کابوسی به نام مارکتینگ در اینستاگرام و تلگرام

مارکتینگ در اینستاگرام و تلگرام

0

کابوسی به نام مارکتینگ و برندینگ در اینستاگرام و تلگرام

برندینگ : بخش بزرگی از فرآیند مارکتینگ و برندسازی برای کسب و کارهای امروزی در فضای مجازی شکل می گیرد و چه بخواهیم و چه نخواهیم باید از این فضا استفاده کنیم.  اما سوال مهم اینجاست : به چه قیمتی؟!

در حال حاضر تلگرام و اینستاگرام در صدر جدول رقابت در این زمینه قرار دارند و کمتر کسی را سراغ دارید که در طول ۲۴ ساعت شبانه روز بخشی از زمان خود را به آنها اختصاص ندهد. اولین باری که این دو ابزار رونمایی شدند را قطعا به خاطر داریم و به مرور زمان جنبه تجاری آن ها قدرت گرفت و هم اکنون با به وجود آمدن کانال های تلگرامی و صفحات کسب و کار در اینستاگرام، به یکی از اثرگذارترین ابزارهای بازاریابی و برندسازی کاری و شخصی تبدیل شده اند.

اما مجددا سوالمان را تکرار می کنیم : به چه قیمتی؟! گفتاری قدیمی می گوید: با چاقو هم میتوان سیب را پوست کند و هم می توان آدم کشت! تا زمانی که از ابزارهای مزبور برای افزایش دانش، تبلیغات، اطلاع رسانی ها و … استفاده مثبت می شود راه را به درستی پیموده ایم اما با روی کار آمدن شماره های جعلی و fake  و نشان دادن غلو آمیز تعداد اعضای کانالهای تلگرامی و follower  های اینستاگرام و دریافت هزینه های گزاف از مشتریان برای پذیرفتن تبلیغات در چنین صفحاتی … به قول شاعر شیرین سخن : این ره که تو می روی به ترکستان است.

اسف بار تر اینکه، بخش جست و جو در اینستاگرام متاسفانه کاملا در کنترل اشخاص خاصی است و مطالب آن کاملا جهت داده شده و گلچین شده و به مقاصد خاصی قرار می گیرد، ما با یک مساله فرهنگی هم مواجه هستیم که به مرور ما را به ناکجا آباد خواهد رساند.

اظهار نظر هایی که فضای حجب را به مرور از میان خواهد برد

نامناسبترین و مستهجن ترین مطالب و اظهار نظر هایی که فضای حجب را به مرور از میان خواهد برد و رد پایی از فرهنگ چندین هزار ساله را هم نابود خواهد کرد.

در حال حاضر افزایش تعداد اعضای کانال ،follower  ها، افزایش لایک ها و کامنت ها و … جای خود را به مسیر درست فرآیند مارکتینگ و برندینگ داده است.

هیچ کدام از موارد فوق تضمینی برای افزایش فروش و سودآوری کسب و کار شما و حتی برندینگ شخصی شما نیست بلکه تنها شما را در توهمی کاذب فرو خواهد برد و جیبهای عده ای سود جو را پر خواهد کرد.

یادمان باشد، یک درخت کوچک با ریشه های عمیق هزاران بار از درختی تنومند با ریشه های سست ارزشمند تر است. اگر این موارد از سمت خودمان اصلاح نشود، در آینده نزدیک با مرگ فرهنگی و مرگ دانشی مواجه خواهیم بود. از خودمان شروع کنیم و به جای جهل، آگاهی و دانش را منتشر کنیم.

مطالب مرتبط
بهترین و بزرگ ترین پیکاپ های دنیا

مرجان جانقربان – سخنران، مشاور برندینگ و گرافیست

با نویسنده این مقاله در مورد مارکتینگ و برندینگ بیشتر آشنا شوید:

نام :  مرجان

نام خانوادگی : جانقربان

متولد : ۱۲/۰۵/۱۳۶۱

صادره و ساکن : شیراز

مدارک تحصیلی:

  • مقطع تحصیلی : کارشناسی ارشد
  • رشته تحصیلی : MBA
  • دانشگاه : سازمان مدیریت صنعتی شیراز
  • سال فارغ التحصیلی : ۱۳۹۰
  • مقطع تحصیلی: کارشناسی
  • رشته تحصیلی: تغذیه و رژیم درمانی
  • دانشگاه: علوم پزشکی شهید بهشتی تهران
  • سال فارغ التحصیلی: ۱۳۸۴

