کانسپت متفاوت و منحصر بفرد دیگری از هوندا

0

کانسپت متفاوت و منحصر بفرد دیگری از هوندا

 

مدتی است خودروهای هیبریدی و الکتریکی بسیار مورد توجه قرار گرفته اند و سازندگان خودرو و دوستداران محیط زیست وقت بسیاری برای طراحی ساخت اینگونه خودروها صرف می کنند. تا حدود زیادی هم بازار این خودروها مورد توجه خریداران قرار گرفته و برندهای معتبری همچون تویوتا، بنز و بی ام و ساخت این خودروها را با جدیت دنبال می کنند.

خودروی برقی یا خودروی الکتریکی به خودرویی گفته می‌شود که از باتری جهت نیروی محرکه به‌جای موتور درون‌سوز استفاده می‌کند. در این ماشین‌ها موتور در زیر بدنه قرار دارد.

 

اولین خودروهای برقی در قرن نوزدهم تولید شدند. تولید اینگونه خودروها با تولید انبوه اتومبیل احتراقی دچار افت شدید گردید. در دهه‌های ۱۹۷۰ و ۱۹۸۰ میلادی با وقوع بحران انرژی مجدداً خودروی برقی مورد توجه قرار گرفت ولی این علاقمندی سبب تولید انبوه و ایجاد بازار رقابتی نشد. از سال ۲۰۰۸ میلادی با توجه به پیشرفت فناوری باتری‌ها، مدیریت شبکه برق، نگرانی‌ها در خصوص قیمت نفت و نیاز به کاهش گازهای گلخانه‌ای تحول اساسی در تولید خودروهای برقی صورت گرفته‌است.

از مزایای خودروی برقی نسبت به خودروی احتراقی می‌توان به کاهش قابل ملاحظه آلودگی هوای محلی، کاهش گازهای گلخانه‌ای و کاهش وابستگی به نفت اشاره کرد. برخی از کشورها و دولت‌های مربوطه به منظور ترویج و گسترش بازار خودروهای برقی از انگیزاننده‌های دولتی برای خودروهای برقی استفاده می‌کنند.

 

شرکت معروف تسلا نمونه بسیار روشنی از خودروهای کاملا الکتریکی است که چندین سال است در آمریکا مشغول به تولید این خودروهاست. جدیدترین مدل آن نیز تسلا مدل ۳ است. مشکل بزرگ طراحی خودروهای برقی و هیبریدی ، طراحی فضایی شکل آن است که برای خریداران زیاد جالب نیست.

 

خودروسازان به این موضوع توجه بسیار دارند و برخی از آنها مدل های خودروهای خود را مطابق با سلیقه های مردم می سازند. شرکت هوندا با ارائه کانسپ الکتریکی شهری خود در نمایشگاه خودروی فرانفورت که ظاهری جالب و کلاسیک دارد، خود را در سرتیتر خبرگزاری ها قرار داد. اطلاعات کاملی در خصوص این کانسپت در دسترس نیست. فقط هوندا به قابلیت خودکار رانندگی یا self drive در آن اشاره کرده است.

 

مطالب مرتبط
ماشین خود را چگونه برای رانندگی در برف آماده کنیم؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.