کاهش فشار سینوسی با داروهای خانگی

0

افراد می توانند فشار سینوسی را با دارو درمان کنند، اما بسیاری از داروهای خانگی نیز ممکن است به کاهش علائم و بهبود سرعت کمک کنند. سینوسها با یک نوع پوست به نام غشای مخاطی پوشش داده شده اند. این غشا با تولید موکوس بدن را از آسیب ها محافظت می کند. این غشای مخاطی  خاک و ذرات دیگر را جذب میکند و از بین می برد که در غیر این صورت می توانند باعث بیماری شوند.

در صورتی که فردی واکنش آلرژیک یا عفونت داشته باشد، پوشش سینوس ها ممکن است دچار تورم شوند. تورم ممکن است منجر به احساس فشار در اطراف بینی، گونه ها و بالای چشم شود. این ناحیه صورت ممکن است دردناک یا حساس شود. عفونت ها و یا آلرژی ها می تواند منجر به فشار ناخوشایند در سینوس ها گردند. پاک کردن بینی می تواند به کاهش این علایم کمک کند. در زیر گزینه های طبیعی به عنوان داروهای بدون نسخه برای فشار سینوسی معرفی شده اند:

۱. اسپری بینی

اسپری بینی یک درمان محبوب برای فشار سینوسی است. محلول شور را می توان به راحتی در داخل خانه با استفاده از آب استریل، نمک و نوشابه سودا ساخت. ترکیب مواد زیر:

  • ۱/۴ قاشق آب تمیز
  • ۱/۴ قاشق چایخوری نمک
  • ۱/۴ قاشق سوپخوری نوشابه

این را به داخل بینی از طریق کف دست ها، داخل هر یک از سوراخ های بینی در یک زمان بکشید. یا می توانید از بطری اسپری تمیز و خشک استفاده کنید. به آرامی نازل را به یک سوراخ وارد کرده و محلول را داخل بینی اسپری کنید. تکرار دو تا سه بار در روز انجام شود.

۲.  Neti pot

بعضی از افراد از Neti pot  برای شستشوی بینی استفاده می کنند که کمک می کند تا غشای مخاطی را مرطوب نگه داشته و فشار را در سینوس ها کاهش دهد. دستگاه به نظر می رسد یک گلدان کوچک با یک سوپاپ بلند است. آنها می توانند به صورت آنلاین هم خریداری شوند. در اینجا چگونگی استفاده از گلدان شرح داده شده است:

مطالب مرتبط
چگونه می توان سطح انسولین را کاهش داد؟
  • دست ها را بشویید
  • گلدان را با آب استریل پر کنید
  • مستقیما بر روی یک سینک بگذارید
  • سر را به سمت راست بچرخانید
  • به آرامی سوپاپ آن را داخل بالاترین نقطه سوراخ بینی وارد کنید
  • از دهان تنفس کنید
  • آب را از سوراخ بینی بیرون بریزید

آب از یک سوراخ بینی به طرف دیگر جاری می شود که باید گرده، باکتری ها و سایر آلودگی ها را از بین ببرد. فرد باید این روند را در هر دو سوراخ بینی تکرار کند. ضروری است از آب استریل یا آب مقطر استفاده کنید که می تواند از داروخانه خریداری شود و از آب شیرین استفاده نکنید. به جای آن، آب جوشیده مصرف کنید و اجازه دهید خنک شود.

۳. استنشاق بخار

استفاده از بخار برای باز کردن راه عبور  بینی می تواند به کاهش فشار سینوسی کمک کند. تنفس بخار در خانه آسان است. آب را جوشانده، آن را در یک کاسه بزرگ ریخته و روی آن درپوش قرار دهید، بنابراین چهره به طور مستقیم بالای آب است. سر را با حوله بپوشانید و از طریق بینی نفس بکشید.

۴. طب سوزنی

ماساژ نقطه فشار در پایه جمجمه و بالای گردن ممکن است به این موضوع کمک کند. طب سوزنی بخش مهمی از طب سنتی چینی است. این شامل استفاده از فشار به نقاط خاص بدن، برای از بین بردن درد و یا علائم بیماری است. نظر دانشمندان در مورد اینکه آیا طب سوزنی نتیجه بخش است،  چندان روشن نیست اما ممکن است نشانه هایی را از بین ببرد.