آدرس وب سایت شخصی :  www.janghorban.blog.ir

آدرس وب سایت کسب و کار (گروه بزرگان مدیریت) :    www.bozorganemodiriat.blog.ir

آدرس پست الکترونیک :   marjanjanghorban@gmail.com

تلفن همراه:    ۰۹۱۷۷۰۱۳۸۷۸

سمت های مورد تصدی:

  • موسس و پدیدآورنده  گروه بزرگان مدیریت- آموزشهای  آنلاین در حوزه کسب و کار و مدیریت – )۱۳۹۳ تا کنون( – bozorganemodiriat.blog.ir
  • عضو هیات رئیسه دپارتمان برندینگ و بازاریابی گروه مدیریت صنعتی شیراز۱۳۹۰-۱۳۹۲
  • مشاور برندینگ و گرافیست گروه مدیریت صنعتی شیراز)۱۳۹۰-۱۳۹۲(
  • مدیر آموزشی برگزاری دوره های یکساله MBA گروه  مدیریت صنعتی شیراز-۱۳۹۰-۱۳۹۲
  • گرافیست کانون تبلیغاتی خادم صادق در شیراز)۱۳۹۲-۱۳۹۳(
  • مدیرداخلی دفتر مرکزی و نمایشگاه دائمی شرکت پایپینگ آلپکس(۱۳۸۸)
  • مدیر و مشاور اجرایی دفتر مرکزی و نمایشگاه دائمی شرکت پایپینگ آلپکس در دومین همایش ملی ساختمان(۱۳۸۸)
  • مدیر آموزش و مدیر اجرایی برگزاری کارگاه ها و دوره های آموزشی شرکت خدمات فنی مهندسی بانیان صنعت (۱۳۸۷ – ۱۳۸۸)
  • مدیر اجرایی هماهنگی و برقراری ارتباط با ارگان های خصوصی و دولتی در زمینه اعزام اساتید،همکاری مشترک برای اجرای دوره های آموزشی در شیراز(پتروشیمی،شرکت شهرک های صنعتی،اداره و اتاق بازرگانی،صندوق توسعه صادرات،اداره صنایع و معادن و …..) در شیراز و (مرکز آموزش و پژوهش استانداری تهران،شرکت فرهیختگان صنعت پژوه تهران،مجتمع گاز پارس جنوبی عسلویه،شرکت مناطق نفت خیز جنوب اهواز،….)خارج از شیراز(۱۳۸۷ – ۱۳۸۸)
  • مدیر اجرایی کارگاه آموزشی تبلیغات و بازاریابی با همکاری انجمن روابط عمومی ایران(برای اولین بار در جنوب کشور)مورخ اول اسفند ۱۳۸۷ درشیراز
  • مدیر اجرایی کارگاه آموزشی پروپوزال ، رزومه نویسی و مقاله های ISI با همکاری مرکز حمایت از ایده های برتر دانشگاه شیراز در دانشکده مهندسی شیراز(۱۳۸۷)
  • کارشناس تغذیه و رژیم درمانی بیمارستان نمازی شیراز(۱۳۸۵- ۱۳۸۶)
loading...

سوابق سخنرانی در زمینه برندینگ و کسب و کار:

  • سخنرانی با موضوع ” پرسنال برندینگ از A تا Z” در جمع مدیران فروش مجموعه بازرگانی کوبادا – ۱۲ اردیبهشت ۹۷
  • سخنرانی در جمع کارمندان فروش شرکت بازتاب یارانه با موضوع “پرسنال برندینگ” – ۱۰ بهمن ۹۶
  • سخنرانی در دومین جلسه از کارگاه آموزشی “تدوین برند بوک” – ۲۲ آذر ۹۶
  • سخنرانی در اولین جلسه از کارگاه آموزشی “تدوین برند بوک” – ۲۶ آبان ۹۶
  • سخنرانی در جمع مدیران شرکت بازرگانی آورند با موضوع “برند بوک” – ۲۲ آبان ۹۶
  • سخنرانی برای پرسنل فروش با موضوع “برندبوک و لازمه آن برای کسب و کارها” –  شرکت گردشگری پرواز در شیراز-۴ آبان ۹۶
  • سخنرانی با موضوع”هویت بصری، هویتی گم شده در برندینگ” برای مدیران سازمان بازرگانی آرین ۱۹ مرداد در شیراز
  • دور دوم سخنرانی با موضوع “مسیری به نام عمه جان در برندینگ” گروه بزرگان مدیریت – ۸ مرداد ۹۶
  • سخنرانی برای پرسنل شرکت بازرگانی و صنعتی آلفا با موضوع “مسیری به نام عمه جان در برندینگ” – ۱۷ خرداد ۹۶ در شیراز
  • دور دوم سخنرانی با موضوع “عمل جراحی زیبایی!! برای کسب و کار شما-صد در صد تضمینی” برای مدیران بانک – ۲۱ اردیبهشت ۹۶در شیراز
  • سخنرانی با موضوع “لباس کسب و کار شما چه رنگی است” برای کارمندان شرکت بازرگانی فراسو – اسفند ۹۵ در شیراز
  • سخنرانی برای هولدینگ بازرگانی آبان با موضوع ” عمل جراحی زیبایی!! برای کسب و کار شما- صد در صد تضمینی” – آذر ۹۵ در شیراز
  • سخنرانی “چگونه تبلیغات محیطی سودآوری داشته باشیم؟” – برای مدیران گروه بزرگان مدیریت– اسفند ۹۴
  • سخنران برندینگ و تبلیغات مجموعه- willbeseen  تهران- آموزشهای آنلاین در حوزه کسب و کار – ۹۴ تا ۹۶ تهران
  • سخنرانی ” هوش تجاری” – برای مدیران گروه بزرگان مدیریت – دی ۹۳
مطالب مرتبط
بدلکاری خطرناک در جاده: حرکت روی دو چرخ و درآوردن لاستیک ها، بسیار دیدنی

