کاشت ریش و سبیل | از فواید و عوارض تا نحوه انجام

1

یکی از روش هایی که در زمینه زیبایی آقایان، در این روزها زیاد استفاده می شود، استخراج واحد فولیکولی (FUE ) است که به منظور کاشت ریش و سبیل مورد استفاده قرار می گیرد. کاشت ریش و سبیل برای زیباتر بودن و پرکردن جاهایی از صورت که تراکم موی کمتری دارد مفید است. این نوع عمل زیبایی، یک عمل با شدت تهاجم خیلی کم می باشد.

با انجام این عمل رویش و رشد موی صورت در بخش‌هایی مانند خط ریش، گونه‌ها، ریش، ریش‌بزی و سبیل بیشتر می‌شود. کاشت مو به روش استخراج واحد فولیکولی علاوه بر افزایش موی ناحیه‌های کم پشت یا بدون مو برای ترمیم خط ریش و پوشاندن جای جوش روی صورت نیز به کار می‌رود.

کاشت ریش و سبیل

کاشت سبیل

درمان قطعی برای کمبود مو در بالای لب، پیوند مو است. ریشه های موی مورد نیاز برای کاشت ریش و سبیل ، مانند عمل پیوند موی سر، از پشت سر برداشته می شوند به طوری که یک نوار باریک پر مو از پوست سر را جدا کرده و سپس ریشه های موی موجود در آن را تک تک جدا می کنند. پس از آن، این ریشه ها را یکی یکی در نواحی کم پشت، می کارند.

اسکار، جای زخم های جراحی، اثر سوختگی و هر گونه از بین رفتن مو های سبیل را می توان به کمک پیوند سبیل، پوشش داد. افرادی که در صورت خود مو ندارند را نیز می توان به کمک پیوند سبیل درمان کرد. در عمل کاشت ریش طبیعی تنها می توان از تکنیک FUE استفاده کرد چرا که نتایج حاصل از روش FUT رضایت بخش نخواهند بود. ریشه ی مو ها به وسیله ی دستگاه های ۰٫۶ تا ۰٫۷ میلی متری و بدون منبع نیروی مکانیکی برداشته می شوند و باید همزمان در محل مورد نظر و بدون بریدن پوست آن ها، کاشته شوند چرا که در غیر این صورت ممکن است ریشه از بین برود.

کاشت ریش

طی عمل کاشت ریش طبیعی ممکن است ریشه ی مو های ریش که نیازی به آن ها نیست را خارج کرده و آن ها را در مناطق کم پشت آن پیوند زد. در این مورد معمولا مو های روی گونه ها را برداشته و در مناطق پایین تر می کارند. در صورت انجام دقیق این عمل با دست و به کمک تیغه های ۰٫۶ تا ۰٫۷ میلی متری، هیچ اثری از آن باقی نخواهد ماند. بدین صورت، می توان ریشه ها را از مناطقی مثل قسمت های تحتانی ریش، سینه، قسمت های تحتانی گردن و حتی گونه ها برداشت کرده و در محل مورد نیاز آن ها را کاشت. برداشت این ریشه ها از نواحی با تراکم بیش از حد که ظاهر بدی دارند، می تواند زدن یک تیر با دو نشان باشد
ریش مانند موی سر نبوده و تراکم آن در افراد مختلف ممکن است متفاوت باشد. ممکن است یک نفر با ریش کم پشت کاملا موافق باشد و بنابراین معمولا نیازی به موی زیاد برای انجام پیوند ریش، نیست.

مطالب مرتبط
ماسک مو - ماسک ضد ریزش مو و پرپشت کننده مو

در مواردی که قسمتی از ریش از بین رفته باشد، می توان از تراکم نواحی اطراف آن، برای انجام پیوند استفاده کرد. اگر فرد کاملا فاقد ریش باشد، بنا به درخواست او و طبق محدودیت های موجود، می توان ۱۰۰۰ تا ۳۰۰۰ ریشه را پیوند زد.