طب سوزنی به مدت طولانی برای درمان سرماخوردگی، انواع آنفلوانزا و مشکلات سینوسی استفاده شده است. این را می توان در خانه یا توسط یک فرد حرفه ای انجام داد.  مراقب باشید فشار بیش از حد را نداشته باشید که باعث درد و یا ناراحتی شود. در اینجا چگونگی استفاده از طب سوزنی برای فشار سینوسی شرح داده می شود:

مطالب مرتبط
کافئین بدون آب چه کاری برای بدن انجام می دهد؟
  • انگشتان هر دو دست را با هم پیوند دهید، شکل یک فنجان را تشکیل دهید
  • از دست های مرتبط استفاده کنید تا پشت سر را بچرخانید، جایی که گردن و جمجمه به هم پیوستند
  • گسترش انگشتان و پیدا کردن شیب در هر دو طرف ستون فقرات
  • از انگشت شست استفاده کنید تا منطقه را در حلقه های کوچک ماساژ دهید
  • آرام باشید، تنفس آرام و عمیق داشته باشید
  • این کار را برای ۴ تا ۵ ثانیه در یک زمان انجام دهید

استفاده از نوک انگشتان برای ماساژ گونه و پل بینی نیز می تواند به کاهش فشار نیز کمک کند. این ماساژ باید قوی اما ملایم  باشد.

۵. هیدراتاسیون

هر زمان که یک فرد حال خوبی ندارد، ضروری است که بدن هیدراته شود. غلظت مخاطی را در سینوس ها با رژیم نوشیدن زیاد مایعات  رفع نمایید. نوشیدن آب به آنها کمک می کند تا به درستی کار کنند. آب، آب میوه ها و چای های گیاهی جایگزین خوبی برای چای و قهوه می باشد.

۶. لیف یا کمپرس گرم

اعمال حرارت به ناحیه سینوس هم می تواند به کاهش فشار کمک کند. یکی از ساده ترین راه های انجام این کار استفاده از یک دستمال مرطوب گرم است.  لیف یا دستمالی تمیز را زیر آب گرم کنید و آن را بردارید. آن را بچرخانید و آنرا در عرض پل بینی و گونه ها قرار دهید تا چند دقیقه بماند.

۷. روغن گیاهی

تصور می شود که روغن گیاهی به باز کردن پلاک بینی کمک می کند، اگر چه پژوهش ها از این موضوع حمایت نکرده است. روغنهای ضروری روغن های طبیعی حاصل از گیاهان هستند. موسسه آمریکایی سینوس توصیه می کند که از روغنهای ضروری برای کاهش فشار سینوسی استفاده شود. چند قطره روغن را به آب داغ اضافه کنید و به آرامی در بخار از طریق بینی نفس بکشید.

مطالب مرتبط
عوارض بوپرنورفین ( Buprenorfin ) چیست؟

برخی از خواص بیهوشی یا تسکین دهندگی در این روغن وجود دارد، اما هیچ شواهد علمی ثابت نمی کند که  منتول باعث می شود که راه بینی باز شود. اسانس ها، از جمله منتول، در دسترس هستند. با این وجود مردم باید مطمئن باشند که این روغنها را از منابع قابل اعتماد خریداری کنند.

۸. استراحت

تمرکز بر روی کار یا مطالعات ممکن است برای یک فرد مبتلا به فشار سینوسی دشوار باشد. استراحت می تواند به بدن کمک کند تا بهبود یابد.

به طور کلی فشار سینوسی چیست؟

  • فشار سینوسی اگر ناشی از عفونت، مانند سینوزیت باشد، باید طی چند هفته برطرف شود.
  • اگر به علت آلرژی ایجاد شود، فشار سینوسی ممکن است بیاید و برود. استفاده از آنتی هیستامین ها قبل از تماس با یک آلرژن، مانند چمن یا حیوان خانگی، می تواند از فشار سینوسی جلوگیری کند.
  • درمان های طبیعی بالا می تواند به کاهش فشار سینوسی و ناراحتی های مرتبط کمک کند. آنها همچنین می توانند به بهبود سرعت کمک کنند.

با این حال، درمان های خانگی همیشه موثر نیست. اگر عفونت طی دو تا سه هفته از بین نرفته باشد، افراد باید برای مشاوره و درمان به پزشک مراجعه کنند.

اختصاصی وردنگار – هرگونه کپی برداری با نام و لینکدهی مستقیم مجاز است

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.