سوابق اجرایی در زمینه برندینگ و کسب و کار:

  • اجرای دوره یک ساله MBA برای اولین بار در گروه مدیریت صنعتی شیراز ۹۰-۹۲ در شیراز
  • پیشنهاد و ارائه طرح باشگاه مشتریان گروه مدیریت صنعتی شیراز برای اولین بار۹۰-۹۲
  • مدیر اجرایی کارگاه آموزشی تبلیغات و بازاریابی با همکاری انجمن روابط عمومی ایران(برای اولین بار در جنوب کشور)مورخ اول اسفند ۱۳۸۷ درشیراز

سوابق مشاوره و اجرای تبلیغات، برندینگ و طراحی گرافیک:

  • انگلستان : مجله آنلاین Persian book ، مجموعه خیریه Helpumanity، پوشاک high & tall  – مجموعه غذایی order and order
  • ایتالیا : مجتمع صنعتی pooyagen، گروه سینمایی archangel motion
  • شیراز: گروه مدیریت صنعتی ، سازمان نظام مهندسی، دانشگاه علمی-کاربردی، نمایندگی WINTECH، انجمن MATLAB دانشگاه شیراز، بیمارستان نمازی ، نمایندگی محصولات آرایشی IsaDora، مجتمع آلومینیوم لامرد،گروه بازرگانی و آموزشی پزشکی GTP،هولدینگ پارس کهکشان در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، شرکت بازرگانی کوشا کسری، مرکز عرضه طلای پارسیا، مجموعه پوشاک آرشا،دکوراسیون داخلی دارکوب، مجموعه رستورانهای سنتی کوچه باغ،گروه ساختمانی آسا بام، مجموعه منفرد – تولید اپلیکیشن و گیم، مجموعه گردشگری نگین، کانون تبلیغاتی ، پوشاک رشیدی، انجمن روانشناسی سایهو،خانم روانشاد-مشاور تغذیه و رژیم درمانی، مجموعه کتاب آشپزی چهره نگار، شرکت گردشگری پرواز
  • تهران: آکادمی شادی ایرانیان(آشا) اولین آکادمی تخصصی شادی در خاورمیانه، شرکت بین المللی TETYS اولین و تنها تامین کننده خدمات آموزشی فدراسیون بین المللی مهندسان مشاور(فیدیک)، انجمن سخن سواران دانشگاه صنعتی شریف، دکتر اصغریان(دکتری منابع انسانی و مبدی اولین مدل فروش خلاق)، شرکت مشاوره و آموزش سامان تدبیر دانشور نماینده سیستمهای مدیریت کیفیت انگلستان،هولدینگ ارتباطات و فناوری زعیم،مجموعه رستورانهای CHEF،دکتر هاشمی(مشاور منابع انسانی هولدینگ سایپا) ،محصولات قهوه کافی نیک ، دکتر نوروزی فرد(مدرس زبان های خارجه)،دکتر هاشمی(عضو هیات علمی سازمان مدیریت صنعتی تهران)،هولدینگ رنجبر(سنگهای لاکچری)،دکتر یاوریان(سخنران در حوزه روانشناسی-به منظور برند سازی شخصی)، مهندس خلیلی نماینده مجلس شورای اسلامی، الو کارواش-اولین مرکز صفر شویی اتومبیلهای لاکچری،گروه مدیران تحقیق و توسعه، گروه نیک اندیشان-مشاوره روانشناسی، گروه مالی و حسابداری دانا-خانم فانی-وکیل،مجموعه ساختمانی و سازه صابری
  • مشهد: مجله پزشکی و سلامت دکتر سلام، مجموعه آموزشی مهندس رضا مصطفایی، مجموعه سنت سرا-عرضه محصولات سنتی نیشابور،خیریه هستی
  • تبریز : مجموعه اداری و مالی تراز سایار، مجموعه تولید شیرینی باقلوا
  • بندرعباس: خانه کیفیت ایرانیان(برگزاری دوره های آموزشی ویژه مدیران)، کانون زنان بازرگان،استارت آپ ویکند سال ۹۴- مجتمع تجاری ۵Stars، گروه بین المللی آموزشی شایا، گروه هنری آی گامبرون، شرکت معمار اندیشه سپهر (مشاوره سیستمهای مدیریت) ، سی فن ( سامانه یکپارچه حمایت از هنر)،مجموعه ادویه مارکت،هولدینگ غذایی معشوق،لوازم خانگی Bismark،لوازم آرایشی ماسالند،هولدینگ صنعتی داتیس،هولدینگ صنعتی کانی سازان کیان پارس،دکتر عباسی(رئیس هیات مدیره مجموعه معمار اندیشه)، دکتر کاظمی نژاد(مشاور مدیریت)،مرکز زیبایی آفاق،دکتر اسفندیاری(مشاور بانکداری الکترونیک)، خیریه مهران،طراحی کتاب تجاری مدیران موسسه کتاب راه ابریشم، شرکت خدمات فنی مهندسی مهارت صنعت سامان، اکادمی یونیک
  • بوشهر گروه زرین-بسته بندی و تولید خرما، مجموعه بازرگانی ناب
  • کرمان: مجموعه قاووت-تولید محصولات گیاهی
  • یزد: بیمه پاسارگاد، مجموعه فرهنگی کتاب اصناف یزد
  • قم : مجموعه عینک نور
مطالب مرتبط
لوگوی شخصی؟ لوگوی سازمانی؟ و یا هر دو

