ها حذف شود. این باعث می شود آنها سریع تر خشک شوند از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید. با قدم زدن، دوچرخه سواری یا اتوبوس، مصرف بنزین و انتشار گاز کربن را کاهش دهید. نگه داشتن ماشین ها در خانه در شهرهای پرترافیک نیز می تواند کیفیت هوا را بهبود بخشد.

حفظ محیط زیست با کاهش مصرف پلاستیک و زباله

 از بطری آب و لیوان قهوه قابل استفاده مجدد، استفاده کنید.  بطری های آب پلاستیکی و فنجان قهوه مقدار زیادی زباله ایجاد می کنند . به جای دور انداختن ظرف نوشیدنی خود، ظرفی را که می توانید آن را با آب یا قهوه پر کنید، همراه خود داشته باشید. بسیاری از کافی شاپ ها حتی اگر شما از فنجان خود استفاده کنید، به شما تخفیف می دهند.

 سعی کنید مواد ماندگار را برای بطری قابل استفاده مجدد خود انتخاب کنید.  به ظرف های پلاستیکی، درب های شیشه ای و کیسه های پلاستیکی غیر ضروری نه بگویید. اگر می دانید چیزی را که  می خرید ممکن است با یک کیسه پلاستیکی همراه باشد، زمانی که شما آن وسیله را سفارش می دهید به فروشندگان بگویید که به آن کیسه پلاستیکی نیاز ندارید. از شرکت ها بخواهید که وسایل خود را در کیسه های پلاستیکی بسته بندی نکنند. در عوض، کیسه های قابل استفاده خود را، به خصوص هنگامی که شما به مغازه مواد غذایی می روید با خود به همراه ببرید.

مطالب مرتبط
چه زمانی می توانم بعد از حاملگی رابطه جنسی داشته باشم؟

 اگر شما اغلب از بیرون غذا سفارش می دهید، به رستوران یا آشپرخانه بگویید که می خواهید مواد غذایی در ظروف خودتان بسته بندی شده باشد. به این ترتیب شما ظروف پلاستیکی، ظروف فوم، دستمال کاغذی و کیسه های پلاستیکی دریافت نخواهید کرد.

کاغذ بسته بندی و حفظ محیط زیست

محصولاتی که با کاغذ بسته بندی می شوند، خریداری کنید. مواردی را انتخاب کنید که حاوی حداقل بسته بندی باشند تا بتوانند به راحتی بازیافت شوند. به عنوان مثال، مواد شوینده و پودر شستشو را در جعبه مقوایی به جای مواد شوینده مایع که در یک ظرف پلاستیکی بزرگ قرار دارند، خریداری کنید یا در صورت امکان، این مواد را بدون بسته بندی خریداری کنید.

به عنوان مثال، به جای خرید کیسه ای از سیب های بسته بندی شده در بسته های پلاستیکی، چندین سیب را در سبد خود قرار دهید.

لوازم آرایشی و حفظ محیط زیست

لوازم آرایشی قابل استفاده را انتخاب کنید به جای تراشیدن با تیغه های یکبار مصرف، ریش تراشی را انتخاب کنید که بتوانید تیغه های جدید را خریداری کنید. برای کاهش زباله ها، پدهای قابل استفاده مجدد را که می توانید در طول چرخه قاعدگی بشویید، استفاده کنید. شما همچنین می توانید فنجان قاعدگی را برای داشتن دوره بدون زباله استفاده کنید.

 شما همچنین می توانید زباله های حمام را با اجتناب از اقلام مسافرتی کاهش دهید. این ها معمولا شامل بسته بندی و پلاستیک هایی هستند که بازیافتشان دشوار است.

استفاده از بسته بندی پلاستیکی و ظروف پلاستیکی برای ذخیره مواد غذایی را متوقف کنید. یک جعبه را که می توانید ناهار خود را در آن ذخیره کنید، خریداری کنید. غذاهای خود را در ظرف های  شیشه ای به جای کیسه های پلاستیکی نگهداری کنید.