اگر قرار است عمل پیوند تنها برای سبیل انجام شود، آن گاه ۴۰۰ تا ۸۰۰ ریشه ی مو کافی خواهند بود. نواحی برداشت مو برای حدود ۱ تا ۲ هفته پس از انجام عمل، حالت صورتی رنگی به خود خواهد گرفت و هیچ جای زخمی روی آن به جای نخواهد ماند.

مزایای کاشت سبیل و ریش با  اف یو ایی

  • زمان بهبودی کوتاه
  • عدم نیاز به بخیه
  • عدم نیاز به بریدگی و زخم‌های بزرگ
  • روشی با حداقل تهاجم
  • بدون باقی گذاشتن آثار زخم
  • بدون درد

نحوه عمل کاشت ریش و سبیل

عمل بسته به ناحیه درمان ۳ تا ۹ ساعت زمان می‌برد. مو در این عمل از ناحیه پایداری مانند کنار یا پشت سر برداشته می‌شود و در ناحیه دریافت‌کننده برای مثال ریش، سبیل یا خط ریش کاشته می‌شود. فولیکول‌های موی ظریف پس از بی‌حس شدن ناحیه اهدا‌کننده با دستگاه پانچ برداشته می‌شود. چنانچه ریزش مو شدید باشد، مو از سینه گرفته می‌شود. مو در زاویه‌ای کاشته می‌شود تا ظاهری طبیعی ایجاد شود. نتایج این عمل آنی است.

میزان درد کاشت موی صورت

از آنجایی که کاشت مو به روش FUE به شیوه‌ای یکسان برای پرپشت کردن موی ریش و سر انجام می‌شود، عمل کاملاً بدون درد است. فولیکول‌ها دستچین می‌شود و برخلاف روش قدیمی کاشت واحد فولیکولی FUT نیازی به ناحیه اهدا کننده بزرگ نیست.

 

روش های کاشت ریش و سبیل

درمان اصلی کم مویی صورت کاشت موی طبیعی است. کاشت مو در صورت با روش های FUT و FITانجام می شود. مراحل برداشت و کاشت مو در صورت شبیه کاشت موی سر است البته کاشت ریش به دقت و حوصله بیشتری نیاز دارد و حتی بیشتر از کاشت موی سر طول می کشد. غالبا از موهای پشت سر برای برداشت استفاده می شود. در روش FUT نوار باریکی از پوست پشت سر برداشته می شود و پس از استخراج گرافت ها، فولیکول های مو یک به یک در پوست صورت کاشته می شود. در روشFIT از همان ابتدا با وسیله ظریفی بنام پانچ موها تک تک از پشت سر خارج می شود و تک تک کاشته می شود. کاشت ریش و سبیل با کمک بیحسی موضعی انجام می شود و معمولا ۴-۶ ساعت طول می کشد.

مطالب مرتبط
برجسته کردن لب با استفاده از تزریق چربی ، پروتز و لفیت

کاشت ریش با تکنیک جدید (SUT)

این تکنیک در کلینیک کاملا تخصصی و مجهز با دستگاهای تمام اتوماتیک، زیر نظر متخصصین مجرب، در این مرکز انجام می شود .

این متد تحولی نو را در پیوند موی طبیعی و قابل رشد که برای (موی سر- ریش – ابرو و مژه) که با تراکمی بسیار بالا و خواب و خط رویش بسیار طبیعی می باشد، را انجام پذیر کرده است .

همچنین می شود از مزایای این تکنیک گفت که دیگر نیازی به کوتاهی موهای شخص نبوده – همچنین شما عزیزان رویت موهای کاشته شده خود و تراکم ان را در همان روز کاشت شاهد هستید، زیرا با این تکنیک می توانیم موها را تا بلندی ۱ سانتی متری پیوند زنیم .

تعداد گرافت مو برای کاشت ریش و سبیل

تعداد گرافت‌های مورد نیاز برای کاشت ریش ممکن است خیلی متفاوت باشد. اما به طور میانگین، این تعداد شامل ۳۰۰ تا ۶۰۰ گرافت برای سبیل، ۶۰۰ تا ۸۰۰ گرافت برای یک ریش بزی پُر، ۲۰۰ تا ۳۵۰ گرافت برای هر خط ریش و ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ گرافت برای ریش روی گونه می‌باشد.