دارای ستون اختصاصی برندینگ در پایگاه های خبری-تجاری :

  • ارتباط امروز
  • آرمان اقتصادی
  • تجارت امروز
  • اقتصاد تهران

عضویت و نماینده در سازمان ها:

  • نماینده و عضو هیات رییسه دپارتمان برندینگ و بازایابی گروه مدیریت صنعتی شیراز۱۳۹۰-۱۳۹۲
  • نماینده شرکت فنی مهندسی بانیان صنعت در انجمن مدیریت ایران(IMA)

(۱۳۸۷)

  • نماینده شرکت فنی مهندسی بانیان صنعت در انجمن روابط عمومی ایران

(۱۳۸۷)

  • نماینده شرکت فنی مهندسی بانیان صنعت درتشکل صادرات خدمات مهندسی

(۱۳۸۷)

  • عضو سازمان نظام پزشکی ایران(۱۳۸۵ تا کنون)
  • عضو انجمن تغذیه ایران(اتا) (۱۳۸۵ تا کنون)
  • عضو هیات رئیسه و مدیر امورآموزشی ، فرهنگی و فوق برنامه انجمن اسلامی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران( ۱۳۸۲-۱۳۸۰)
  • عضو هیات تحریریه نشریه اکسیر کمیته پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران

( ۱۳۸۲-۱۳۸۰)

مهارتها :

  • دارای مدرک گرافیک حرفه ای از سازمان مدیریت صنعتی شیراز(۱۳۹۲)
  • دارای مدرک ICDL بین الملل (۱۳۸۸)
  • دارای مدرک IELTS از سازمان مدیریت صنعتی شیراز (۱۳۸۸)

 توانایی ها:

  • روابط عمومی و فن بیان خوب
  • قدرت نویسندگی خوب
  • خلاق
  • کار تیمی خوب
  • پشتکار
  • ریسک پذیر
  • فعال
  • مثبت نگر ، پرانرژی و شاد
  • متعهد، منظم و دقیق

فعالیت هنری:

  • نوازندگی ویولن (۱۳۸۳ تا کنون)

علاقه مندی ها:

  • مطالعه
  • سفر
  • موسیقی
هرگونه کپی برداری با نام و لینک دهی مستقیم مجاز می باشد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.