 به یاد داشته باشید که هنگام خرید از فروشگاه، این ظرف های شیشه ای را با خود ببرید. شما می توانید آنها را در ظروف بزرگ به جای بسته بندی قرار دهید.

حفظ محیط زیست با کاهش، بازخرید و بازیافت

از وسایل یک بار مصرف استفاده نکنید. چیزی را که امکان استفاده مجدد دارد، بعد از یک بار استفاده دور نیندازید. در عوض دوباره از آن استفاده کنید یا راهی جدید برای استفاده از آن پیدا کنید. به عنوان مثال، به جای دور انداختن کیسه ناهار، آن را ذخیره کنید و چند بار استفاده کنید. یا کیسه را بردارید و آن را صاف کنید، بنابراین می توانید از کاغذ قهوه ای آن برای پوشاندن چیزی استفاده کنید. هنگامی که از کارایی آن کاسته می شود، آن را بازیافت کنید.

مطالب مرتبط
7 راهکاری که به شما در گسترش تجارت تان کمک می‌کنند

 چیزهایی را که دیگر نیازی ندارید از خود دور کنید. از دوستان و خانواده خود بپرسید که آیا آنها اقلامی دارند که نمی خواهند نگه دارند. ایده خوبی است که یک کیسه را کنار بگذارید تا بتوانید موارد ناخواسته را به آن اضافه کنید. وقتی کیسه پر می شود، آن را به یک موسسه خیریه که تحویل  بدهید. اگر اقلامی اهداء کنید، تخفیف های بیشتری برای خرید بعدی شما در نظر خواهد گرفته شد.

ذخیره و استفاده مجدد از بسته ها: از ظروف غذای پلاستیکی برای نگهداری چای یا محصولات پخته شده استفاده کنید. کیسه های واکس را داخل جعبه کراکر یا غلات نگهدارید و از آنها برای جلوگیری از خوردن غذاها به یکدیگر استفاده کنید.

جعبه های حاوی پوشک را نگه دارید و اسباب بازی ها یا مداد رنگی را در آنها ذخیره کنید.

چیزهای دست دوم را خریداری کنید. اگر شما نیاز به خرید چیزهایی از قبیل لباس، لوازم خانگی، کتاب و یا لوازم این چنینی، به جای سفارش دادن جدید، موارد دست دوم آن ها را خریداری کنید

 این کار موجب صرفه جویی در بسته بندی خواهد شد. برای خرید کالاهای دست دوم و حفظ محیط زیست گزینه های زیر را بررسی کنید:

  • فروشگاه های عتیقه
  • حراجی ها
  • محل های لیست شده در روزنامه های محلی
  • مبادلات همسایگی

بازیافت و حفظ محیط زیست

وسایلی را که نمیتوانید دوباره استفاده کنید، بازیافت کنید. شرکت ها را در مورد نحوه بازیافت محصولات آنها بررسی کنید. بعضی از شرکتها به شما اجازه می دهند تا مواد قابل بازیافت را را در یک ظرف مخلوط کنید، در حالی که شرکت های دیگر می خواهند که آن را جدا کنید. به عنوان مثال، شما می توانید کاغذ، مقوا و فلز بازیافتی را مخلوط کنید، اما شیشه را باید جداگانه نگه دارید.

معمولا می توانید قوطی ها، کاغذ، مقوا، ظروف پلاستیکی، فلزات و شیشه را بازیافت کنید.

 زباله های مواد غذایی را به جای فرستادن آن به محل دفن زباله یا زباله سوز کمپوست کنید. شما می خواهید به محیط زیست خدمت کنید و وجود کمپوست کیفیت خاک را برای باغ ها بهبود می بخشد. از کمپوست گوشت، مرکبات، کیسه های چای و ماهی اجتناب کنید. شما می توانید موارد زیر را کمپوست کنید:

  • قلمه های چمن و برگ
  • ضایعات سبزیجات
  • پوست میوه ها و ضایعات آن ها
  • پوسته تخم مرغ
  • تفاله های قهوه

اختصاصی وردنگار – هرگونه کپی برداری با نام و لینک دهی مستقیم مجاز است

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.