اصلاح کردن پس از کاشت ریش و سبیل

معمولاً در ۱۰ روز تا دو هفته اول بعد از عمل کاشت ریش باید از تراشیدن ریش خودداری کرد. اما لازم است بدانید که طول این زمان برای بیماران مختلف متفاوت است و باید توسط جراح خود شما تعیین شود. برخی از بیماران می‌توانند بعد از گذشت یک هفته، موی خود را با رعایت احتیاط اصلاح کنند. اما این موی کاشته شده در ۱۰ روز اول بعد از عمل به شکل یک ته ریش ساده به نظر می‌رسد.

هزینه و قیمت کاشت ریش و سبیل

نرخ هزینه کاشت ریش و سبیل بسته به موقعیت و همینطور پزشک فرق دارد. هزینه کاشت ریش و سبیل با توجه به مدت زمان لازم برای عمل و همچنین منطقه و موی پیوند شده متغیر می باشد.

مطالب مرتبط
نحوه انجام کوچک کردن سینه در مردان (ژنیکوماستی)

عوارض کاشت ریش و سبیل

کاشت ریش و سبیل با موی طبیعی عوارض خیلی اندکی دارد که اکثر آن ها عارضه های عمومی عمل کاشت مو هستند. زخم پدید آمده در ناحیه های برداشت مو غالبا در حد یک زخم ۲ میلی متری یا ظریفتر می ماند که می توان آن را به آسانی با مو های پیرامون پوشش داد. برخی از اشخاص می خواهند به جای برداشت مو به طور همزمان و ایجاد یک زخم نواری شکل، پیاز های مو به صورت جداگانه و با روش خارج کردن واحد های فولیکولی، از داخل پوست سر آن ها بیرون شوند.

کاندیدهای مناسب کاشت ریش و سبیل

عمل کاشت ریش و سبیل در کسانی که میان ۲۰ تا ۲۲ سال دارند می تواند اجرا شود به این دلیل که در این سنین، سطح هورمون های شخص به اندازه پایه ای رسیده است. کاشت ریش و سبیل طبیعی برای آقایانی بهتر است که می خواهند ته ریش دو روزه ای را بر روی صورت شان داشته باشند اما به خاطر مو های نا مرتب صورت و یا نبود آن ها، این امکان برایشان میسر نیست.

نتایج درمان کاشت ریش و سبیل

نتایج کاشت ریش و سبیل با استفاده از روش FUE دائمی است و ظاهری کاملاً طبیعی دارد. تفاوت ایجاد شده پس از کامل شدن درمان بلافاصله بطور قابل توجه برای بیمار قابل مشاهده خواهد بود. به هر حال مشاهده نتایج کامل حاصل از درمان به چند ماه زمان نیاز دارد. توجه داشته باشید پیازهای موی کاشته شده در نواحی مختلف صورت رشد خود را شروع کرده و در ادامه به رشد خود ادامه خواهند داد.

سرعت رشد موهای کاشته شده

فرایند رشد موهایی که به عنوان ریش کاشته می‌شود، تا حدودی مشابه با رشد موی کاشته شده در قسمت سر است. معمولاً رشد کامل و قابل ملاحظه مو بعد از حدود دو ماه مشاهده می‌شود. اگر هم بخواهید ریش بلند داشته باشید، می‌توانید بعد از حدود ۴ تا ۶ ماه این کار را انجام دهید.

در اکثر مواقع دیده شده است که موی کاشته شده پس از ۲-۳ هفته کمی میریزد و سپس شروع به رشد مجدد می کند. میتوان گفت پس از گذشت ۹ ماه موهای کاشته شده کاملا نتیجه دلخواه را نشان می دهند و کامل شده اند.

اختصاصی وردنگار؛ هرگونه کپی برداری با نام وردنگار و لینک دهی مستقیم مجاز می باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.